-
21. Data: 2010-08-05 09:15:22
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:2tjk56djd5cugn4128jvvovhrapcm8sg1v@4ax.com...
> On Wed, 4 Aug 2010 23:44:50 +0200, Cavallino wrote:
>>Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>>> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka
>>> ciśnienia
>>> oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże
>>
>>Wtedy już nic nie pomoże.
>>Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
>>Mimo iż wyłączyłem go od razu.
>
> Bo to byl fiat :-P
Nie.
To była Alfa ze starym dobry, silnikiem boxer.
Tyle że uszkodzona, co pewnie powodowało wyciek/spalanie oleju.
> I moze szybko jechales i byl przegrzany.
W miarę szybko - na niemieckiej autostradzie wolno się nie jeździ.
Ale przejechałem może 100 km od noclegu.
-
22. Data: 2010-08-05 10:47:29
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Karolek <d...@o...pl>
Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:
>
>> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka
>> ciśnienia oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże
>
> Wtedy już nic nie pomoże.
> Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
> Mimo iż wyłączyłem go od razu.
Akurat.
Bajki wasc opowiadasz.
Jakbys wylaczyl silnik zaraz po zaswieceniu sie kontrolki (czyli przy
spadku cisnienia oleju) to silnika bys nie zatarl.
To ze spadlo cisnienie oleju nie oznacza, ze olej wzial sie i znikl w
jednej chwili ze wspolpracujacych ze soba elementow silnika.
Zreszta jakby bylo jak piszesz to bys silnik zacieral przy kazdym
uruchamianiu silnika (oczywista bzdura) :P
--
Karolek
-
23. Data: 2010-08-05 10:48:46
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Karolek <d...@o...pl>
wchpikus pisze:
> Jak juz zapali sie komtrolka, szykuj kase na nowy silnik:)
>
Ktos wam kaze te bzdury opowiadac?
--
Karolek
-
24. Data: 2010-08-05 10:51:07
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Karolek <d...@o...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> bratPit pisze:
>>
>>> Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)
>>
>> a to normy zużycia u poszczególnych producentów samochodów różnią się
>> od siebie? ;-)
>
> Znasz jakiegoś innego producenta silników czterosuwowych, który w
> instrukcji napisze że nominalne zużycie oleju to 6l/10000km? :)
Alfa?
1l/1000km
No i wielu innych producentow tez podobne normy stosuje.
--
Karolek
-
25. Data: 2010-08-05 10:54:18
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i3dtum$63k$1@news.mm.pl...
> Cavallino pisze:
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>> news:
>>
>>> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka
>>> ciśnienia oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże
>>
>> Wtedy już nic nie pomoże.
>> Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
>> Mimo iż wyłączyłem go od razu.
>
> Akurat.
> Bajki wasc opowiadasz.
Tia.
> Jakbys wylaczyl silnik zaraz po zaswieceniu sie kontrolki (czyli przy
> spadku cisnienia oleju) to silnika bys nie zatarl.
Generalnie między zatrzymaniem się silnika i zaświeceniem kontrolki nie było
przerwy czasowej, po prostu wziął i się zatrzymał i zapaliły się kontrolki.
Ale nie wiem na 100%, bo nikt mi tego nigdy nie powiedział, może brak oleju
był skutkiem, a nie przyczyną zatarcia się silnika.
> To ze spadlo cisnienie oleju nie oznacza, ze olej wzial sie i znikl w
> jednej chwili ze wspolpracujacych ze soba elementow silnika.
> Zreszta jakby bylo jak piszesz to bys silnik zacieral przy kazdym
> uruchamianiu silnika (oczywista bzdura) :P
A przy uruchomieniu masz np. 5000 obrotów?
-
26. Data: 2010-08-05 11:00:31
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Karolek <d...@o...pl>
Cavallino pisze:
>> Jakbys wylaczyl silnik zaraz po zaswieceniu sie kontrolki (czyli przy
>> spadku cisnienia oleju) to silnika bys nie zatarl.
>
> Generalnie między zatrzymaniem się silnika i zaświeceniem kontrolki nie
> było przerwy czasowej, po prostu wziął i się zatrzymał i zapaliły się
> kontrolki.
>
Moze po prostu czujnik byl uszkodzony?
A moze jak to kiedys (moze i teraz tez) bylo w zwyczaju "sprytni"
handlarze podlaczali kontrolke cisnienia oleju pod kontrolke ladowania,
coby sprzedac starego parcha... efekt chyba wiesz jaki jest?
> Ale nie wiem na 100%, bo nikt mi tego nigdy nie powiedział, może brak
> oleju był skutkiem, a nie przyczyną zatarcia się silnika.
>
Nie no raczej brak oleju byl przyczyna, ale (zawsze jest jakies ale) to
ze kontrolka pozno sie zaswiecila (a moze po prostu pozno ja
dostrzegles) ma swoj poczatek w innym miejscu (uszkodzenie czujnika,
celowe podlaczenie kontrolki cisnienia pod kontrolke ladowania, aby
zataic niskie cisnienie na magistarli olejowej).
>
>> To ze spadlo cisnienie oleju nie oznacza, ze olej wzial sie i znikl w
>> jednej chwili ze wspolpracujacych ze soba elementow silnika.
>> Zreszta jakby bylo jak piszesz to bys silnik zacieral przy kazdym
>> uruchamianiu silnika (oczywista bzdura) :P
>
> A przy uruchomieniu masz np. 5000 obrotów?
I tak bywalo (z roznych przyczyn)... a silnik sie nie zacieral.
--
Karolek
-
27. Data: 2010-08-05 11:08:47
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-08-04, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>>> Z drugiej strony jeżeli silnik z 30kkm przebiegu wciąga litr na 1200km,
>>> to nie wiem czy nie trzeba by się temu bliżej przyjrzeć.
>>> Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)
>>
>> Z trzeciej strony jak ktoś pisze o oszczędzaniu kilkudziesięciu złotych
>> na oleju w kontekście C63AMG to zapewne bredzi...
>
> Ja to odebrałem tak że może gdzieś pojechał np. na wczasy, tam mu się
> kontrolka zapaliła i chce szybko dolać co tylko się udało znaleźć na
> miejscu zamiast podjechać i zrobić to na spokojnie.
Dużo znasz miejsc gdzie jest dostęp do internetu, można dojechać
samochodem i nie da sie załatwić bańki oleju za 100euro?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
28. Data: 2010-08-05 11:43:05
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i3dun4$j10$1@news.mm.pl...
> Cavallino pisze:
>
>>> Jakbys wylaczyl silnik zaraz po zaswieceniu sie kontrolki (czyli przy
>>> spadku cisnienia oleju) to silnika bys nie zatarl.
>>
>> Generalnie między zatrzymaniem się silnika i zaświeceniem kontrolki nie
>> było przerwy czasowej, po prostu wziął i się zatrzymał i zapaliły się
>> kontrolki.
>>
>
> Moze po prostu czujnik byl uszkodzony?
To by się raczej nie zapaliły.
> A moze jak to kiedys (moze i teraz tez) bylo w zwyczaju "sprytni"
> handlarze podlaczali kontrolke cisnienia oleju pod kontrolke ladowania,
> coby sprzedac starego parcha
To było auto z salonu, niespełna dwuletnie, na gwarancji i po już jednej
wymianie bloku i wszystkich gajgów, więc nie sądzę.
>> A przy uruchomieniu masz np. 5000 obrotów?
>
> I tak bywalo (z roznych przyczyn)...
Pod obciążeniem też?
-
29. Data: 2010-08-05 12:52:19
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
news:i3cn0i$ue6$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:
>
>> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka ciśnienia
>> oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże
>
> Wtedy już nic nie pomoże.
> Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
> Mimo iż wyłączyłem go od razu.
Bzdura, pare lat temu z ciekawosci wykanczalem tak civica 1.6vtec (130KM).
Oleju palil wiecej niz benzyny chyba, dolewalem dopiero kiedy kontrolka
swiecila sie juz praktycznie stale (na mruganie w zakretach i przy hamowaniu
nie reagowalem). Przejechal tak kilka tysiecy km bez bardzo zauwazalnych
strat w mocy. Glownym objawem byla niebieska zaslona dymna przy
gwaltowniejszym przyspieszaniu pod koniec eksperymentu, ale pewnie moglby
tak przejechac jeszcze sporo.
Pozdrawiam
Kamil
-
30. Data: 2010-08-05 12:54:47
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4c59f541$0$2591$65785112@news.neostrada.pl...
> bratPit pisze:
>>
>>> Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)
>>
>> a to normy zużycia u poszczególnych producentów samochodów różnią się od
>> siebie? ;-)
>
> Znasz jakiegoś innego producenta silników czterosuwowych, który w
> instrukcji napisze że nominalne zużycie oleju to 6l/10000km? :)
Uturbione Subaru chocby. Producent podaje jako norme 1l/1000 mil,
praktycznie kazdy wcina olej w roznych ilosciach, u mnie jakies
200-300ml/1000km. No ale to luzno spasowany boxer z turbina, wiec sila
rzeczy bedzie bral.
Pozdrawiam
Kamil