  • 1. Data: 2010-01-28 12:35:42
    Temat: pytanie o ogrzewanie w Seicento 0.9
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    mam pytanie do ludzi którzy mieli doświadczenia z Seicento 900, czy w tym
    samochodzie, sprawnym termostacie i temperaturze na zewnątrz
    rzędu -10...-15stC powinien podczas jazdy autostradą grzać wewnątrz jak
    należy? Czy to za mały silnik i/lub TTTM że nie grzeje?
    dziękuję za opinie,
    brat

  • 2. Data: 2010-01-28 13:09:56
    Temat: Re: pytanie o ogrzewanie w Seicento 0.9
    Od: artim <a...@p...onet.pl>

    Miałem sc900 i ogrzewanie (szczególnie przy większych mrozach) nie było
    w nim zbyt wydajne - nie mogłem uzyskać "ciepłości" w samochodzie.
    Jeździłem parę razy do mechaników, ale według nich wszystko było OK,
    więc najwyraźniej jest to kwestia małego silnika. Trochę pomaga
    odpowietrzenie układu chłodzenia, ale cudów nie ma co oczekiwać.

  • 3. Data: 2010-01-28 13:13:40
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > najwyraźniej jest to kwestia małego silnika. Trochę pomaga odpowietrzenie
    > układu chłodzenia, ale cudów nie ma co oczekiwać.

    ten model o którym myślę nie grzeje w ogóle więc termostat i tak jest do
    wymiany, niemniej w tym przypadku pewnie celowe byłoby założenie osłony
    chłodnicy, która pewnie jest przez jakichś rzemieślników oferowana,
    dzięki,
    brat

  • 4. Data: 2010-01-28 13:39:18
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > rzędu -10...-15stC powinien podczas jazdy autostradą grzać wewnątrz jak
    > należy? Czy to za mały silnik i/lub TTTM że nie grzeje?

    Miałem dawno temu CC 900 - przy mrozach -20C nie grzał prawie wcale tzn
    ciepło wydobywające sie z nawiewów nie wystarczało do ogrzania.
    W tym samochodzie fabrycznie nie ma tapicerki, wszędzie wystaje goła blacha
    więc i ciepła nie ma co trzymać. Pomagało przesłoniecie chłodnicy tekturką.
    Termostat był sprawny.

    pzdr

  • 5. Data: 2010-01-28 14:22:23
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ten model o którym myślę nie grzeje w ogóle więc termostat i tak jest do
    > wymiany, niemniej w tym przypadku pewnie celowe byłoby założenie osłony
    > chłodnicy, która pewnie jest przez jakichś rzemieślników oferowana,

    Szkoda zachodu i kasy, lepiej sam sobie zrób z kawałka kartonu.

    --
    pzdr, Eli

  • 6. Data: 2010-01-28 14:24:14
    Od: " kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    bratPit[pr] <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > rzędu -10...-15stC powinien podczas jazdy autostradą grzać wewnątrz jak
    > należy? Czy to za mały silnik i/lub TTTM że nie grzeje?

    Masz coś popsute. Jeśli CC 700 grzeje jak oszalałe przy -20 to i SC też musi
    tak grzać. Może zawór nagrzewnicy popsuty, może system sterowania klapek
    kierujących powietrze przez nagrzewnicę się rozregulował. Pojemność i moc
    silnika nie mają znaczenia. Fiat 126p miał silnik 600cm3 i dokąd polscy
    specjaliści nie poprawili po Włochach rozprowadzania powietrza to grzał
    niemiłosiernie.

  • 7. Data: 2010-01-28 15:11:40
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Fiat 126p miał silnik 600cm3 i dokąd polscy
    > specjaliści nie poprawili po Włochach rozprowadzania powietrza to
    > grzał
    > niemiłosiernie.

    ???

    Dziwne rzeczy opowiadasz. Spotkałeś kiedyś chłodzonego powietrzem 126p,
    nie licząc BIS z chłodnicą, w którym podczas mrozu było ciepło w
    kabinie?

  • 8. Data: 2010-01-28 18:01:23
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Eli" <e...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Szkoda zachodu i kasy, lepiej sam sobie zrób z kawałka kartonu.

    Mialem od nowości Sejczoła i nigdy nie grzał porzadnie, to włoskie auteczko
    nie na ruskie mrozy. Nie nastawiaj na max dmuchawe jak dasz stopień niże niz
    max to troszke cieplejsze leci z nawiewów.

  • 9. Data: 2010-01-28 18:20:03
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    bratPit[pr] wrote:

> [...]
    > rzędu -10...-15stC powinien podczas jazdy autostradą grzać wewnątrz
    > jak należy? Czy to za mały silnik i/lub TTTM że nie grzeje? dziękuję

    Rewelacyjnego grzania to nie ma, ale mnie sie cc900 nagrzewa
    wystarczajaco szybko (5km w miescie) i potem jest cieplo.

    Kiedys montowalismy oslone chlodnicy na zime, ale teraz mi sie nie chce
    i tez jest dobrze.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 10. Data: 2010-01-28 20:52:50
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > nie na ruskie mrozy. Nie nastawiaj na max dmuchawe jak dasz stopień niże niz
    > max to troszke cieplejsze leci z nawiewów.

    I po co opowiadasz ze jak jest źle to tak ma być. Trzeba było zgłosić żeby na
    gwarancji zrobili. Mam starszy model tego samochodu, CC z silnikiem 700. Przy
    -15 po dwóch minutach leciało lekko letnie powietrze. Po 2 kilometrach miał 70
    stopni. Dzisiaj zrobiłem ze 20 kilometrów po mieście. Suwak od ogrzewania miałem
    ustawiony na połowie, wentylator na drugim biegu i ciut opuszczoną szybę w
    drzwiach. W samochodzie ciepło. Jak bym dał ogrzewanie na maxa to by mi oczy
    wyschły. Pitolenie że to samochód robiony przez Włochów pod ich temperatury jest
    bez sensu. W całej Europie były sprzedawane i musiały dać radę we Włoszech i w
    Norwegii. W każdym samochodzie, nawet w rolsie, będzie zimą zimną. Ale tylko
    wtedy jak ma popsute ogrzewanie. CC i SC to typowo miejskie auta. Obydwa mają
    ogromną, jak na objętość kabiny, nagrzewnicę. Miejskie samochody mają się szybko
    w środku nagrzewać żeby tym co jeżdżą nimi po kilka kilometrów było ciepło, żeby
    szyby nie zamarzały.