  • 41. Data: 2024-10-15 19:14:29
    Temat: Re: przyszłość wg Muska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 18:57:38 +0200, Shrek wrote:

    > I w UE i USA. Mam wrażenie że w UE bardziej, ale może to dlatego że u
    > sasiada zawsze trawa zieleńsza. Natomiast jeśli chodzi o etap
    > wprowadzania komunizmu, to u nich kamala jest lewaczką a u nas byłaby
    > całkiem centrowa;)

    > Ma - i póki myśli że to somsiadowi zabiorą to się kręci. Zapominają że
    > prędzej chudy zdechnie niż gruby schudnie. No i ten somsiad wcale nie
    > jest taki gruby, tym naprawdę tłustym nic nie będzie - chyba nie myślisz
    > że przestaną latać bizjetami, a przy tym to już bez sensu oszczędzać na
    > spalinkach - można jechać sześciolitrówką:P

    No ale skoro ma, to antysamochodowe pomysły dotkną i jego.
    I nie będzie za takimi głosował.
    Chyba, ze od 6 litrów będzie podatek 6000, a od 1.5 100 zl :-)

    > Jest, tylko po cichu. Zozwarstwieni się zwiększa, społeczeństwo
    > polaryzuje - na scenie politycznej nie ma już centrum, za chwile nie
    > będzie middle class...

    Tylko czy to zaplanowana akcja, czy po prostu chwila nieuwagi ... a
    moze zwykła ekonomia i wiara w wolny rynek ...

    J.

  • 42. Data: 2024-10-15 20:02:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2024 o 19:14, J.F pisze:

    > No ale skoro ma, to antysamochodowe pomysły dotkną i jego.

    To się później kapnie. Na razie ważne że somsiadowi podatki dowalili a
    jemu socjal...

    > I nie będzie za takimi głosował.

    Obawiam się, że od pewnego momentu to tak nie działa. Piter to chyba
    dobrze opisał. W UK klasa niższa (czyli ta poniżej middle) żyje w dużej
    mierze z socjalu. Jak ich powoli pozbawiasz dostępu do samochodów a
    alternatywą jest szybkie odciecie od socjalu... A na końcy się social
    score wprowadzi i wszyscy będą grzecznie głosować słusznie:P

    > Tylko czy to zaplanowana akcja, czy po prostu chwila nieuwagi ... a
    > moze zwykła ekonomia i wiara w wolny rynek ...

    Na pewno nie przypadek. Albo tak po prostu musi być bo takie są prawa
    ekonomii i socjologii albo celowe działanie. W sumie może być że to
    pierwsze. Bogaci w zasadzie zawsze się bogacili nieproporcjonalnie do
    reszty społeczenstwa, a lewica jak obrosła w piórka zawsze działała
    przeciw swojemu elektoratowi...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-10-15 20:03:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ONYM! :)

    No i co - będziesz udawał że w celach polityki klimatycznej albo takich
    organizacjach jak C40 wcale nie zakłada się drastycznego ograniczenia
    komunikacji indywidualnej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2024-10-15 20:47:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2024 o 18:22, nadir pisze:

    > Tyle tylko, że nie każdy mieszka w mieście gdzie taksówka podjeżdża w 90
    > sekund a dojechać do pracy czy lekarza trzeba, więc jeszcze daleka droga
    > do likwidacji indywidualnych pojazdów.

    Nawet w DC na przemiściach czeka się po dziesięć minut a potem anulacja
    i kolejne 7:P A co do likwiadcji - jest bliżej niż myślsz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2024-10-15 21:02:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 19:02:18 +0200, nadir napisał(a):

    > Las i pustelnik powiadasz.
    > https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/news/ile-dzi
    eci-w-polsce-jest-wykluczonych-transportowo

    No patrzpan, a jak te dzieci sobie radziły zanim wymyślono auta? :) No
    żarty żartami ale co, proponujesz dać każdemu wykluczonemu transportowo
    dziecku samochód? :) Bo widzsz, tak się składa że tam gdzie dzieci są
    wykluczone transportowo to rodziców raczej nie stać na auto i jego
    eksploatację. I jak nie dasz to nie kupią...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2024-10-15 21:04:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 19:02:18 +0200, nadir napisał(a):

    > Są też takie modele gdzie mają własne samoloty żeby się ośmiorniczek
    > nażreć, tylko co to zmienia?

    A to nie masz rozumu żeby spośród dostępnych modeli wybrać te właściwe
    oraz zmierzać do ich realizacji? Dziwne, wszak rozum został rozdzielony
    najsprawiedliwiej na świecie. Niemal nikt się nie skarży na jego brak :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 47. Data: 2024-10-15 21:34:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Wygoda kosztuje, zmywarka czy pralka też przez 99% czasu stoi i nie
    > pracuje. Znasz kogoś kto chodzi prać nad rzekę? [...]

    Rzeka synonimem pralni?

  • 48. Data: 2024-10-15 21:42:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.10.2024 o 18:35, J.F pisze:

    > W usa modne publiczne pralnie.
    >
    > Być może wynika to trochę ze specyfiki wynajmu - np nie ma pralki w
    > mieszkaniu i co zrobisz.

    Kupisz ją?

    > Ale przeciez jest blisko publiczna :-)

    No i w Polsce też są, dowolna galeria. W Stanach pokazują samoobsługowe,
    też są, ale niezbyt często. Ale czy chcemy prać w takich pralniach?

    > do pracy czy lekarza masz na określoną godzinę, więc można zamówić
    > wczesniej.

    Taksówka poza miasto kosztuje x2 i nie ma taniego 'ubera'.

    > Tyle, ze mieście zazwyczaj jest jakaś komunikacja publiczna,
    > a na dalszy dystans ... zwykła taksówka za droga na codzienne
    > używanie.

    I tak pozostanie bo chodzi o zarabianie maksymalnie dużo a nie robienie
    ludziom dobrze.

  • 49. Data: 2024-10-16 00:05:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No patrzpan, a jak te dzieci sobie radziły zanim wymyślono auta? :)

    A na wojnie jak sobie ludzie radzili?

    Bo widzsz, tak się składa że tam gdzie dzieci są
    > wykluczone transportowo to rodziców raczej nie stać na auto i jego
    > eksploatację.

    Ale jak samochód stanie się dobrem luksusowym to grono się powiększy.

    > I jak nie dasz to nie kupią...

    Teraz na wsi każdy prawie ma. W przyszłości - raczej tak nie będzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2024-10-16 09:18:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 21:42:32 +0200, io wrote:

    > Kupisz ją?

    Jak wynajmujesz na długo, to może tak, choc może być problem z
    miejscem.
    A jak np na rok?
    Pralki w miarę tanie, może się rok opłacać.

    > No i w Polsce też są, dowolna galeria. W Stanach pokazują samoobsługowe,
    > też są, ale niezbyt często.

    No właśnie, mówimy o samoobsługowych.

    > Ale czy chcemy prać w takich pralniach?

    W tych naszych nie, bo za drogie :-)
    Te amerykanskie ... ktos pierze ...

    > Taksówka poza miasto kosztuje x2 i nie ma taniego 'ubera'.

    > I tak pozostanie bo chodzi o zarabianie maksymalnie dużo a nie robienie
    > ludziom dobrze.

    Ale ta autonomiczna może to zmienic.

    J.