  • 21. Data: 2024-10-15 17:49:40
    Temat: Re: przyszłość wg Muska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 16:32:02 +0200, heby wrote:

    > A Hyperloop już się skończyło, na tej jednej zardzewiałej rurze w Nevadzie?

    Mógł podliczyc koszty ... na razie nie stać :-)

    J.

  • 22. Data: 2024-10-15 17:50:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 17:26:19 +0200, io napisał(a):

    > No to nie kupuj, przecież nikt nigdy nikogo do tego nie zmuszał, ludzie
    > dobrowolnie sobie kupowali i trzymali. Niektórzy nie kupowali i chcieli
    > dopłat do zbiorkomu z cudzych kieszeni. Którzy z nich byli złodziejami?

    Prezentujesz pozim myślenia właściwy dziatwie przedszkolnej. Oczywiście
    że złodziejami byli ci, którzy kupowali brykę na własność. A teraz, w
    ramach pracy domowej wykaż co i komu oni ukradli. Nie potrafisz? No
    właśnie, ten poziom...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2024-10-15 17:52:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Owszem, takimi i innymi też. Ogólnie, jak będziesz potrzebował auta to
    > se wynajmiesz jakie ci w duszy zagra. Na godzinę, na tydzień, suwa,
    > drifta, ferrari, albo kulotko na dwie osoby i psa. Bez fatygi i zwłoki.
    > Już w tej chwili szybciej mi podjeżdża taksówka niż bym miał iść 200 m
    > na parking.

    Ale co do tego ma autonomiczność?! Ktoś zrobi 'taksówki ferrari' bo nie
    będzie kierowcy?

    > Ty byś się wysilił dobierając argumenty. Przecież to używane auto ma już
    > 3/4 życia za sobą i w jego trakcie 99% czasu stało. Więc marnotrawstwo
    > już się dokonało.

    To przecież gdyby jeździło to już by się skończyło. Ludzi stać na te
    samochody, co czekają na nich. Sami je sobie finansują. Sami nimi
    jeżdżą, nie potrzebują płacić kierowcom.

  • 24. Data: 2024-10-15 17:53:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ach, jak to miło wiedzieć dokładnie że to ONI nam chcą dojebać

    Obstawiam, że ten wpis się tak samo zestarzeje jak te sprzed dekady "no
    przecież nikt wam nie będzie zabraniał spalinek":(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2024-10-15 17:59:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2024 o 17:48, J.F pisze:

    > Komu?

    Politykom. A poniekąd ich wyborcom. Komuś trzeba zabrać żeby dać komuś -
    klasa średnia nie jest na tyle liczna żeby dawała dużo głosów ani na
    tyle silna żeby się z nią liczyć. A przeciętnego wyborcę nie wzrusza że
    któryś tam polityk nakradł ileś tam miliardów bo w sumie to nawet nie
    wiadomo ile to palet bankotów. Za to somsiad któremu się powodzi to
    zupełnie inna sprawa...

    > Hm, o to chodzi, czy tak jakoś wyszło ?

    Jedno i drugie. Pamiętasz rozkułaczanie - "przyjemne z pożytecznym".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-10-15 18:04:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.10.2024 o 16:35, Myjk pisze:
    > Tue, 15 Oct 2024 15:38:41 +0200, J.F

    > Ja też kibicuję autonomii, jedyne co mnie martwi,
    > że stan tych samochodów będzie bardzo zły,
    > w sensie w środku.

    Taki jak taksówek.

    Ja widzę problem taki sam jak z pojazdami na minuty, że poza centrami
    ich po prostu nie będzie.

    > Przecież to właśnie głównie wiek zabija auto, a nie czas jego używania.

    > Głównie dlatego, że jest ich tyle co kot napłakał.

    A pojazdów na minuty jest tyle bo?

  • 27. Data: 2024-10-15 18:09:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Prezentujesz pozim myślenia właściwy dziatwie przedszkolnej.

    Ciebie nie przebiję.

    > Oczywiście
    > że złodziejami byli ci, którzy kupowali brykę na własność. A teraz, w
    > ramach pracy domowej wykaż co i komu oni ukradli. Nie potrafisz? No
    > właśnie, ten poziom...

    Zdecydowanie nie jestem w stanie przebić.

  • 28. Data: 2024-10-15 18:15:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.10.2024 o 17:59, Shrek pisze:

    > Politykom. A poniekąd ich wyborcom. ...

    I taksówki zaczęli produkować i/lub nimi handlować?

  • 29. Data: 2024-10-15 18:22:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nonsens
    > kupowania bryki za roczny zarobek (middle class) aby stała przez 99%
    > czasu bije w oczy.

    Wygoda kosztuje, zmywarka czy pralka też przez 99% czasu stoi i nie
    pracuje. Znasz kogoś kto chodzi prać nad rzekę?
    Tyle tylko, że nie każdy mieszka w mieście gdzie taksówka podjeżdża w 90
    sekund a dojechać do pracy czy lekarza trzeba, więc jeszcze daleka droga
    do likwidacji indywidualnych pojazdów.

  • 30. Data: 2024-10-15 18:25:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 17:52:33 +0200, io wrote:

    > Ale co do tego ma autonomiczność?! Ktoś zrobi 'taksówki ferrari' bo nie
    > będzie kierowcy?

    Taksówki z kierowcą są znane od dawna, i prywatnych samochodów nie
    wyparły.
    Podobnie wypożyczalnie i car sharing ... ten ostatni chyba wręcz upadł
    ... za drogo wychodziło ?

    Jakoś się trzymają hulajnogi elektryczne, choc wcale nie są takie
    tanie.

    Taksówki autonomomiczne ... jak będzie ich dużo i w umiarkowanej
    cenie, mogą coś zmienić.

    > To przecież gdyby jeździło to już by się skończyło. Ludzi stać na te
    > samochody, co czekają na nich. Sami je sobie finansują. Sami nimi
    > jeżdżą, nie potrzebują płacić kierowcom.

    trochę się śrubę przykręci, i dojdą do wniosku, ze taksówki tańsze :-)

    J.