  • 1. Data: 2009-11-13 15:10:13
    Temat: przeliczanie wspolrzednych GPS
    Od: m...@w...pl

    Czesc,

    chcialbym za pomoca malego procka (pic, atmel itp) wyliczyc odleglosc
    pomiedzy dwoma punktami otrzymanymi z odbiornika GPS.

    1. wzory nie musza byc super dokladne i nie musza uwzgledniac np.
    krzywizny Ziemi itp. poniewaz pary wspolrzednych sa oddalone od siebie
    o kilka-kilkanascie-kilkadziesiat kilometrow. Ale jezeli zawezilibysmy
    odleglosci do kilku kilometrow, to aby blad obliczen nie byl wiekszy
    niz 50 m.

    2. a moze sa jakies gotowe biblioteki do zlinkowania do kompilatora C
    (w ktorym bylby ewentu. pisany sofcik)?

    3. przeliczanie co kilka sekund pary wspolrzednych.

    macie jakies pomysly?

  • 2. Data: 2009-11-13 15:47:14
    Temat: Re: przeliczanie wspolrzednych GPS
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    m...@w...pl pisze:
> [...]
    > (w ktorym bylby ewentu. pisany sofcik)?
    >
    > 3. przeliczanie co kilka sekund pary wspolrzednych.

    Kiedyś popełniłem programik, który między innymi
    wyliczał to, o co Ci chodzi. Zastosowałem wzór
    wygrzebany w sieci.
    Programik jest w Delphi - jeśli Ci to nie przeszkadza,
    oto funkcja:

    //------------------------------------------------
    // Oblicz odległość między dwoma punktami w poziomie
    // StartP, EndP zawierają współrzędne GPS w stopniach * 1000000

    function CalcDistance(StartP,EndP:TPoint) : double ;
    var
    a,b : double ;
    begin
    a := (StartP.Y-EndP.Y)*0.11112 ;
    a := a * a ;
    b := cos(StartP.Y/0.00005729746936)*0.11112*(StartP.X-End
    P.X) ;
    b := b * b ;
    Result := Sqrt(a+b) ;
    end ;

    Wynik bodajże w metrach. Funkcja nie uwzględnia wysokości
    obu pozycji - ale to można już bardzo łatwo uwzględnić ;)
    Dla moich potrzeb działało bardzo ładnie.

    Myślę, że przepisanie tego w C i zaimplementowanie w dowolny
    mikroprocesor nie powinno sprawić problemu.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 3. Data: 2009-11-13 20:14:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Nov 2009 16:10:13 +0100, m...@w...pl wrote:
> [...]
    >o kilka-kilkanascie-kilkadziesiat kilometrow. Ale jezeli zawezilibysmy
    >odleglosci do kilku kilometrow, to aby blad obliczen nie byl wiekszy

    No to zwykly Pitagoras sie chyba nada.

    A jak chcesz dokladnie to
    http://en.wikipedia.org/wiki/Haversine_formula

    >2. a moze sa jakies gotowe biblioteki do zlinkowania do kompilatora C
    >(w ktorym bylby ewentu. pisany sofcik)?

    cosinus i pierwiastek bedzie potrzebny.

    J.