  • 11. Data: 2009-08-13 21:12:29
    Temat: Re: przeglady gwarancyjne
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 23:01:07 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

    [...]
    > W poprzednich moto robilem to sam ale w tym mam jeszcze gwarancje i
    > szkoda by bylo ja utracic.

    http://www.auto-swiat.pl/wydania,Czy-naprawde-trzeba
    -jechac-do-ASO-Spradzamy-gdzie-mozna-zrobic-przeglad
    -gwarancyjny-,24045,1.html

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 12. Data: 2009-08-13 21:15:31
    Od: "Swiety Jimmie" <j...@m...org>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal .

    > Jest jeszcze jeden aspekt. Pocieszam sie, ze jak bede sprzedawal go
    > (pewnie gdziez za dwa sezony) to taka pieczatka z serwisu zrobi dobre
    > wrazenie na kupujacym ;).

    No nie wiem. Dwa sezony to 3-4 serwisy, do których doplacisz
    "za-nic-czego-nie-dasz-rady-zrobic-sam-w-kilkanascie
    -minut" po kilkaset PLN
    za kazdym razem. Widzi mi sie, ze przy duzej dozie szczescia do zaslepionego
    kupujacego, wyjdziesz na zero.

    Tradycyjne Harleye to proste zabawki. Gdybym mial swojego serwisowac w ASO,
    to chyba powinienem to samo robic z Uralcem. No bo czym to sie rózni? Ze w
    jednym popychacze sa regulowane hydraulicznie, a w drugim mam srubki? Ja
    nawet w zasilaniu nie mam wielkiej róznicy. A nawet Ural jest bardziej
    skomplikowany, bo ma dwa gazniki, a nie jeden. U Ciebie zapewne jest wtrysk?
    Z tym doswiadczenia nie mam zadnego, ale to sie chyba nie reguluje co
    8000km, prawda?

    Pozdr,
    Jimmie

  • 13. Data: 2009-08-13 21:24:45
    Od: "Swiety Jimmie" <j...@m...org>

    Użytkownik "marider" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz pieczatki ASO, chyba ze wyskrobiesz ja sobie z ziemniaka i
    > przybijesz stempel w ksiazce serwisowej xD

    Fakt; kiedy kupowałem swojego (miał wtedy ze 2 lata), do głowy mi nie
    przyszło, żeby pytać o książkę serwisową. Nawet nie wiem, czy ją mam gdzieś
    na dnie szuflady. Chyba nie.

    > Fakt, cena za wymiane filtra i oleju spora ale mozna jak Adam Slodowy -
    > "Zrob se sam" ;] Chyba ze od tego traci sie gwarancje a to juz inna
    > sprawa..

    Objawiła mi się właśnie ciekawa prawda o moim postrzeganiu tego tematu.
    Bardziej mnie interesuje gwarancja w służbowym samochodzie, niż we własnym
    Sporciaku.

    Pozdr,
    Jimmie

  • 14. Data: 2009-08-13 21:27:47
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Swiety Jimmie wrote:
> [...]

    -minut" po kilkaset PLN
    > za kazdym razem. Widzi mi sie, ze przy duzej dozie szczescia do zaslepionego

    MYsle, ze skonczy sie na dwoch serwisach (3-ci po 16kkm) ale zgadzam sie
    z Toba, ze to mozna zrobic wszystko samemu i tez mnie korci zeby to
    zrobic. Juz sie naumialem przy dragstarze :).
    Ale glownym argumentem jest gwarancja. I pewnie ten pierwszy zrobie i
    tak, drugi przeglad przypadlby pewnie juz po skonczeniu gwarancji i
    wtedy bede juz chyba robil to sam, Tez nie jestem skory oddawac kupe
    kasy li tylko za pieczatke (przy tym pierwszym przegladzie place jeszcze
    niejako za gwarancje)

    > U Ciebie zapewne jest wtrysk?

    Tak, wtrysk
    > to sie chyba nie reguluje co 8000km, prawda?

    RAczaj nie, w ogole ten zakres czynnosci jest dosyc ubogi (Kuczu: swiec
    nie kaza wymieniac a tylko sprawdzic ) ale pewne czynnosci sa mi
    zupelnie obce (np. ustawienie lozyska glowki ramy)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 15. Data: 2009-08-13 21:46:20
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 23:27:47 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > wtedy bede juz chyba robil to sam, Tez nie jestem skory oddawac kupe
    > kasy li tylko za pieczatke (przy tym pierwszym przegladzie place jeszcze

    I tam. :-) Raczej za pewność że nie trzeba się będzie wykłócać i straszyć
    UOKiK gdyby chcieli się stawiać. Na szczęście prawo pilnuje żeby producent
    nie mógł jako warunek udzielenia gwarancji stawiać zrobienia przeglądu
    tylko w Autoryzowanym Hiperserwisie i nie trzeba robic laski panu
    derechtorowi. ;-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 16. Data: 2009-08-14 08:19:11
    Od: Subframe <m...@g...com>

    . U Ciebie zapewne jest wtrysk?
    > Z tym doswiadczenia nie mam zadnego, ale to sie chyba nie reguluje co
    > 8000km, prawda?

    W moim gutku (w zasadzie konstrukcja podobna to HD) na pierwszym
    przeglądzie
    wymieniali wszystkie 3 oleje w sumie 4 litry.
    synchronizowali wtryski
    dokręcali głowice
    regulowali zawory,
    wymieniali swiece
    tak jest w serwisówce.

    Na pierwszy przeglad mysle ze warto postawic do ASO, jest to czas w
    którym wszystko układa sie jeszcze w motocyklu.
    No i pieczatka dobrze wylgąda w książece, potem to mozna juz sobie
    odpuscic.

    pozdr
    Subframe, Bellagio

  • 17. Data: 2009-08-14 08:31:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Subframe pisze:

    > wymieniali wszystkie 3 oleje w sumie 4 litry.

    tu sa dwa oleje

    > synchronizowali wtryski

    tu nie ma co synchronizowac

    > dokręcali głowice

    tu nie trzeba

    > regulowali zawory,

    tu same sie reguluja

    > wymieniali swiece

    Niby serwisowka nie kaze przy tym przebiegu.

> [...]
    > którym wszystko układa sie jeszcze w motocyklu.
    > No i pieczatka dobrze wylgąda w książece, potem to mozna juz sobie

    serwisowke z pieczatkami mozna bez problemu kupic w necie. Do czego
    chcesz i z jakim przebiegiem chcesz. Od jakiegos czasu ksiazeczki nie sa
    dla mnie wiarygodne.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 18. Data: 2009-08-14 09:56:13
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

    > serwisowke z pieczatkami mozna bez problemu kupic w necie. Do czego
    > chcesz i z jakim przebiegiem chcesz. Od jakiegos czasu ksiazeczki
    > nie sa dla mnie wiarygodne.

    Niby książeczki nie są wiarygodne. Ale jeśli poparte np. fakturami
    albo papierkami z przeglądów [nie polskich, oczywiście] to wiesz, w
    coś trzeba wierzyć.
    Podobnie jak liczniki. Sam ostatnio byłem u elektromechanika i przy
    mnie przyjechało trzech klientów z różnymi licznikami wymontowanymi z
    aut - do "korekty". A byłem w warsztacie może ze dwa kwadranse.

    A poza tym - wiadomo, wiarygodny powinien być sprzedawca. I to na
    tyle, że nawet, jeżeli odnajdę jakąś lukę w jego bajeczce, wątpliwości
    rozstrzygnę na jego korzyść.
    In dubio pro reo, nie Mariuszu i Leszku?

    ATSD jakby mnie było stać na motocykl prawie nowy, to w czasie
    obowiązującej gwarancji jeździłbym do ASO czy innego serwisu, choćby
    dla wykrycia ewentualnych niedoróbek montażowych. Bo na kopanie się z
    koniem przy nieuznaniu gwarancji, bo nie korzystałem z ASO to nie
    miałbym potem siły. Oczywiście, wiem, że nie mają prawa... Nowe
    sprzęty mają plusy dodatnie i plusy ujemne, jak widać.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 19. Data: 2009-08-14 10:15:57
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Jasio pisze:

> [...]
    > przy nieuznaniu gwarancji, bo nie korzystałem z ASO to nie miałbym potem
    > siły. Oczywiście, wiem, że nie mają prawa...

    Tez tak uwazam, dlatego na pierwszy przedglad na pewno pojde do ASO.

    Mimo, ze jestem zaskoczony tym, ile sobie licza za te przyjemnosc
    (mniej placilem za pierwszy przeglad samochodu)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 20. Data: 2009-08-14 10:25:34
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witka egejn

    Powyzsza dyskusja nie zmienila mojej decyzji co do pierwszego,
    gwarancyjnego przegladu. Mimo ceny i zakresu czynnosci, ktory jest do
    zrobienia samemu. Kolejne przeglady sobie daruje.

    Natomiast skoro juz sie udaje na ten przeglad, to moze powinienem
    zwrocic uwage w serwisie na osiagi tego moto.
    I stad kolejne pytanie do uzytkownikow sporciaka 883:
    Jak sie da tym szybko pojechac? Gdzies czytalem, ze 170 km/h.
    Moj jakos tyle nie daje rady. Mam wrazenie, ze 140 to jest to co
    spokojnie da sie tym pojechac a czy wiecej? Nie mowie tutaj o komforcie
    jazdy przy takiej v bo wiadomo ze jest kiepski.
    Ale czy te 170 powinno byc realne? Ma sens skarzyc sie na to w
    serwisie? A moze te 170 to tylko z gorki i osiagniete po 10 minutach
    rozpedzania i lezenia na baku?

    Aha, licznik mam wyskalowany w km/h :)

    --
    pozdr