  • 11. Data: 2011-02-18 19:23:24
    Temat: Re: prostownik do aku
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > takie cos (nie moja aukcja):
    > http://allegro.pl/prostownik-impulsowy-automatyczny-
    6-12-v-3-5-a-i1445176208.html
    > od czasu do czasu bywa w Lidlu za ok 50-60 zl

    A dlaczego to wygląda jak podróbka tego? -
    http://allegro.pl/prostownik-automatyczny-12v-0-8-3-
    6-a-tronic-t4x-i1468462655.html

    --
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2011-02-18 19:37:39
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Pomijając wszystkie jegoc zalety to ma on jedną wadę - przy chwilowym
    > braku prądu urządzenie przechodzi w stan czuwania i trzeba go znowu
    > ręcznie przełączyć na proces ładowania. Przy dłuższym przechowywaniu aku
    > może to być upierdliwe.

    Drugi raz to już wypisujesz na grupie, a jest wręcz odwrotnie. Jak ktoś
    woli, żeby urządzenia działały mu jak żarówka przy zwarciu, to jego wybór.

    BTW, tak upierdliwe jest raz na dwa miesiące podłączyć po śniadaniu
    akumulator, a po kolacji odłączyć?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2011-02-18 21:31:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011 19:23:24 +0100, Karol Y wrote:
    6-12-v-3-5-a-i1445176208.html

    >A dlaczego to wygląda jak podróbka tego? -
    >http://allegro.pl/prostownik-automatyczny-12v-0-8-3
    -6-a-tronic-t4x-i1468462655.html

    Bo obudowy z jednej formy :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-02-19 05:52:31
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 19:37:39 +0100, Karol Y napisał(a):

    > Drugi raz to już wypisujesz na grupie, a jest wręcz odwrotnie. Jak ktoś
    > woli, żeby urządzenia działały mu jak żarówka przy zwarciu, to jego wybór.

    Wystarczyłoby, żeby po zaniku prądu wracał do swojego wcześniejszego
    stanu/ustawienia. Nic więcej.

    > BTW, tak upierdliwe jest raz na dwa miesiące podłączyć po śniadaniu
    > akumulator, a po kolacji odłączyć?

    Nie, jeżeli masz akumulator pod ręką. Jednak jeśli chcesz wykorzystać to
    urządzenie do podtrzymania stanu naładowania akumulatora np. podczas
    zimowania motocykla, a garaż masz kilka km od domu to zaczyna być
    upierdliwe.

    --
    Sebastian S.
    http://wroclaw.fotopolska.eu/

  • 15. Data: 2011-02-19 09:19:08
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Wystarczyłoby, żeby po zaniku prądu wracał do swojego wcześniejszego
    > stanu/ustawienia. Nic więcej.

    Żarówka to jeszcze prosty element, ale rozumiesz co mogłoby się stać
    jakby to urządzenie działało tak jak chcesz, a w gniazdku nagle napięcie
    zaczęłoby skakać np. 120-230V? Ja tak miałem w jedną sobotę i stary
    aplituner unitry zrobił puf i poszedł dymek. Komputer czy nowsza wieża
    po prostu się wyłączyły przy pierwszej fluktuacji.

    A zamiast dymka w garażu, zawsze może pójść iskierka.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2011-02-19 09:19:39
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    6-a-tronic-t4x-i1468462655.html

    > Bo obudowy z jednej formy :-)

    Ba! A w środku pewnie co innego ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2011-02-19 09:52:09
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 09:19:08 +0100, Karol Y napisał(a):

    > Żarówka to jeszcze prosty element, ale rozumiesz co mogłoby się stać
    > jakby to urządzenie działało tak jak chcesz, a w gniazdku nagle napięcie
    > zaczęłoby skakać np. 120-230V?

    A Ty przyjmujesz do wiadomości, iż istnieją urządzenia funkcjonalnie
    identyczne z tym urządzeniem o którym piszemy, które nie mają problemu z
    powrotem do swojego działania (stanu ładowania/podtrzymywania) po zaniku
    prądu?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 18. Data: 2011-02-19 10:06:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011 05:52:31 +0100, Seba wrote:

    >Wystarczyłoby, żeby po zaniku prądu wracał do swojego wcześniejszego
    >stanu/ustawienia. Nic więcej.

    Wymaga odpowiedniej pamieci i komplikacja rosnie.
    A prad zalezy gdzie, w miescie rzadko, na wsi czesciej zanika.

> [...]
    >urządzenie do podtrzymania stanu naładowania akumulatora np. podczas
    >zimowania motocykla, a garaż masz kilka km od domu to zaczyna być

    tylko kilka ? To co za problem podjechac co dwa miesiace i sprawdzic
    ze wlaczone ? Naladowany akumulator dwa miesiace wytrzyma.

    J.

  • 19. Data: 2011-02-19 10:57:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011 09:19:08 +0100, Karol Y wrote:
> [...]
    >zaczęłoby skakać np. 120-230V? Ja tak miałem w jedną sobotę i stary
    >aplituner unitry zrobił puf i poszedł dymek.

    Ryzyko oczywiscie jest, ale ten amplituner zachowal sie jakos
    nieodpowiedzialnie.

    J.

  • 20. Data: 2011-02-19 13:23:04
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Czesc,
    >
    > chcialbym kupic sobie prostownik (ladowarke) do akumulatora
    > samochodowego (osobowka) aby ladowala np. 2-4 A i po naladowaniu
    > przechodzila do trybu podtrzymania/przechowywania (bezpiecznego na
    > wiele godzin/dni/miesiecy - przechowywania aku w stanie ciaglego
    > naladowania).
    >
    > Cena < 100 zl. Da sie cos kupic?

    Do 100 zeta raczej nie, ale do prostownika dokup najprostszy UPS i bedzie
    OK ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi