  • 11. Data: 2017-12-24 13:23:29
    Temat: Re: propaganda sukcesu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.12.2017 o 10:07, j...@i...pl pisze:

    > Z czasu budowy wyłącza się okrsy zimowe. Czyli od 15 grudnia do
    > (chyba) 15 marca.

    ale to powinno być uwzględnione w kosztorysie, chyba że chwalimy się że
    oddane będzie w rok, nie mówiąc przy tym, że to rok równy 365 dniom
    pracującym :)

    > Nie mnie to oceniać, ale skoro Salini do ostatnich minut przeciągało
    > oddanie S8 to chyba jednak te karzy są za niskie. Dodam, że budowa
    > przeciągneła się o blisko pół roku. A tak naprawdę to jeszcze się nie
    > skończyła, bo do oddania zostały dwa węzły (Kobyłka i Wołomin) oraz
    > przebudowa wjazdu na nowy odcinek w okolicy Radzymina.

    wiele firm tak działa, bierze zlecenie mimo że nie mają takich zasobów
    (lub mają, ale można równolegle robić kolejne zlecenia), albo kary są
    niskie, choć najczęściej są wysokie, ale dla znajomych nie występują...

    > Z dostawami czego?

    czegokolwiek (zgaduję że materiały kupuje wykonawca, ale może kwestia
    dokumentacji, planów, uzgodnień itp.)

    Łukasz

  • 12. Data: 2017-12-25 22:14:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Z czasu budowy wyłącza się okrsy zimowe. Czyli od 15 grudnia do
    > (chyba) 15 marca.

    nie na każdym kontrakcie

> [...]
    > skończyła, bo do oddania zostały dwa węzły (Kobyłka i Wołomin) oraz
    > przebudowa wjazdu na nowy odcinek w okolicy Radzymina.

    nie tylko
    po pierwsze to problem generalni wykonawcy mają sami ze sobą
    na takim kontrakcie zbiera się grupa ludzi
    zanim sie zgrają to mija trochę czasu

    po drugie jak buduje się taką drogę to robi się np badania geologiczne
    co x metrów tylko potem jak koparki wjadą w teren to okazuje się
    się tak naprawdę na czym ta droga ma stać

    po trzecie jak zaczyna się budowę to oczywiście w projektach wychodzą
    różne rzeczy które zostały przeoczone

    po czwarte przychodzą podwykonawcy którzy też coś przy okazji spieprzą

    no i się zaczyna zabawa kto komu co jest winien i za ile:)

  • 13. Data: 2017-12-26 08:49:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Dec 2017 10:57:47 +0100, j...@i...pl napisał(a):
    > Ostatni tydzień, a właściwie to chyba w 100% piątek:
    >
    > 1 - S5 Krościna - Wrocław Północ. Długość 29,9 km

    Otwarli w koncu ? Bylo przewidziane na piatek.
    Droga w zasadzie ukonczona ... ponoc czekaja na premiera :-)

    Bo tak:
    -NE w sobote mial,
    -Here to miala z tydzien temu, jak jeszcze bylo zamkniete, pare razy
    mi taki numer wyciela :-)
    -google nie ma, choc na zdjeciach lotniczych widac droge w budowie
    -yanosik nie ma,
    -OSM nie ma, choc wstepny przebieg juz narysowany
    -targeo ma

    J.

  • 14. Data: 2017-12-26 08:56:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-12-2017 o 08:49, J.F. pisze:

    > Otwarli w koncu ? Bylo przewidziane na piatek.

    I było w piątek.
    Syn już nią jechał.

  • 15. Data: 2017-12-26 09:18:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 22:14:42 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > po trzecie jak zaczyna się budowę to oczywiście w pra drohaojektach wychodzą
    > różne rzeczy które zostały przeoczone

    Boś w tym jest
    Ze dwa lata temu sąiednia gmina ogłosiła przetarg na przebudowę drogi i budowę nowego
    mostu
    Przetarg ogłoszono, wykonawcy przekazano plac budowy
    Wg założeń ok pół roku budowa miała trwać
    Do dzisiaj ok dwa lata mineły a mostu nie ma
    Wykonawca domaga sie aneksu do umowy od gminy(więcej kasy oczywiscie) bo
    "nieprzewidziane okoliczności" czy jakos tak/
    Te "nieprzewidziane" coś tam to woda która przeszkadza w budowie mostu wykonawcy
    bo coś tam mu podmywa.
    Poważnie
    A powtórzę: przetarg byl na przebudowę kawałka drogi i nowy most nad rzeką

    Ok kilometra od mojej chaty te cyrki sie dzieją to jestem na bieżąco bo rowerkiem tam
    prawie codziennie jeżdze i widzę postęp "prac"

  • 16. Data: 2017-12-26 16:39:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Dec 2017 08:56:10 +0100, Cavallino napisał(a):

    > I było w piątek.
    > Syn już nią jechał.

    No jakze tak, bez premiera, bez ministra, bez bankietu, bez telewizji

    J.

  • 17. Data: 2017-12-26 17:06:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Dec 2017 10:00:02 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > 2) na tyle niskie kary, że opłaca się przeciągać termin
    > 3) problemy z dostawami (w przypadku dostaw przez zamawiającego)

    IMO - te terminy sa duzym zapasem.

    A czemu - przez system przetargowy.
    Przeciez wykonawca nie bedzie czekal w gotowosci, bo moze jakis
    przetarg wygra, tylko wygra ... to musi najpierw inne wygrane
    przetargi wykonczyc :-)

    To jest lagodzone przez system podwykonawcow, ale tam tez tak dziala.
    Problemy z dostawami podobne sa.

    No i takie zwykle budowlane - projekt wstepny niedokladny, trzeba
    zrobic badania na miejscu i cos tam zawsze wyjdzie inaczej.
    Jakis tajemniczy "projekt wykonawczy" chyba zawsze jest robiony.
    Badania archeologiczne moze byly, a moze pare lat zabiora. Urzad plan
    przekazal, a na drodze plot i sprawa wywlaszczeninowa w sadzie.
    Dobrze, ze zieloni to wczesniej protestuja.

    A czasem planowanie na szczeblu wladzy - tzw wschodnia owbodnica
    wroclawia. W tym most Siechnice-Łany
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Siechnice-%C5%81a
    ny

    Most zamowiono stosownie wczesniej, zrobiono ... i okazalo sie, ze nie
    ma do niego zadnej drogi. A na drogi nie przewidziano pieniedzy w
    budzecie wojewodztwa - widac zakladano, ze wykonawca sie spozni :-)

    W tle potyczki partyjne i frakcyjne.
    A cala droga ciagle jeszcze nie zrobiona i ostatni fragment dopiero
    sie planuje.

    Zreszta nie jest to pierwszy most we Wroclawiu ktory powstaje IMO
    przed czasem - ale moze to ma sens, zeby ciezkie ciezarowki jezdzily
    na budowe po blocie, a nie po nowej drodze ...

    J.

  • 18. Data: 2017-12-26 17:20:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Dec 2017 11:07:34 +0100, j...@i...pl napisał(a):

    > Nie mnie to oceniać, ale skoro Salini do ostatnich minut przeciągało
    > oddanie S8 to chyba jednak te karzy są za niskie. Dodam, że budowa
    > przeciągneła się o blisko pół roku.

    Zawsze znajda jakies uzasadnienie, bo im urzedy tez opozniaja.

    A na koniec to trudno powiedziec - ta S5 pod wroclawiem tez "prawie
    gotowa", a oddanie sie cos spoznia.

    > Z dostawami czego?

    Wszystkiego.

    Piasku, asfaltu, betonu, czy chocby slupkow albo barierek, czy nawet
    farby do malowania linii.

    U znajomych miala powstac kopalnia piasku. Piasek jest, chetny
    przedsiebiorca sie znalazl, pewnie chcial zarobic na dostawach do S5.
    Ale mieszkancy sie postawili, zaczeli na wojta naciskac, S5 juz
    zrobili, a zezwolenia gmina ciagle nie wydała.

    I musisz szukac innego zrodla, dalej, wiec wiecej ciezarowek.

    J.

  • 19. Data: 2017-12-26 19:51:01
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > No jakze tak, bez premiera, bez ministra, bez bankietu, bez telewizji

    zamknie się, przyjedzie premier czy prezes, taśmę się przeciągnie- przetną i
    otworzy się ponownie;)

    --
    pozdr

    Tomasz