  • 1. Data: 2017-12-23 09:30:47
    Temat: propaganda sukcesu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Nie wiem jak w waszych lokalnych gazetach (pewnie te z Polski A
    mają jaja) ale w mojej buraczanej gazecie komentarze pod artykułami o
    otwarciu dróg są moderowane.

    No to sława przodownikom!

    1. Obie obwodnice Ostródy już oddane kierowcom
    2. Droga S51 Olsztyn-Olsztynek otwarta

    http://tinyurl.com/y7q2j9sc
    http://tinyurl.com/yctdupyp

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 2. Data: 2017-12-23 13:22:46
    Temat: Re: propaganda sukcesu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 09:31:00 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
> [...]
    > otwarciu dróg są moderowane.
    >

    > No to sława przodownikom!
    >
    > 1. Obie obwodnice Ostródy już oddane kierowcom

    % lat od euro a drogi i tak oddaje się z opóźnieniem.
    Pytanie czy GDDKiA ma tekie nie realne terminy
    czy polscy wykonawcy są tacy kiepscy

  • 3. Data: 2017-12-23 15:14:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-12-2017 o 13:22, Bolko pisze:

    > % lat od euro a drogi i tak oddaje się z opóźnieniem.
    > Pytanie czy GDDKiA ma tekie nie realne terminy
    > czy polscy wykonawcy są tacy kiepscy

    Jacy polscy?
    Obecnie budują głównie Włosi i oni też mają największe opóźnienia.

  • 4. Data: 2017-12-23 16:28:08
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 15:14:59 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > Jacy polscy?
    > Obecnie budują głównie Włosi i oni też mają największe opóźnienia.

    ale polscy robotnicy to robią.

    Zajrzyj tutaj:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?s=9b633
    018a64897b0a156cfe4fad6eff2&t=363769&page=129

  • 5. Data: 2017-12-23 17:26:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-12-2017 o 16:28, Bolko pisze:

    > ale polscy robotnicy to robią.

    Nie sądzę, żeby akurat z winy robotników były opóźnienia.

  • 6. Data: 2017-12-23 18:26:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-23 o 13:22, Bolko pisze:

    > % lat od euro a drogi i tak oddaje się z opóźnieniem.
    > Pytanie czy GDDKiA ma tekie nie realne terminy
    > czy polscy wykonawcy są tacy kiepscy

    Jakbyś ty budował, to też byś miał opóźnienia. Pewnie większe.

  • 7. Data: 2017-12-24 10:57:47
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 23 Dec 2017 08:30:47 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >No to sława przodownikom!

    Ostatni tydzień, a właściwie to chyba w 100% piątek:

    1 - S5 Krościna - Wrocław Północ. Długość 29,9 km
    2 - S51 Olsztyn Południe - Olsztynek Wschód. Długość 13,3 km
    3 - S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe. Długość 7,3 km
    4 - S8 Prosienica - Zambrów Zachód. Długość 14,9 km
    5 - S5 (DK16) Ostróda Zachód - Ostróda Południe. Długość 8,7 km
    6 - S8 Marki - Radzymin Południe. Długość 15.4 km.

    Kiedyś drogi otwierało się na 22 lipca, teraz na 22 grudnia.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2017-12-24 10:58:13
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 23 Dec 2017 07:28:08 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:

    >ale polscy robotnicy to robią.

    Prędzej Ukraińcy.

  • 9. Data: 2017-12-24 11:00:02
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.12.2017 o 17:26, Poldek pisze:

    > Jakbyś ty budował, to też byś miał opóźnienia. Pewnie większe.

    dlaczego?
    Opóźnienia mogą brać się z trzech rzeczy:
    1) terminy oddania nie uwzględniające warunków pogodowych - ale umowy
    już tak
    2) na tyle niskie kary, że opłaca się przeciągać termin
    3) problemy z dostawami (w przypadku dostaw przez zamawiającego)

    Łukasz

  • 10. Data: 2017-12-24 11:07:34
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 24 Dec 2017 10:00:02 +0000, ddddddddddddd <d...@f...pl>
    wrote:

    >Opóźnienia mogą brać się z trzech rzeczy:
    >1) terminy oddania nie uwzględniające warunków pogodowych - ale umowy
    >już tak

    Z czasu budowy wyłącza się okrsy zimowe. Czyli od 15 grudnia do
    (chyba) 15 marca.

    >2) na tyle niskie kary, że opłaca się przeciągać termin

    Nie mnie to oceniać, ale skoro Salini do ostatnich minut przeciągało
    oddanie S8 to chyba jednak te karzy są za niskie. Dodam, że budowa
    przeciągneła się o blisko pół roku. A tak naprawdę to jeszcze się nie
    skończyła, bo do oddania zostały dwa węzły (Kobyłka i Wołomin) oraz
    przebudowa wjazdu na nowy odcinek w okolicy Radzymina.

    >3) problemy z dostawami (w przypadku dostaw przez zamawiającego)

    Z dostawami czego?