  • 11. Data: 2010-11-02 12:06:26
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-02 09:30, piotrek wrote:
    > oczywiście zasłonili nr
    > rejestracyjne i twarz, ale spokojnie jak ktoś go znał to go rozpoznał.

    Niech może ktoś się wypowie jak ma się do tego kodeks cywilny.

    "Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie,
    wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek,
    tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa,
    artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa
    cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach."

    "Wizerunek". Żaden ze mnie prawnik, pytam z ciekawości czy to ma tutaj
    zastosowanie.

  • 12. Data: 2010-11-02 12:10:23
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 2 Nov 2010 08:30:26 +0000 (UTC), "piotrek"
    <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >kumpel miał przykrość "wystąpić" w tym programie. oczywiście zasłonili nr
    >rejestracyjne i twarz, ale spokojnie jak ktoś go znał to go rozpoznał.

    Może ja dziwny jestem (i, faktycznie, nie pracuję jako kierowca), ale
    ja bym _poprosił_ ich o nie zniekształcanie obrazu i dźwięku.

    Ale wracając do wątku: po czym go rozpoznali?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2010-11-02 12:25:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.11.2010 12:06, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach."
    >
    > "Wizerunek". Żaden ze mnie prawnik, pytam z ciekawości czy to ma tutaj

    Patrz podkreślenie.

  • 14. Data: 2010-11-02 12:29:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 11:36:12 +0100, Stasiu napisał(a):

    > Na przyszlosc...
    > moj plan w takiej sytuacji
    > informuje ze nie zycze sobie nagrywania i zadam wylaczenia kamer
    > jak ogladam ten program to raczej nie wylacza
    > nie daje dokumentow i informuje pana policjanta ze spotkamy sie na
    > najblizszym komisariacie i odjezdzam

    W tym momencie będzie to już ucieczka z miejsca kontroli - pościg,
    odpowiednie paragrafy, spora szansa na aresztowanie, trochę mniejsza, ale
    wciąż istotna na zastrzelenie.

    > mam bardzo harakterystyczny samochod i kazdy kto mnie zna bedzie wiedzial ze
    > to ja i zasloniecie twarzy, nr rej i zmiana glosu nic nie ukryja

    To nie ma ukryć, to ma wypełnić znamiona dbania o ukrycie tożsamości osoby,
    nie lepiej niż czarny pasek na oczach i opis: "Jarosław W, syn byłego
    prezydenta Lecha Wałęsy"

    > oczywiscie zdaje sobie sprawe ze moge sie w ten sposob na strate czasu i
    > pieniedzy ale nie pozwole sobie na robie ze mnie aktora w marnym programie
    > chyba ze za odpowiednim wynagrodzeniem

    A próbowałeś jeździć zgodnie z przepisami? Sposób może i hardkorowy i nie
    dla każdego możliwy*, ale 100% skuteczny

    * - jestem w pełni świadomy istnienia aut w którym przy jeździe z
    prędkością zgodną z ograniczeniem na znakach gaśnie silnik a z siedzenia
    kierowcy wyskakuje gumowy penis XXL.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2010-11-02 12:44:07
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > się należał i on z tym nie sprzecza. ale samochód był firmowy, szef się wkurzył
    > i kolesia wywalił z roboty, znajomi się nabijają, ludzie z miasteczka pokazują
    palcami.

    A moja ciocia zaszla w ciaze po tym jak plywala w basenie!

  • 16. Data: 2010-11-02 12:55:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-02 12:25, Andrzej Lawa wrote:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Patrz podkreślenie.

    To nie wystarczy skoro został rozpoznany. Dlatego pytam, czy nie można
    im wytoczyć procesu (telewizji? policji?) za naruszenie tego przepisu. W
    kwestii sadu pozostaje na ile wizerunek został naruszony.

  • 17. Data: 2010-11-02 13:36:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.11.2010 12:55, Sebastian Biały pisze:

    > To nie wystarczy skoro został rozpoznany. Dlatego pytam, czy nie można

    Wystarczy. To, że ktoś rozpoznał, nie oznacza, że wizerunek został
    wykorzystany.

    > im wytoczyć procesu (telewizji? policji?) za naruszenie tego przepisu. W
    > kwestii sadu pozostaje na ile wizerunek został naruszony.

    Sobie wytocz proces - za niebezpieczną jazdę.

  • 18. Data: 2010-11-02 13:55:36
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > Ale wracając do wątku: po czym go rozpoznali?

    Jak małe miasteczko to żaden problem bo każdy wie kto gdzie pracuje. Poza
    tym jak poszła fama, że TEN kolo był w TV to już się nie ukryje nigdzie :)

    Szkoda, że autor wątku nie napisał który to odcinek to byśmy sobie zrobili
    flame'a w temacie :)

    A tak na poważnie, kierownik musiał zdrowy wałek wykręcić skoro go wykopali
    z roboty. Jak samochód firmowy był łatwo rozpoznawalny to się nie dziwie z
    resztą, kto chciałby mieć pracownika pirata, który jest kojarzony z firmą.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 19. Data: 2010-11-02 14:24:17
    Od: PJ <p...@g...com>

    żądać możesz czego chcesz ale oni nie muszą się zastosować ...
    pozostaje obstrukcja czyli utrudnienie życia ekipie telewizyjnej
    poprzez np komentarze słowne co do programu czy TVN w ogóle, możesz
    tez wziąć jakiś napój ze sobą i wylać na operatora (w stresie
    oczywiście :-) poza tym jeśli będą musieli wycinać co drugie zdanie np
    niepoprawne politycznie np o dziadku w Wermachcie to ten kawałek
    raczej nie pójdzie do emisji, zupełny hardcore to coś ze sklepu ze
    śmiesznymi rzeczami, przejrzyj listę :-)

    ps sam fakt kontroli drogowej i zatrzymywania/karania oczywiście
    uważam za słuszny natomiast IMHO obecność kamery jest zbędna

    P.

  • 20. Data: 2010-11-02 14:29:00
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    piotrek wrote:
    > oczywiście przekroczył prędkość i to sporo, mandat mu
    > się należał i on z tym nie sprzecza. ale samochód był firmowy, szef
    się wkurzył
    > i kolesia wywalił z roboty

    No i?
    Tu masz prawidłowe przełożenie - popełniasz czyn i ponosisz jego
    konsekwencje.
    Powiedz koledze, że zagrał i przegrał.

    > i teraz mam pytanie, czy jak zatrzyma was samochód policyjny z kamerą na
    > pokładzie (telewizja), można żądać wyłączenia kamery ?

    Można nawet żądać przyłączenia Czech do morza.
    Prawo nie zabrania.

    --
    Bydlę