  • 21. Data: 2009-07-04 01:05:08
    Temat: Re: problemy z ł
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Wyobraźmy sobie sytuację, że przerzucamy priorytetowy i czuły ruch
    > między dwoma firmami. Obie firmy mają łącza od 2 tych samych dostawców.
    > Obie mają BGP ustawione tak, że ruch domyślnie idzie przez dostawcę 1.
    > Niestety jedna z firm ma od dostawcy 2 łącze o małej przepustowości. Jak
    > teraz druga firma ma bezboleśnie położyć sesję BGP z dostawcą 1?
    > Poza tym zakładasz bardzo piękny scenariusz, w którym przy 2 łączach do
    > bezstratnego obsłużenia całego ruchu wystarczy przepływność jednego z
    > nich...

    E... tego... to źle ustawione. Drugie (i trzecie) łącze powinno być
    w stanie obsłużyć cały ruch przy założeniu padnięcie drugiego (czasem
    nawet dwóch pozostałych) łącz. Inaczej to takie... słabe zabezpieczenie
    i wszyscy powinni być przygotowani na degradację ruchu.

    p.

  • 22. Data: 2009-07-04 22:41:33
    Od: Marek Marczykowski <m...@s...nie>

    On 2009-07-04, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

> [...]
    > nawet dwóch pozostałych) łącz. Inaczej to takie... słabe zabezpieczenie
    > i wszyscy powinni być przygotowani na degradację ruchu.

    Bo to nie jest redundancja tylko agregacja ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Marczykowski | gg:2873965

  • 23. Data: 2009-07-04 22:54:34
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > To jest normalny scenariusz.

    Norma to jest pojęcie względne. Dla mnie normalną sytuacją jest to, że
    kierownictwo oszczędza na łączu i nie pozwoli płacić 2x więcej za nie
    tylko po to, żeby jedno mogło obsłużyć cały ruch. Zamiast tego zwraca
    uwagę, że mamy duży procent mniej krytycznego ruchu, który w razie czego
    może być nieco zdegradowany. A jak następuje awaria łącza, to to samo
    kierownictwo naciska, żeby jak najszybciej coś z tym zrobić, bo są
    straty wynikające ze zdegradowania tego mniej priorytetowego ruchu...

    --
    Sławek Lipowski

  • 24. Data: 2009-07-04 22:59:40
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

> [...]
    > nawet dwóch pozostałych) łącz. Inaczej to takie... słabe zabezpieczenie
    > i wszyscy powinni być przygotowani na degradację ruchu.

    Niestety przy tego typu współpracy (dwie firmy, dwa zarządy, wspólne
    interesy) nie na wszystko ma się wpływ.

    --
    Sławek Lipowski

  • 25. Data: 2009-07-05 08:44:21
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

> [...]

    > kierownictwo naciska, żeby jak najszybciej coś z tym zrobić, bo są
    > straty wynikające ze zdegradowania tego mniej priorytetowego ruchu...

    Kierownictwo słyszało np. o 95 percentylu i takim sposobie płacenia za
    ruch na backupowym łaczu? Z drugiej strony, albo oszczędności, albo
    niezawodność w każdej sytuacji.

    --
    ŁT

  • 26. Data: 2009-07-05 21:29:43
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Kierownictwo słyszało np. o 95 percentylu i takim sposobie płacenia za
    > ruch na backupowym łaczu?

    Słyszało i uznało, że nie chce co chwile pilnować i kalkulować kosztów.
    Zmartwiło się też tym, że niezaprzyjaźniona firma mogłaby podbijać
    koszty generując ruch na tym łączu.

    > Z drugiej strony, albo oszczędności, albo
    > niezawodność w każdej sytuacji.

    Dokładnie jest tak ja mówisz. Krytyczny ruch mamy zabezpieczony, ten
    mniej... To już zależy. Ale to już kwestia kalkulacji ryzyka...

    --
    Sławomir Lipowski