  • 1. Data: 2009-06-30 12:12:02
    Temat: problemy z lączami zagranicznymi?
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Youtube.com ładuje mi się bardzo ospale, do google.com co chwile zmienia
    się trasa, opóźnienia rzędu 100-200ms. Tylko ja tak mam, czy to bardziej
    ogólny problem?

    --
    Sławek Lipowski

  • 2. Data: 2009-06-30 12:14:24
    Temat: Re: problemy z lączami zagranicznymi?
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 30 Jun 2009 14:12:02 +0200, Sławek Lipowski
    <s...@l...org> wrote:

    > Youtube.com ładuje mi się bardzo ospale, do google.com co chwile zmienia
    > się trasa, opóźnienia rzędu 100-200ms. Tylko ja tak mam, czy to bardziej
    > ogólny problem?

    przez co masz zagranice ?

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    Już dwa lata temu zażądałem od prezesa państwowej telewizji

  • 3. Data: 2009-06-30 12:16:16
    Temat: Re: problemy z lšczami zagranicznymi?
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Tomasz Kruk CZARNET pisze:

    > przez co masz zagranice ?

    YouTube aktualnie ATM BI.

    --
    Sławek Lipowski

  • 4. Data: 2009-06-30 12:32:54
    Temat: Re: problemy z łączami zagranicznymi?
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Z mojej perspektywy to wygląda na problemy googla. Puszczałem ruch
    Netią, ale było tylko gorzej. Google wraca do mnie i tak ATMem...

    --
    Sławomir Lipowski

  • 5. Data: 2009-06-30 12:52:18
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Z mojej perspektywy to wygląda na problemy googla. Puszczałem ruch
    > Netią, ale było tylko gorzej. Google wraca do mnie i tak ATMem...

    Google czy YouTube? Jaki IP pojawia się w momencie odpalenia filmu
    z youtube? Połóż zupełnie problematyczną sesję i sprawdź wtedy, jeśli
    nie potrafisz sterować ruchem powrotnym.

    --
    ŁT

  • 6. Data: 2009-06-30 13:33:18
    Od: K <...@...c>

    Sławek Lipowski pisze:
    > Youtube.com ładuje mi się bardzo ospale, do google.com co chwile zmienia
    > się trasa, opóźnienia rzędu 100-200ms. Tylko ja tak mam, czy to bardziej
    > ogólny problem?

    netia i atman w trojmiescie bez problemow.

  • 7. Data: 2009-06-30 14:23:40
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Google czy YouTube?

    Nie czuje idei... Jednego i drugiego. YouTube nie należy do google?

    > Jaki IP pojawia się w momencie odpalenia filmu

    W tym momencie chodziło mi akurat o domeny youtube.com i
    www.youtube.com. Na pierwszej mam spore opóźnienia (mtr, ping), a na 2ga
    jestem przekierowywany, gdy wchodzę na youtube i strony mulą. Nie
    ładowałem filmików nawet, samo załadowanie strony głównej się już ślimaczy.

    lipa@laptop:~$ host youtube.com
    youtube.com has address 208.117.236.69
    youtube.com has address 208.65.153.238
    youtube.com mail is handled by 10 sjl-mbox1.sjl.youtube.com.
    lipa@laptop:~$ host www.youtube.com
    www.youtube.com is an alias for youtube.l.google.com.
    youtube.l.google.com is an alias for youtube-ui.l.google.com.
    youtube-ui.l.google.com has address 209.85.129.100
    youtube-ui.l.google.com has address 209.85.129.101
    youtube-ui.l.google.com has address 209.85.129.102
    lipa@laptop:~$

    > z youtube? Połóż zupełnie problematyczną sesję i sprawdź wtedy, jeśli
    > nie potrafisz sterować ruchem powrotnym.

    Położenie sesji... Szef by sie ucieszył... :) Nie mam problematycznej
    sesji. Mam cały czas tą samą trasę od siebie do googla, dziwnie się robi
    dopiero w okolicy googla.

    W jaki niby sposób miałbym sterować ruchem powrotnym? Jak zmusić tylko i
    wyłącznie ruch z google do wpadania do mnie wybranym łączem?

    --
    Sławek Lipowski

  • 8. Data: 2009-06-30 14:29:06
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    K pisze:

    > netia i atman w trojmiescie bez problemow.

    U mnie aktualnie też już wszystko działa poprawnie.

    --
    Sławek Lipowski

  • 9. Data: 2009-06-30 14:39:01
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Lukasz Trabinski pisze:
    >
    > Nie czuje idei... Jednego i drugiego. YouTube nie należy do google?

    Content z YouTube może iść zupełnie z innego miejsca niż Ci się wydaje.

> [...]
    > jestem przekierowywany, gdy wchodzę na youtube i strony mulą. Nie
    > ładowałem filmików nawet, samo załadowanie strony głównej się już ślimaczy.

    Raczej należało wykonać coś w rodzaju netstat -tp (linux). Widziałbyś
    wtedy skąd idzie content.

    > Położenie sesji... Szef by sie ucieszył... :) Nie mam problematycznej
    > sesji. Mam cały czas tą samą trasę od siebie do googla, dziwnie się robi
    > dopiero w okolicy googla.

    No widzisz, a chodzi o trasę w drugą stronę, od google do Ciebie.
    Szef pewnie by nie zauważył padu sesji na 5 minut. Zresz??ą jego powinno
    interesować, czy problem jest rozwiązny i czy słoneczko świeci się klientom.

    > W jaki niby sposób miałbym sterować ruchem powrotnym? Jak zmusić tylko i
    > wyłącznie ruch z google do wpadania do mnie wybranym łączem?

    Community na ten przykład. Oczywiście nie każdy uplink zezwala na dokładne
    manewery w tym zakresie.

    --
    ŁT

  • 10. Data: 2009-07-01 10:33:37
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Content z YouTube może iść zupełnie z innego miejsca niż Ci się wydaje.

    Oczywiście. Aczkolwiek nie to jest/było problemem.

> [...]
    >
    > No widzisz, a chodzi o trasę w drugą stronę, od google do Ciebie.
    > Szef pewnie by nie zauważył padu sesji na 5 minut.

    Szef/kierownicy na zmianach/firmy współpracujące z nami/aplikacja
    działająca na on stop są niezawodnymi systemami monitoringu. Nie mogę
    sobie pozwolić na takie zabiegi... Tzn. mogę, ale nikt nie może zauważyć
    przerwy.

    > Zresz??ą jego powinno
    > interesować, czy problem jest rozwiązny i czy słoneczko świeci się klientom.

    Jakim klientom?! :)

    > Community na ten przykład. Oczywiście nie każdy uplink zezwala na dokładne
    > manewery w tym zakresie.

    A no właśnie z mojej wiedzy wynika, że mogę co najwyżej sugerować jak ma
    wracać do mnie ruch, ale wymusić tego do końca nie można, ale ja się
    uczę. Dużo jeszcze nie wiem. :)

    --
    Sławomir Lipowski