  • 11. Data: 2009-07-02 19:56:32
    Temat: Re: problemy z ł…czami zagranicznymi?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Szef/kierownicy na zmianach/firmy współpracujące z nami/aplikacja
    > działająca na on stop są niezawodnymi systemami monitoringu. Nie mogę
    > sobie pozwolić na takie zabiegi... Tzn. mogę, ale nikt nie może zauważyć
    > przerwy.

    Znaczy nie masz 2+ łącz i BGP?

    p.

  • 12. Data: 2009-07-02 21:04:35
    Temat: Re: problemy z ł
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > Znaczy nie masz 2+ łącz i BGP?
    >
    > p.

    Ja nie mam, firma ma x3 łącze z BGP. Mimo wszystko z powodów różnych
    ciężko to zrobić niezauważenie. Mamy na tyle czułe systemy i na tyle
    duży ruch, że zawsze to widać przynajmniej w statystykach i logach
    czulszych usług. Potem jest marudzenie, że wyniki zapewne dlatego są
    gorsze, że IT coś grzebie... I tak 24h na dobę i 7dni w tygodniu z
    wszystkim trzeba niestety jak z jajkiem...

    --
    Sławek Lipowski

  • 13. Data: 2009-07-02 22:52:03
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Ja nie mam, firma ma x3 łącze z BGP. Mimo wszystko z powodów różnych
    > ciężko to zrobić niezauważenie.

    E tam.

    > Mamy na tyle czułe systemy i na tyle
    > duży ruch, że zawsze to widać przynajmniej w statystykach i logach
    > czulszych usług.

    No na pewno w logach będzie widać...

    p.

  • 14. Data: 2009-07-03 07:55:09
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

> [...]

    > ciężko to zrobić niezauważenie. Mamy na tyle czułe systemy i na tyle
    > duży ruch, że zawsze to widać przynajmniej w statystykach i logach

    Czy ja wiem? Codziennie zmieniają się ścieżki w BGP, nawet dla tych
    kluczowych usług i nikt z tego nie robi afery i w dodatku dzieje
    się to bezprzerwow, tak że większość użytkoników, nawet tych wymagajacych,
    nawet tego nie zauważa. Takie jest zresz??a założenie Bardzo Groźnego Protokołu.
    Oczywiście samo położenie sesji, może spowodować którką przerwę, dopóki
    router(y) nie przeliczą sobie nowych scieżek, ale przerwy takiej zazwyczaj
    nie ma przy manipulowaniu preferencjami, community itp. Oczywiście, jak
    wszystko zresztą, trzeba robić to z głową.

    --
    ŁT

  • 15. Data: 2009-07-03 10:52:37
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Lukasz Trabinski pisze:
> [...]
    > kluczowych usług i nikt z tego nie robi afery i w dodatku dzieje
    > się to bezprzerwow, tak że większość użytkoników, nawet tych wymagajacych,

    Nawet sam piszesz, że TYLKO większość nie zauważa "przerwow". ;) Swoja
    drogą skąd masz takie dane? Moje dane są jasne - położenie sesji (np. w
    skutek awarii łącza) jest obsługiwane automatycznie niemal błyskawicznie
    i jest zauważalne. Poza tym jak widzę różnicę w przeliczeniu trasy i
    przełączeniu ruchu z jednej sprawnej trasy na inną, a w wyłączeniu
    trasy, która była do tej pory wykorzystywana.

    --
    Sławek Lipowski

  • 16. Data: 2009-07-03 11:52:56
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009 07:55:09 +0000 (UTC), Lukasz Trabinski wrote:

    > Czy ja wiem? Codziennie zmieniają się ścieżki w BGP, nawet dla tych
    > kluczowych usług i nikt z tego nie robi afery i w dodatku dzieje

    ależ Łukaszu, nie pamiętasz sprawy klienta, ktorego o każdym update
    należało powiadomić, a clear soft to już należało ustalać z miesięcznym
    wyprzedzeniem?

    MSPANC
    -j.

  • 17. Data: 2009-07-03 13:09:39
    Od: fabian <f...@n...adresu.pl>

    Sławek Lipowski wrote:

> [...]
    > przełączeniu ruchu z jednej sprawnej trasy na inną, a w wyłączeniu
    > trasy, która była do tej pory wykorzystywana.

    To przed położeniem sesji (jak już bardzo chcesz) zrób tak aby tym
    łączem nic nie chciało iść, wtedy położenie będzie niezauważalne.

    Fabian.

  • 18. Data: 2009-07-03 13:39:10
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wrote:
> [...]
    > nie ma przy manipulowaniu preferencjami, community itp. Oczywiście, jak
    > wszystko zresztą, trzeba robić to z głową.

    No chyba że nie ma soft reconfiguration, wtedy pewnie widać.

    p.

  • 19. Data: 2009-07-03 16:52:18
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    fabian pisze:
    > To przed położeniem sesji (jak już bardzo chcesz) zrób tak aby tym
    > łączem nic nie chciało iść, wtedy położenie będzie niezauważalne.
    >
    > Fabian.

    Wyobraźmy sobie sytuację, że przerzucamy priorytetowy i czuły ruch
    między dwoma firmami. Obie firmy mają łącza od 2 tych samych dostawców.
    Obie mają BGP ustawione tak, że ruch domyślnie idzie przez dostawcę 1.
    Niestety jedna z firm ma od dostawcy 2 łącze o małej przepustowości. Jak
    teraz druga firma ma bezboleśnie położyć sesję BGP z dostawcą 1?

    Poza tym zakładasz bardzo piękny scenariusz, w którym przy 2 łączach do
    bezstratnego obsłużenia całego ruchu wystarczy przepływność jednego z
    nich...

    --
    Sławek Lipowski

  • 20. Data: 2009-07-03 19:51:12
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:

    > Poza tym zakładasz bardzo piękny scenariusz, w którym przy 2 łączach do
    > bezstratnego obsłużenia całego ruchu wystarczy przepływność jednego z
    > nich...

    To jest normalny scenariusz.

    --
    ŁT