  • 11. Data: 2013-12-11 18:19:15
    Temat: Re: problem ze slotem1 - Pentagram Monster
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-11 01:04, animka pisze:

    > Mój Samsung na dwie karty SIM działa idealnie. Automatyczne
    > przełączanie, a nie ręczne.

    Tzn, jak automatycznie - wykręcasz numer a on nawet się nie pyta o to z
    której karty wysyłać?

  • 12. Data: 2013-12-11 18:19:57
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52a72a08$0$2167$6...@n...neostrada.pl

    > Monster też pyta -- podaję Aero2 a on dzwoni wówczas przez WiFi. ;)

    E tam, coś musiałeś pokręcić..

  • 13. Data: 2013-12-11 18:21:42
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-10 16:51, c...@g...com pisze:
    > Problem rozwiązany. Nie mam pojęcia czy to pomogło, ale napisze co zrobiłem dla
    potomnych.
    > Mając dwie karty sim (ale nie tych slotach co bym sobie życzył), wyłączyłem w
    opcjach kartę njumobile. Po wyłączeniu wyłączyłem cały telefon, karte nju wywaliłem w
    ogóle, na jej miejsce wrzuciłem plus i po włączeniu voila karta zaczęła działać bez
    problemowo. Z dusza na ramieniu wyłączyłem telefon ponownie dorzuciłem nju do slotu 2
    i po włączeniu telefonu wszystko działa tak jak powinno.

    > Do Trybuna:
    > W Pentagramie ustawiasz preferowany slot na różne czynności (głos, SMS,
    transmisja). Dodatkowo masz coś takiego jak "czas przełączania pomiędzy slotami".
    Jeśli ustawisz na "no wait" to przy wybieraniu numeru telefon korzysta ze slotu
    domyślnego. Przy ustawieniu konkretnego czasu, telefon mimo ustawienia preferowanego
    pyta przed połączeniem z którego slotu skorzystać i na odpowiedź masz właśnie
    określoną przez ciebie liczbę sekund w przedziale 1-10 lub ewentualnie alway wait
    czyli czeka dopóki się nie zdecydujesz:-)

    To trochę inaczej niż w Alcatelu, tutaj do wyboru są tylko dwie opcje -
    ustawienia głosowe na konkretna kartę, albo wybór obydwu kart na obsługę
    rozmów - obydwa ustawienia bezterminowo a w tym drugim wypadku po
    każdym wykręceniu numeru pytanie telefonu o to z której karty łączyć.

  • 14. Data: 2013-12-12 01:41:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52a89eb7$0$2359$6...@n...neostrada.pl

    > E tam, coś musiałeś pokręcić..

    A kto mnie zmusił? Jeśli zmuszono mnie -- nie jestem winien!

    Monster informuje, że dzwonię przez Aero2 (tak nazwałem SIMkartę
    od Aero2 -- mogłem ją nazwać inaczej, na przykład Aero22 i wówczas
    Monster pokazałby, że dzwonię poprzez Aero22) -- ale naprawdę
    dzwonię poprzez WiFi, nie poprzez Aero2...

    Dane (ikonka z dwiema strzałkami przeciwstawnymi) są wyłączone
    (albo jestem poza zasięgiem Aero2) i choć rozmowa idzie na pewno
    poprzez WiFi, Monster twierdzi, że łączy poprzez Aero2.

    Aby było jasne -- gdy smartfon połączy się z WiFi, rozłączy się
    automagicznie z Aero2, ale profilaktycznie można wyjść poza
    zasięg Aero2 lub wyłączyć ,,dane''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2013-12-12 02:25:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52a89f20$0$2359$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > kart na obsługę rozmów - obydwa ustawienia bezterminowo a w tym drugim wypadku po
    każdym wykręceniu numeru pytanie telefonu o to

    I chyba na dodatek potrafisz ;) zamiast z Aero2, ciągnąć z 2G, choć
    tego nie chcesz. (kiedyś o tym pisałeś)

    W Monsterze akurat nie widzę tego problemu -- net (o ile tak ustawisz)
    idzie tylko z SIM1. (Aero2 jest w SIM1) Jeśli Aero2 (i WiFi -- rzecz
    jasna) jest poza zasięgiem to net nie idzie automagicznie poprzez SIM2.

    Można ustawić, że net idzie z obu kart? -- toż jest ,,czas na przełączenie''?
    Raczej nie można. Czas jest tylko na przełączanie rozmów.

    Można natomiast ustawić, że net idzie via SIM2, czyli u mnie -- z Play.
    Mam 75 MB za free w Play -- zatem specjalnie dla Ciebie przetestowałem,
    czy można ustawić, aby net był z SIM2.

    2 MB pochłonęły próby.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2013-12-12 03:00:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l88cv0$7av$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > : czyli czeka dopóki się nie zdecydujesz:-)

    > Pyta -- podaję Aero2 i Monster dzwoni via WiFi. :)

    + Pyta -- podaję >>internet<< a Monster dzwoni via
    WiFi, choć pisze, że dzwoni via kartę Aero2. :)

    Tak jest bez względu na to, którą kartę wybiorę
    do dzwonienia a także wtedy, gdy mam ,,no wait''.

    -=-

    Preferowania netu nie widzę -- jak ustawię, tak będzie i nie
    pojawi się pytanie o wybór karty do netu, gdy nie ma ,,no wait''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-12-12 03:06:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l8b3de$ul5$...@n...news.atman.pl

    > "Trybun" 52a89f20$0$2359$6...@n...neostrada.pl

    > Mam 75 MB za free w Play -- zatem specjalnie dla Ciebie przetestowałem,
    > czy można ustawić, aby net był z SIM2.

    > 2 MB pochłonęły próby.

    BTW -- testowanie pod Nextami jest... Hm... Utrudnione...
    Uruchamiarka (launczer Next) fajna, ale beznadziejnie
    chodzi na tej ilości RAMek...

    Ubijanie procesów pod Nextami wygląda bardzo
    ciekawie -- ale ilości RAMek nie zwiększa...
    Należy się wielki szacunek dla twórców tego launczera. :)

    Szkoda jednak że nigdzie nie widzę kopiowania ustawień z innych
    launczerów. Ręczne ustawianie wszystkiego od nowa jest kłopotliwe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-12-12 10:37:18
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    >
    > Aby było jasne -- gdy smartfon połączy się z WiFi, rozłączy się
    > automagicznie z Aero2, ale profilaktycznie można wyjść poza

    Gdy mój Alcatel wróci z serwisu to zobaczę jak zareaguje na próbę
    wykonania połączenia poprzez kartę Aero2. Wysłać smsy juz próbowałem, tu
    niestety po jakimś czasie pojawia się komunikat że próba wysłania
    wiadomości się nie powiodła.
    I tak się zastanawiam jak to u ciebie jest możliwe takie rozmowy,
    przecież wi-fi a gsm to zupełnie co innego. Można oczywiście korzystać z
    bramek internetowych do połączeń gsm, ale to wymaga wprowadzenia różnych
    konfiguracji przez użytkownika. No i co najważniejsze - sieć Aero2 nie
    obsługuje rozmów, poza numerami alarmowymi.. A wiec skąd u ciebie taka
    możliwość?

  • 19. Data: 2013-12-12 10:39:23
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52a89f20$0$2359$6...@n...neostrada.pl

    > I chyba na dodatek potrafisz ;) zamiast z Aero2, ciągnąć z 2G, choć
    > tego nie chcesz. (kiedyś o tym pisałeś)

    Sorry, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi.

    > W Monsterze akurat nie widzę tego problemu -- net (o ile tak ustawisz)
    > idzie tylko z SIM1. (Aero2 jest w SIM1) Jeśli Aero2 (i WiFi -- rzecz
    > jasna) jest poza zasięgiem to net nie idzie automagicznie poprzez SIM2.

    Też tak uważałem - transfer danych elegancko ustawiony na kartę nr 1
    (Aero2) i żadnych uwag - wpisuje adres w Operze - klik i na wskaźniku
    sieci Areo2 dwie strzałki pokazujące że jest transfer.. ze wszystkimi
    innymi połączeniami to samo - łączenie tylko po przez kartę Aero2... A
    tak dla pewności wchodzę na stronę Orange i sprawdzam stan swojego
    konta, zapisuję stan. Na drugi dzień sprawdzam ponownie -
    nieautoryzowany ubytek ponad 3 zł z konta. W trzecim dniu - znowu ubytek
    podobnej sumy, w czwartym tak samo. I nie ma najmniejszej wątpliwości -
    telefon podkrada mi kasę z konta, z karty ktora w założeniu nie powinno
    nawet połączyć z netem gdybym tego chciał bez wcześniejszych ustawień.
    Co robię - usuwam z telefonu wpis "Orange internet GPRS", jak się
    okazuje nic to nie dało - kasa nadal znika. Dopiero wprowadzenie
    zmodyfikowanego (błędnego) wpisu konfiguracyjnego do połączenia netowego
    dla karty Orange poskutkowało tym że kasa przestała znikać z konta.

  • 20. Data: 2013-12-12 10:39:37
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    >
    > Szkoda jednak że nigdzie nie widzę kopiowania ustawień z innych
    > launczerów. Ręczne ustawianie wszystkiego od nowa jest kłopotliwe.

    Przyznam że jeszcze nie eksperymentowałem z tymi modyfikatorami wyglądu.
    Jak się w ogóle tego pozbyć gdy się znudzi i chcesz wrócić do ustawień
    fabrycznych. Gdzieś przeczytałem opinię że taka modyfikacja wyglądu
    launcherem, tabletu Huawei Slim 7 może nieźle w nim namieszać, w sensie
    negatywnym oczywiście..