  • 1. Data: 2010-08-02 11:44:33
    Temat: problem z kompem
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    witam,
    mam problemik- komputer sie restartuje, czasem nic nie jest
    wyswietlane na ekranie (zaden POST czy nic innego), czasem przechodzi
    post (grafika, sprawdzanie pamieci, bootowanie)- jednak z reguly komp
    pracuje parenascie sekumd, pozniej sie restartuje- w czym, oglednie
    mowiac, moze byc problem? zasilacz w miare dobry, be quiet 700setka
    (ok, wiem, ciut zbyt mocny)- +/- 2 letni, komp nie podkrecany (tylko
    pamiec lekko podkrecona)

    niestety- na chwile obecna nie mam zbytnio mozliwosci posprawdzania
    elementow w innym kompie, wiec sie pytam o wasze opinie co do tego co
    sie moglo zepsuc (osobiscie podejrzewam zasilacz)

    pozdrawiam
    szymon

  • 2. Data: 2010-08-02 12:29:59
    Temat: Re: problem z kompem
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Prawdopodobnie suche kondensatory w zasilaczu i/lub na płycie.

    G.B.

    Szymon von Ulezalka nabazgrał(a):

  • 3. Data: 2010-08-02 22:50:39
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    dzieki za odpowiedz, juz sprawdzam

    a tak swoja droga- na zasilaczu (poki co ogladanym przez tylna kratke,
    bo ciezko jest toto rozkrecic bez jakiegos w miare porzadnego
    srubokretu), dokladniej na owych elementach, ktore sa obkrazone
    miedzianym drutem- jest jakis plyn (badz cialo stale)- wyglada to
    jakby to wycieklo z niego, plyn jest bialy, wyglada nieco jak silikon
    (ale dostac sie do tego jeszcze nie moge, a i fotek z fonu nie mam jak
    przerzucic). ah, toto nie jest plyn- wyglada jak cos zastyglego- czy
    toto jest normalne, czy juz mam zasilacz spisac na straty?

    pozdrawiam
    szymon

  • 4. Data: 2010-08-02 23:17:47
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > przerzucic). ah, toto nie jest plyn- wyglada jak cos zastyglego- czy
    > toto jest normalne, czy juz mam zasilacz spisac na straty?

    cewki zalewa sie silikonami czy zywicami zeby nie piszczaly, to normalne

    szukaj napuchnietych kondensatorow, chociaz przy tak przewymiarowanym
    zasilaczu jest to malo prawdopodobne

    ogolnie jezeli problem jest sprzetowy to nie ma zbyt wielu mozliwosci

    glowni podejrzani to zasilacz, plyta
    szanse ze to procesor sa niewielkie
    ram mozna sprawdzic wyjmujac wszystkie poza jedna koscia i zamieniajac
    zostaje karta graficzna, ktora raczej nie powinna dawac takich efektow

    prawdopodobnie wszystko masz na gwarancji (zazwyczaj po 36 miesiecy)
    wiec z rozkrecaniem sie nie spiesz

  • 5. Data: 2010-08-03 07:52:31
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > szukaj napuchnietych kondensatorow, chociaz przy tak przewymiarowanym
    > zasilaczu jest to malo prawdopodobne

    Mogą byś jeszcze zimne luty przy kondensatorach wyjściowych, co w sumie
    tak samo się będzie objawiało jak przy wyschnięciu lub utracie pojemności.

    G.B.

  • 6. Data: 2010-08-03 09:36:45
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" <g...@o...pl> wrote in message
    >Mogą byś jeszcze zimne luty przy kondensatorach wyjściowych, co w sumie tak
    >samo się będzie objawiało jak przy wyschnięciu lub utracie pojemności.

    ale tego na oko nie zbada, a szkoda grzebac jezeli sprzet na gwarancji, bo
    w koncu zdiagnozuje ale kupi nowy :D