  • 1. Data: 2010-08-02 11:03:53
    Temat: Chłodzenie dla E8400
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Witam

    Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany dotychczas odpowiadającego za
    chłodzenie ArcticCoolinga Freezer 7 Pro. Najwyraźniej pomimo dodatkowego
    nadmuchu z lewej ścianki obudowy piekarnik wytwarzany przez zamontowanego
    poniżej GTX295 i same ilości ciepła generowane przez podkręcony (do 3,9 GHz)
    procesor sprawiają, że wentylator na coolerze często wchodzi na wysokie
    obroty.

    CoreTemp pokazuje temperaturę pod obciążeniem dobijającą do 68 - 70 stopni,
    więc specjalnie mnie to nie dziwi.

    Stawiane przed coolerem wymagania:
    - ma być wydajny
    - ma być działać pod obciążeniem ciszej od Freezera 7 Pro
    - ma przedmuchiwać powietrze w kierunku tylnej ścianki obudowy
    - ma bez problemów wejść na DFI LanParty P45-T2RS

    Myślałem jak na razie o:
    - Scythe Ninja II rev.B
    - Scythe Ninja 3
    - CoolerMaster V8

    Jakieś inne propozycje?

    [ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby ]
    [ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi ]
    [ pastami termoprzewodzącymi. (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]

  • 2. Data: 2010-08-02 11:37:19
    Temat: Re: Chłodzenie dla E8400
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 2 Aug 2010 13:03:53 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Myślałem jak na razie o:
    > - Scythe Ninja II rev.B
    > - Scythe Ninja 3
    > - CoolerMaster V8
    >
    > Jakieś inne propozycje?

    Scythe Ninja I rev.B - sprzedam pozostaly po moim Q6600, bo do i7 nie moge
    go podpiac :-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 3. Data: 2010-08-02 11:45:57
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości

    > Scythe Ninja I rev.B - sprzedam pozostaly po moim Q6600, bo do i7 nie moge
    > go podpiac :-)

    Odezwij się na mój prywatny adres - chcę zmienić zarastające kurzem
    chłodzenie boksowe na Q6600...
    (z adresu wytnij zbędny znak wyglądający jak spacja)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2010-08-02 23:11:23
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
> [...]
    > - ma przedmuchiwać powietrze w kierunku tylnej ścianki obudowy
    > - ma bez problemów wejść na DFI LanParty P45-T2RS

    http://pclab.pl/art38203-68.html mam, polecam, tak jak caly test

    http://tech.icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_co
    oling_guide
    warto przeczytac

  • 5. Data: 2010-08-03 08:03:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 3 Aug 2010 00:11:23 +0100, m4rkiz napisał(a):

    (ciach...)

    > http://pclab.pl/art38203-68.html mam, polecam, tak jak caly test

    Zalman CNPS10X Extreme - wady: głośny. Więc raczej odpada.

    > http://tech.icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_co
    oling_guide
    > warto przeczytac

    Dzięki za sznurki w każdym razie. Na pewno poczytam.

    [ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest ]
    [ tylu idiotów. (Stanisław Lem) ]

  • 6. Data: 2010-08-03 09:35:15
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    > Dnia Tue, 3 Aug 2010 00:11:23 +0100, m4rkiz napisał(a):
    >
    > (ciach...)

    > Zalman CNPS10X Extreme - wady: głośny. Więc raczej odpada.

    glosnosc na dobra sprawe zalezy tylko od predkosci wentylatora i
    odstepow miedzy finami

    jezeli najbardziej zalezy ci na ciszy to bierz jak najwiekszy radiator
    ze stosunkowo duzymi odstepami miedzy blaszkami i jak wentylator
    ktory moze pracowac na jak najwolniejszych obrotach, nazwa producenta
    czy model to rzecz drugoplanowa, fizyka jest taka sama dla wszystkich ;)

    ten ma trzy poziomy regulacji + manulana, fakt ze na minimum jest juz
    slyszalny, wiec dodalem ekstra regulacje obrotow, teraz na ~550 jest
    praktycznie nieslyszalny i radzi sobie spokojnie z q6600@3,2 utrzymujac
    go w okolicach 40 stopni pod obciazeniem w dobrze wentylowanej obudowie
    czasami podnosi obroty do 650

  • 7. Data: 2010-08-03 10:53:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 3 Aug 2010 10:35:15 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > glosnosc na dobra sprawe zalezy tylko od predkosci wentylatora i
    > odstepow miedzy finami

    Jak czasami dojdzie do tego terkoczące łożysko... ;)

> [...]
    > ktory moze pracowac na jak najwolniejszych obrotach, nazwa producenta
    > czy model to rzecz drugoplanowa, fizyka jest taka sama dla wszystkich ;)

    Toteż lekko lista została zmodyfikowana. :)
    - Zalman CNPS10X Quiet
    - Scythe Mugen 2 rev. B
    - Noctua NH-U12P SE2

> [...]
    > praktycznie nieslyszalny i radzi sobie spokojnie z q6600@3,2 utrzymujac
    > go w okolicach 40 stopni pod obciazeniem w dobrze wentylowanej obudowie

    U mnie jest C2D E8400 @ 3,9 GHz, któremu od spodu jeszcze daje popalić
    GTX295. Obudowa dobrze wentylowana, ale mimo wszystko ostatnio Freezer 7 po
    prostu dostaje do wiwatu.

    [ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! Najdłużej trzy lata. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 8. Data: 2010-08-03 12:05:17
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-08-02 13:03, Przemysław Ryk pisze:
    > Witam
    >
    > Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany dotychczas odpowiadającego za
    > chłodzenie ArcticCoolinga Freezer 7 Pro.

    Juz nie wodne? :)

  • 9. Data: 2010-08-03 14:03:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 03 Aug 2010 14:05:17 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Juz nie wodne? :)

    Nad wodnym cały czas się zastanawiam, ale to "ciut" większa inwestycja.
    Chciałbym jednocześnie użyć cieczy do chłodzenia chipsetu, procesora, karty
    graficznej i jeżeli to możliwe - sekcji zasilania płyty głównej i dysków.
    Wolałbym też robić prowizorki z jakimiś samoróbkami z nagrzewnicą
    samochodową w roli głównej, tylko postawić na/obok obudowy blok zawierający
    zbiornik płynu, pompkę i chłodnicę.

    Siłą rzeczy może się okazać, że przejście na chłodzenie wodne nastąpi przy
    ewentualnym poważnym upgrade całej platformy. A biedny Freezer już tak w
    dupę dostaje, że aż wyje z tego powodu. ;)

    [ Nie ma układów między lwami, a ludźmi, ]
    [ wilki i jagnięta nie żyją w zgodzie. (Homer) ]

  • 10. Data: 2010-08-03 15:51:53
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Siłą rzeczy może się okazać, że przejście na chłodzenie wodne nastąpi przy
    > ewentualnym poważnym upgrade całej platformy. A biedny Freezer już tak w
    > dupę dostaje, że aż wyje z tego powodu. ;)

    Moze mu juz wentylator siada? :)