eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyproblem z berlingo 2 hdi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 11. Data: 2011-07-15 22:38:17
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

    Ja tez witam

    > może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły
    > się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły
    > bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

    Widzisz, wiekszosc ci odpowiedziala niestety jakimis glupkowatymi
    komentarzami ale jezdzimy w firmie tym czyms (Berlingo 2004r) i
    stwierdzilismy po kilku latach jazdy ze ten samochód "ma dusze" ;-)
    U nas ostatnio np cos padlo i
    1) nie dziala predkosciomierz i nie nabija kilometrow
    2) nie grzeje swiec - zapinamy je ręcznie kablem 3x1,5mm^2
    3)po zgaszeniu silnika zaswieca sie wiele lampek (nawet taka smieszna
    czerwona ze zbiorniczkiem wody cy cuś - nigdy sie przedtem nie swiecila) na
    pare sekund + radio +
    4) otwiera się i zamyka ze dwa razy centralny - tak na pozegnanie.
    Oczywiscie trzeba chwile odczekac bo jak sobie pilotem zamkniesz to ci sie
    sam otworzy zaraz

    Nie śmiejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie
    komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po
    pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udającym przerywacz kierunkow (jak podczas
    działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy
    paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska
    mysl techniczna....)


    pzdr



  • 12. Data: 2011-07-15 22:54:25
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    >> Powiedzialbym ze szyna CAN ale nie pasuje mi tu to opuszczanie powoli i
    >> podnoszenie.
    >
    > Dlaczego nie pasuje?

    bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to
    prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal niedzialanie
    urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.


  • 13. Data: 2011-07-15 22:55:48
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika


  • 14. Data: 2011-07-15 23:17:20
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-07-2011 22:54, Michał Gut pisze:

    >> Dlaczego nie pasuje?
    > bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to
    > prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal
    > niedzialanie urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.

    Zakłócenia i wadliwe urządzenia w CAN jak najbardziej pasują do takich
    objawów.

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 15. Data: 2011-07-15 23:31:00
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>


    > jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

    ze niby jak to naprawic??
    swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to
    zapala , to gasnie...
    Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....



  • 16. Data: 2011-07-15 23:47:17
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):

    > Nie śmiejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie
    > komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po
    > pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udającym przerywacz kierunkow (jak podczas
    > działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy
    > paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska
    > mysl techniczna....)

    Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
    odpowiedzi. A dobrą dostałeś - komputer BSI.
    W tym samochodzie są dwa komputery - ECU sterujący silnikiem i tzw. "moduł
    komfortu" sterujący wszystkim innym, nawet z klaksonem.
    Objawy pokazują, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
    komputer albo jego przewody.
    Dosyć słynne początkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
    zresztą) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
    serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.

    Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Początek jest
    prosty - wyjąć akumulator, DOKŁADNIE odczyścić klemy i zaciski akumulatora,
    przesmarować wazeliną techniczną, porządnie zacisnąć. Sprawdzić kabel
    masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
    skorodowane. Później możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
    jest mocowany dosyć nieszczęśliwie pod krawędzią maski, czasem może się tam
    dostać woda. Jak komputer albo kable są mokre, to masz odpowiedż. Choć
    Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynką bezpieczników, jeżeli dobrze
    pamiętam.

    Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pryśnij jakimś kontakt-spray (WD40
    to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
    wciśnij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogoś kto ma Lexię i zna
    się na rzeczy.
    W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
    wszystko zaprogramować Lexią i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
    jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
    wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 17. Data: 2011-07-16 01:16:47
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Zakłócenia i wadliwe urządzenia w CAN jak najbardziej pasują do takich
    > objawów.

    do paralizu tak ale imho nie pasuja do czesciowego dzialania - te szyby
    chocby czy brzeczyk kolegi od kierunkow/rezerwy


  • 18. Data: 2011-07-16 01:20:20
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    >> jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika
    >
    > ze niby jak to naprawic??
    > swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to
    > zapala , to gasnie...
    > Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....

    masa silnika to sprtawdzasz kabel pomiedzy silnikiem a budą (u mnie do
    sciany grodziowej)

    co do can to ci nie pomoge. tu juz elektronik potrzebny ktory 'poslucha' co
    lata po drutach od can. moze jedno urzadzenie zasiewa a moze bodykomp sie
    rozsypal - waldek zdaje sie ze ocykany w cytrynkach. posluchaj raczej jego.


  • 19. Data: 2011-07-16 03:55:58
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    >> Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem
    >> Bermudzkim.
    >
    > Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się
    > baterie.

    Ponoć objawy się wzmagają, gdy dodatkowo wypadnie klocek.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 20. Data: 2011-07-16 08:37:15
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: mirek <m...@o...pl>

    W dniu 2011-07-15 23:47, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):
    >
    > Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
    > odpowiedzi. A dobrą dostałeś - komputer BSI.
    > W tym samochodzie są dwa komputery - ECU sterujący silnikiem i tzw. "moduł
    > komfortu" sterujący wszystkim innym, nawet z klaksonem.
    > Objawy pokazują, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
    > komputer albo jego przewody.
    > Dosyć słynne początkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
    > zresztą) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
    > serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.
    >
    > Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Początek jest
    > prosty - wyjąć akumulator, DOKŁADNIE odczyścić klemy i zaciski akumulatora,
    > przesmarować wazeliną techniczną, porządnie zacisnąć. Sprawdzić kabel
    > masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
    > skorodowane. Później możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
    > jest mocowany dosyć nieszczęśliwie pod krawędzią maski, czasem może się tam
    > dostać woda. Jak komputer albo kable są mokre, to masz odpowiedż. Choć
    > Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynką bezpieczników, jeżeli dobrze
    > pamiętam.
    >
    > Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pryśnij jakimś kontakt-spray (WD40
    > to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
    > wciśnij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogoś kto ma Lexię i zna
    > się na rzeczy.
    > W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
    > wszystko zaprogramować Lexią i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
    > jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
    > wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.
    >

    bardzo dziękuję za informacje, teraz wiem, gdzie szukać.

    --
    Mirek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: