eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyproblem z berlingo 2 hdiRe: problem z berlingo 2 hdi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Date: Fri, 15 Jul 2011 22:47:17 +0100
    Organization: telefon.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <1...@l...institute.com>
    References: <ivpqre$cu3$1@news.onet.pl> <ivq8g3$sf9$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpc8-enfi15-2-0-cust222.hari.cable.virginmedia.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1310766437 16839 77.101.174.223 (15 Jul 2011 21:47:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Jul 2011 21:47:17 +0000 (UTC)
    X-Original-Approved: Mis Uszatek
    X-User: ajachcealojz
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Approved-Notice: Approved header has been removed
    X-No-Archive: yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2385352
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):

    > Nie śmiejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie
    > komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po
    > pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udającym przerywacz kierunkow (jak podczas
    > działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy
    > paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska
    > mysl techniczna....)

    Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
    odpowiedzi. A dobrą dostałeś - komputer BSI.
    W tym samochodzie są dwa komputery - ECU sterujący silnikiem i tzw. "moduł
    komfortu" sterujący wszystkim innym, nawet z klaksonem.
    Objawy pokazują, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
    komputer albo jego przewody.
    Dosyć słynne początkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
    zresztą) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
    serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.

    Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Początek jest
    prosty - wyjąć akumulator, DOKŁADNIE odczyścić klemy i zaciski akumulatora,
    przesmarować wazeliną techniczną, porządnie zacisnąć. Sprawdzić kabel
    masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
    skorodowane. Później możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
    jest mocowany dosyć nieszczęśliwie pod krawędzią maski, czasem może się tam
    dostać woda. Jak komputer albo kable są mokre, to masz odpowiedż. Choć
    Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynką bezpieczników, jeżeli dobrze
    pamiętam.

    Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pryśnij jakimś kontakt-spray (WD40
    to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
    wciśnij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogoś kto ma Lexię i zna
    się na rzeczy.
    W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
    wszystko zaprogramować Lexią i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
    jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
    wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: