-
31. Data: 2011-07-16 16:32:26
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 16 Jul 2011 16:21:24 +0200, mirek napisał(a):
> sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby
> było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)
tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
Niemiecka część za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.
Natomiast jak w panzerwagenie ukręci się wał albo pęknie głowica, to jest
to tylko część eksploatacyjna, musisz się do tego przyzwyczaić.
> Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich
> silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana
> sprzęgła, zaś mechanik mówi, że jeśli w tym modelu jest koło dwumasowe
> to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok
> produkcji 2005.
>
> I jeśli takowe koło posiadam, to jest to coś takiego?
> http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_p
asowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/
to czym się powszechnie straszy, to dwumasowe koło zamachowe - 2.0 HDi 90
KM nigdy takiego nie miał, od początku do końca jego montażu.
a to na fotce, to owszem posiadasz. Tyle, ze w linku jest kompletnie chora
cena, nowe znajdziesz za połowę tego.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
32. Data: 2011-07-16 16:34:32
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 16-07-2011 16:21, Michał Gut pisze:
>> zamontowali bębnoprądnice mimośrodową na tylnej osi.
> brzmi jak komenda w startrek voyager;)
Słuszna uwaga. Jest to technologia zapożyczona z wahadałowca Endeavour
napędzanego beznodiazepinem potocznie zwanego Oksazepamem ;)
Pozdrawiam
Paweł
-
33. Data: 2011-07-16 16:44:13
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 16-07-2011 16:32, Waldek Godel pisze:
>> sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby
>> było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)>
> tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
> Niemiecka część za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.
Nie znasz się.
To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
francuzów ;)
Pozdrawiam
Paweł
-
34. Data: 2011-07-16 19:03:03
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: to <t...@x...abc>
begin DoQ
> Nie znasz się.
> To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
> folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
> francuzów ;)
Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
35. Data: 2011-07-16 19:16:05
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 16-07-2011 19:03, to pisze:
>> Nie znasz się.
>> To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
>> folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
>> francuzów ;)
> Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!
Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
francuskich Spitfire.
Pozdrawiam
Paweł
-
36. Data: 2011-07-16 19:21:03
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: to <t...@x...abc>
begin DoQ
> Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
> francuskich Spitfire.
Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!
Już chyba wiem skąd ta niechęć do samochodów na F.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
37. Data: 2011-07-16 20:04:18
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 16 Jul 2011 17:21:03 GMT, to napisał(a):
> begin DoQ
>> Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
>> francuskich Spitfire.
>
> Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
> wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!
Nie klam nie klam.
Wspolczesny jest mechaniczny, czy w czasie wojny stosowali
polprzewodnikowy ?
J.
-
38. Data: 2011-07-16 20:59:28
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 16-07-2011 20:04, J.F. pisze:
>> Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
>> wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!
> Nie klam nie klam.
Ma rację. W PSA stosuje się TAKI SAM regulator zapewniający symetrię
osiową amplitudy napięcia - wiem, bo sam mam taki i wymieniałem go już
ze dwa razy. Z tym że u mnie oprócz kontrolek, włączyły się wentylatory
chłodnic i pociągnęły zaparkowany samochód wzdłuż ulicy powodując liczne
szkody. To jest mój ostatni samochód na F.
Pozdrawiam
Paweł