  • 11. Data: 2009-10-03 22:10:47
    Temat: Re: print serwer wi-fi
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Nix wrote:

    > Chciałbym zakupić możliwie tani printserwer wi-fi współpracuący z
    > drukarką(USB, atrament) Canon iP4600...
    > Przeglądam oferty np na alledrogo i na rónych aukcjach są informacje np.
    > że nie udało się uruchomić takiej a takiej drukarki...
    >
    > Od czego to zależy? Jaki model kupić? ( mam sieć wi-fi z routerem D-Link
    > DSL-524T, ale to chyba nie ma znaczenia?)

    Niestety, z printserwerami do zwykłych "niesieciowych" atramentówek bywa
    różnie. Czasem jest tak że drukarka niby działa, ale część funkcji np.
    duplekser jest wyszarzona w menu (i przez to nieaktywna). Z kolei w
    nowszych Canonach, jeśli przekładasz czipy z kartidży bez ich
    resetowania sterowniki potrafią blokować wydruk przez printserwer z
    powodu "błędu wskazania stanu atramentów". Jedyne rozsądne wyjście -
    kupić z możliwością zwrotu na wypadek gdyby urządzonko "nie dogadało
    się" z Twoją drukarką.

    > pzdr! Nix

    Pozdr.

  • 12. Data: 2009-10-10 11:51:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    MC pisze:

    > Szeroko stosowane? Do tej nazwy raczej pasują karty sieciowe montowane w
    > drukarkach. One działają bez pudła. Nie mówiąc już o możliwościach

    To *też* są print-serwery. Ba, niektóre drukarki fabrycznie
    mają moduły sieciowe *zewnętrzne*, a nie wbudowane do środka.
    Po prostu wersja 'n' drukarki ma w pudełku dołączony print-
    serwer.

    > konfiguracyjnych i zakresie informacji dostępnych przez wbudowaną stronę
    > www. Serwery, jeśli już działąją, to mają tylko drobną część z tych
    > możliwości.

    Wręcz przeciwnie. Jeżeli chodzi o konfigurację, niezależne
    print-serwery często biją na głowę wbudowane karty sieciowe.

    > Niemniej jednak takie drukarki też dają się obsługiwać sieciowo. A na
    > dodatek są sporo tańsze od modeli z procesorem rastrującym.

    Czasem się dają. Ale często nie bez kłopotów, a szczególnie
    gdy wychodzi nowy system operacyjny, do którego producent
    drukarki nie raczy wypuścić sterowników.

    W przypadku PCL czy PostScriptu nie ma tego problemu.

    > To jest dość archaiczny punkt widzenia. Z czasów, kiedy sieciówka do
    > drukarki kosztowała majątek. Dziś drukarka z wifi nie jest aż o tyle
    > droższa żeby się opłacało rozwiazanie z osobnym serwerem. I to jest dziś

    No wiesz, dwa lata temu patrzyłem za przyzwoitym print-serwe-
    rem i poniżej 400 zł nic się nie dało znaleźć. Nawet i dzis-
    siaj laserówka w wersji 'n' jest zazwyczaj o jakieś 200 zł
    droższa, niż osobista USB.

    Poza tym, pomyśl sobie na przykład o rozwiązaniach wielo-
    drukarkowych. Jednym print-serwerem wieloportowym można
    obsłużyć pulę kilku drukarek i dowolnie rozdzielać obcią-
    żenie. Takie print-serwery potrafią kosztować tyle, co
    przyzwoita drukarka.

    > Tylko z jednym aspektem Twojej opinii mogę się zgodzić. Komunikacja
    > przez PDL mniej obciąża sieć i to może stać się krytycznym parametrem w
    > niektórych sytuacjach. Ale to akurat obowiązuje zarówno w instalacji z
    > serwerem jak i bez niego.

    No akurat PDL może być *bardziej* obciążający sieć, więc
    nie wiem, czemu akurat zwróciłeś się w tę stronę ze swoim
    komentarzem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |