  • 31. Data: 2011-09-07 19:23:25
    Temat: Re: prawko - nowe zasady
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-09-07 19:12, 'Tom N' pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^

    > Art. 20. ust. 3. pkt. 2 PoRD

    nie wiedziałem. Nie zmienia to faktu, że to jakaś bzdura jest bo nikt
    tyle nie jedzie

    Icek

  • 32. Data: 2011-09-07 19:37:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-07 19:21, Icek pisze:
    (...)

    > chyba trudno mi się zgodzić.

    Różnie z tym bywa.

    > Ciekawi mnie opinia grupowiczów.

    Z jakiego punktu widzenia?

    > Czy na
    > kursie uczą jeździć samochodem czy może tylko uczą jak zdać egzamin ?

    Jw. Niestety zbyt często jest to nauka do zdania egzaminu. Z drugiej
    strony - czemu się dziwić, skoro godzin mało i nikt nie patrzy na
    jakość tylko na pieniądze (z góry przepraszam osoby, które szkolą
    na jakość - tacy też są).

    > Po to wszystkie "L"ki cały czas robią kółka w strefie egzaminowania aby
    > na blache wykuć gdzie się włącza migacz, gdzie się ustępuje
    > pierwszeństwa i gdzie można zawracać.

    Różnie to bywa. Jazda po trasach egzaminacyjnych w sumie nie jest
    czymś złym, jeżeli są one stałe i ułożone złośliwie. Ostatnimi czasy
    jednak zmieniło się na lepsze, ale to za mało.

    > ale to co zamienimy 25 godzin na 250 godzin ?

    Ciężko stwierdzić - obowiązkiem powinno być zdanie egzaminu, a nie
    ilość wyjeżdżonych godzin określonych ustawowo.

  • 33. Data: 2011-09-07 19:43:54
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Ciężko stwierdzić - obowiązkiem powinno być zdanie egzaminu, a nie
    > ilość wyjeżdżonych godzin określonych ustawowo.

    dlatego moim zdaniem osoby które pierwszy raz wsiadły do auta,
    przejechały 25 godzin z czego połowę po placu nie mają umiejętności do
    jazdy samochodem.

    To jest czas w którym dopiero po zdaniu egzaminu będą się tego uczyć.
    Mają podstawową wiedzę jak sprawdzić olej, jak się nazywają światła i
    jak teoretycznie wjechać do garażu.

    Dramaturgii dokłada sytuacja w której odjeli z egzaminu szereg czynności
    i zamienili na losowanie.

    Ostatnio znowu kierownik auta co spowodował wypadek (chyba wczoraj w
    TVN24) chwalił się, że pomyliły mu się pedał hamulca z pedałem gazu.

    Obserwowałem też zdających na B. W czasie chyba 15 minut egzaminator
    oblał 3 osoby na łuku. Na oko i ucho było widać, że nie mają bladego
    pojęcia jak się eksploatuje samochód.

    Icek

  • 34. Data: 2011-09-07 19:44:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Icek,

    [...]

    > chyba trudno mi się zgodzić. Ciekawi mnie opinia grupowiczów. Czy na
    > kursie uczą jeździć samochodem czy może tylko uczą jak zdać egzamin ?
    > Po to wszystkie "L"ki cały czas robią kółka w strefie egzaminowania aby

    I znowu "wszystkie"...

    Ja z Lką na dachu pojechałem z instruktorem z Opola do Wrocławia, żeby
    oswoić się z tramwajami, których w Opolu nie ma - poznałem jazdę w
    trasie i w dużym mieście. Jeździłem kawałkiem autostrady (wtedy pod
    Opolem było tylko 13km) ale również wąskimi, krętymi drogami przez las
    itd. Bardzo się przydało _po_ zdaniu egzaminu.

    > na blache wykuć gdzie się włącza migacz, gdzie się ustępuje
    > pierwszeństwa i gdzie można zawracać.

    Po raz kolejny: chyba Ty. Kursant płaci, kursant żąda. Jak kursant
    "oszczędza" i jeździ ustawowe minimum, to się niczego poza
    umiejętnością zdania egzaminu nie nauczy.

    Po co od razu 250? Mi starczyło ok. 50.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2011-09-07 19:55:45
    Temat: Re: prawko - lepsze szkolenie vs wyższa cena
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 19:04, yapann pisze:
    > za cztery miesiące zmienią się zasady testu z teorii. Będzie znacznie
    > trudniej

    zawsze jest "trudniej". Co zmiana.

    Jak zwiększą ilość godzin będzie drożej.

    Co by nie było kursy są do dupy, egzaminy też są do dupy. Wystarczy
    popatrzeć na statystyki zdawalności.

    Szkoły, które niedopuszczają do egzaminu Państwowego bez zdania egzaminu
    wewnętrznego mają zdawalność w WORDzie na poziomie 40%, bez takiego
    wymogu masz 18%
    (http://www.word.wroc.pl/download/ranking/Ranking_I_
    polrocze_2011_roku.pdf)

    Icek

  • 36. Data: 2011-09-07 19:59:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-07 19:43, Icek pisze:

    > dlatego moim zdaniem osoby które pierwszy raz wsiadły do auta,
    > przejechały 25 godzin z czego połowę po placu nie mają umiejętności do
    > jazdy samochodem.

    Jak to RoMan napisał - "Uważaj na nisko latające kwantyfikatory..."

    > To jest czas w którym dopiero po zdaniu egzaminu będą się tego uczyć.

    Ludzie się uczą całe życie.

    > Mają podstawową wiedzę jak sprawdzić olej, jak się nazywają światła i
    > jak teoretycznie wjechać do garażu.

    A po co komu wiedza o sprawdzaniu oleju w kontekście poprawnej jazdy
    samochodem? Zresztą teraz trenuje się parkowanie na mieście.

    > Dramaturgii dokłada sytuacja w której odjeli z egzaminu szereg czynności
    > i zamienili na losowanie.

    I bardzo dobrze. Ten szereg czynności sprowadzał się do tego, że
    konkretny manewr dało się zrobić tylko konkretnym samochodem.
    Trenowałem jakiś czas temu w domu - samochodem (zwykły kompakt)
    nie dało się zrobić tych manewrów placowych, które były chyba na
    Uno. Tak to właśnie wyglądała ta nauka. Jak słupek pojawił się
    w tylnej szybie to kręcić... Tego się nie dało zrobić fizycznie,
    a nie z racji nieumiejętności młodego.

    > Ostatnio znowu kierownik auta co spowodował wypadek (chyba wczoraj w
    > TVN24) chwalił się, że pomyliły mu się pedał hamulca z pedałem gazu.

    Żaden z tego argument - ludziom się różne rzeczy zdarzają w stresie.

    > Obserwowałem też zdających na B. W czasie chyba 15 minut egzaminator
    > oblał 3 osoby na łuku. Na oko i ucho było widać, że nie mają bladego
    > pojęcia jak się eksploatuje samochód.

    Daruj, ale to kiepska argumentacja.

  • 37. Data: 2011-09-07 20:43:58
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.09.2011 17:27, Artur Maśląg pisze:

    > Tak też sobie zaprzeczyłeś - najpierw piszesz, że nie trzeba
    > zmieniać/sankcjonować systemu szkolenia, a później podajesz jako
    > dobry przykład system, w którym to szkolenie wygląda zupełnie
    > inaczej. Żeby nie było - jak najbardziej jestem zwolennikiem
    > systemu od jakim piszesz.

    Fakt, chyba troche niejasno wyrazilem swoja mysl - chodzi mi o to, ze
    irlandzkie szkolenie jest w 100% (no, jesli nazywasz sie "instruktorem"
    to musisz miec licencje) zostawione kursantowi. I dopiero egzamin
    weryfikuje kursanta i instruktora.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 38. Data: 2011-09-07 20:49:04
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-07 19:55, Icek pisze:
    > Szkoły, które niedopuszczają do egzaminu Państwowego bez zdania egzaminu
    > wewnętrznego mają zdawalność w WORDzie na poziomie 40%, bez takiego
> [...]

    OSK PZMot - 2. miejsce od końca, zdawalność 12,93%*,
    gorzej wypada tylko OSK "Justynka" z 12,5% (6 z 48)

    * Nie wiem jak oni to wyliczyli, bo 16/120 to 13,33%,
    a 15/120 to 12,5%. Zatem można uznać, że albo egzamin
    zdało 15,5 osoby, albo ktoś tu się pomylił i OSK PZMot
    może zajmować ostatnią lokatę ex z "Justynką".

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 39. Data: 2011-09-07 20:53:55
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.09.2011 18:21, Excite pisze:
    > Problem z tym systemem jest taki że teorie możesz zdać a umiejętności do
    > jazdy nie mieć żadnych. Puszczanie ludzi za kierownice bez żadnej
    > weryfikacji ich umiejętności praktycznych skończyło by się w naszych
    > warunkach katastrofą.

    Wnioskujac z tego co piszesz, jestes idiota, ktory puscilby syna za
    kierownice, wiedzac, ze nie radzi sobie z autem na podworku i ruszyl w
    najwiekszy ruch? Oczywiscie, ze nie! Najpierw bys zabral go na duzy
    plac, potem na spokojne uliczki i powoli wdrazal w jazde. A jakbys
    widzial, ze sobie nie radzicie (Ty lub on) to wykupilbys mu jazdy u
    fachowca, prawda? :)

    > Inny kierowca w roli instruktora przy samochodzie
    > nie przystosowanym do nauki jazdy to była by taka seria wypadków że OC
    > wzrosło by chyba pięciokrotnie,

    OC dziala w taki sposob, ze jesli naklejasz na auto L-ke i prowadzi je
    taki kierowca to powiadamiasz o tym swojego ubezpieczyciela i doplacasz
    odpowiednio wyzsza stawke.

    > szczególnie że mamy mocno niedouczone co najmniej 3 pokolenia
    > kierowców

    Irlandczycy jezdza fatalnie...duzo uprzejmiej niz my, ale rowniez duzo
    mniejsze umiejetnosci maja. Ale mimo takiego systemu nauki jakos szkoly
    jazdy nie narzekaja na brak chetnych.

    > Według mnie kurs nie powinien być obowiązkowy, uprawnienia do kierowania
    > powinny być przyznawane tylko po egzaminie teoretycznym i praktycznym.

    To juz by bylo cos w stosunku do tego co teraz mamy w Polsce. I w sumie
    mnie tez by zadowolilo.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 40. Data: 2011-09-07 20:55:49
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Icek w <news:j48ahb$7dn$1@node2.news.atman.pl>:

    > dlatego moim zdaniem osoby które pierwszy raz wsiadły do auta,
    > przejechały 25 godzin z czego połowę po placu

    Jaka połowę na placu? Skąd Ty te informacje czerpiesz? Czy może podobnie jak
    z 70 dla TIRów nie wiesz, ale piszesz.

    > Obserwowałem też zdających na B. W czasie chyba 15 minut egzaminator
    > oblał 3 osoby na łuku. Na oko i ucho było widać, że nie mają bladego
    > pojęcia jak się eksploatuje samochód.

    Wiesz, moja córka właśnie będzie zdawać egzamin na B, i podobno w ostatnia
    sobotę 10 na łuku oblało -- tak powiedział jeden ze zdających -- egzaminator
    nakazał ustawić lusterka tak, żeby było widać jego twarz, gdy stoi za
    samochodem.

    Przeprowadziłem rozmowę "edukacyjną" -- na wstępie zaznaczyłem, że średnio
    wierzę tym informacjom, ale gdyby okazały sie prawdziwe, to należy głośno i
    wyraźnie powtórzyć polecenie egzaminatora, poprosić o potwierdzenie i znowu
    głośno i wyraźnie powiedzieć, że "wykonuję czynność...".

    --
    Tomasz Nycz