-
21. Data: 2011-10-21 10:00:02
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j7r085$ma7$...@n...lublin.pl...
>> Tak, tzn
>> "kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów
>> określonych w kategorii D+E"
>
>> Odwrotnie nie !
>Pozwolisz, że skoryguję.
>Posiadając kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
>Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs)
>uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.
Powyzszy zapis pochodzi z ustawy, wersja z 2009r wiec moze
nieaktualna.
Zapisu w przeciwna strone nie widze ... co nie znaczy ze nie ma.
Ale jesli nie ma, to daje do myslenia :-)
>> Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli
>> praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa,
>> ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis
>> busik z przyczepka bagazowa.
>I ponownie wymagana korekta.
>Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
>D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem.
Tylko jak pisze - strasznie dawno nie widzialem autobusu z przyczepa.
Takiego prawdziwego, bo niewykluczone ze jezdza takie 19-osobowe z
laweta :-)
Albo np brygada na budowe z agretatem.
J.
-
22. Data: 2011-10-21 11:19:58
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: Mateusz <m...@g...com>
W dniu 2011-10-20 22:21, n...@p...onet.pl pisze:
> Mateusz wrote:
>
>> wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
>> ciężkie pieniądze.
>
> Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
> możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
> budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko
> "znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
> przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
>
>
> Pozdrawiam
Sam też nie jestem dobry w te klocki, ale miałem na myśli dofinansowanie
z europejskiego funduszu społecznego. Wszystko zależy od tego jaki
peogram w danym roku jest realizowany. Myślę, że powinieneś zadzwonić do
PUP i napewno udzielą Ci wyczerpujących informacji.
-
23. Data: 2011-10-21 12:09:58
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: Mateusz <m...@g...com>
trafiłem na stronę Wojewódzkiego Urzędu Pracy - oni pełnią funkcję
informacyjną, jeżeli chodzi o wszelkie formy dofinansowania kursów (nie
tylko na PR).
może to komuś pomoże:
http://efs.wup-katowice.pl/__data/assets/pdf_file/00
03/14628/Opisy_Projektow_1_6_1_1_WUP_2010_v_7.pdf
W sprawie kursów należy się kontaktować z beneficjentem (nie z urzędem)
-
24. Data: 2011-10-21 22:59:02
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-10-20 22:21, n...@p...onet.pl pisze:
> Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
> możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
> budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko
> "znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
> przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
jak jestes z dolnego slaska to tu:
http://www.ue.kwalifikacjewstepne.pl/
http://www.prawojazdy.wroc.pl/
jak nie jestes, to sie przemelduj ;)
-
25. Data: 2011-10-21 23:08:15
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-10-19 23:24, Mateusz pisze:
> Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
> jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
> się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć
> osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
> pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
> na resztę życia.
ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w
komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w
twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu
miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar
chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK
wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej
bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w
lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.
-
26. Data: 2011-10-22 15:35:38
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2011-10-21, mister <b...@e...com> wrote:
> ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w
> komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w
> twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu
> miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar
> chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK
> wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej
> bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w
> lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.
No ja nie jestem przekonany. Może i zakwaterowanie lesze ale i
napracujesz się więcej za kółkiem niz na tirze.
Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
(na tirze max po 6).
Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.
Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
odespać, np. w dzień.
W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty
zrobienia uprawnień się zwróciły.
Tak czy tak, uważam, że CE i D to dośc rozłączne scieżki rozwoju
zawodowego.
--
WildS
-
27. Data: 2011-10-22 16:55:48
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-10-22 15:35, WildS pisze:
> Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
> (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
w lezance.
> Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
> odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
> (na tirze max po 6).
bzdura.
> Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
> na tirach bo w pokoju hotelowym.
nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie
nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj)
facetem.
> Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
> nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
> zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
> niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
> odespać, np. w dzień.
dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
tam odlezec swoje na plazy. :/
-
28. Data: 2011-10-22 20:44:37
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: "jack" <j...@v...pl>
Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:
"to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia "
Jadąc w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.:
4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce
do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy]
Do tego min.9h odpoczynku czyli łózko.
Jadąc w pojedynczej po 4,5h musze mieć przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max.
2 razy w tyg.mogę jechać 10h w cyklu:
4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda.
Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane
wszystkie "grzeszki":przekroczenie predkości,czasu pracy,czasu jazdy itp.
Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predkość w Polsce,śłowacji,czy Rumuni,jedziesz
np.do Niemiec i masz kontrol BAG .
Kontrolują 28 dni do tyłu,w Polsce dostajesz 500zł a w Niemczech za to samo 500e.
To boli i niemca nie interesuje ze to było w Polsce.
I połowa wypłaty poszła.
pozdro.jack
ps.dziwie sie dupką co jezdza za 3,5tys.po europie.
Ja olałem prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego.
Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bedąc co dzień w domu.
Na dalekie trasy od.3000e.
Szanujmy sie.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
29. Data: 2011-10-22 20:58:33
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: "jack" <j...@v...pl>
Plujs.Mateusz jesteś młody rób wszystko co sie da.Wydane pieniądze szybko odrobisz.
Ja zrobiłem C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalazła.Na kursie E miałem 1h
jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to była ciągła
modlitwa[tez sie bałem].
Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,słowaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy
wieksze jak po kursie.
Wrazenia nie zapomniane:poniedziałek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj
Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz
.]
W uni jeszcze lepiej.
Jak stałem w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedziłem całą Kudowe i
okolicę.
Zarobki powoli idą w góre jak znasz jezyki jesteś gość,przebierasz w ofertach z
europy.
powodzenia.
pozdro.jack
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
30. Data: 2011-10-22 22:29:52
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2011-10-22, mister <b...@e...com> wrote:
>> Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
>> (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
> w lezance.
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.
Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
>> Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
>> na tirach bo w pokoju hotelowym.
> nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie
> nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj)
> facetem.
Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jadąc z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.
Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)
>> Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
>> nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
>> zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
>> niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
>> odespać, np. w dzień.
> dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
> tam odlezec swoje na plazy. :/
Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać
--
WildS