  • 31. Data: 2023-04-25 07:39:48
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.04.2023 o 23:42, _Master_ pisze:

    > Bo kurwa sieci tego nie przyjmą

    Sieci jak sieci - słaba sieć nie pomaga, ale dobra też nie pomoże -
    problem nie tyle w sieci a w tym, że nie ma do kogo tą siecią przesłać.
    Jak jest ładna pogoda w łikend to przecież ludzie chcą odpoczywać na
    zewnątrz (a może i samochodem elektrycznym podjechać na jezioro) a nie
    siedzieć w pracy albo w garażu i patrzeć jak się ładnie samochód ładuje
    (naładowany wcześniej prądem z paneli w nocy, bo przecież mieli jechać
    nad jezioro);)

    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-04-25 10:09:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 07:39:48 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > siedzieć w pracy albo w garażu i patrzeć jak się ładnie samochód ładuje
    > (naładowany wcześniej prądem z paneli w nocy, bo przecież mieli jechać

    No ale dojechali nad jezioro i mogą teraz doładowac do pełna.
    Tylko gniazdka nie ma :-)

    J.

  • 33. Data: 2023-04-25 10:10:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 07:34:25 +0200, Shrek wrote:

    > Proste. Nakazać że jak jest słonecznie to bydło ma siedzieć w robocie i
    > zużywać prąd. Odbiorą sobie jak będzie padać:P

    W niedzielę?
    Kosciół nie pozwoli :-)

    J.

  • 34. Data: 2023-04-25 10:21:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 07:31:26 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > W jednym zdaniu - pan postuluje interwencyjny skup energii z OZE:P

    Nie calkiem - ten skup przeciez jest. Przymusowy.
    Po to PSE oglasza stan zagrozenia, żeby moc go nie skupowac.

    Tylko ... PSE go ogłasza, zeby móc kupic prąd od elektrowni węglowych.
    Czemu woli węglowy niz zielony?
    Zeby elektrowni nie musiec wyłączac, bo będą potrzebne wieczorem.
    Ale .. czy na pewno musi wyłaczyć?

    No coz, byc moze koszt pracy jałowej jest taka sama jak koszt pracy np
    na 30%. I skoro juz trzeba płacic ... to chyba lepiej odebrac prąd
    opłacony, niz dodatkowo płacic "panelowcom".
    Powinna tez zadziałać jaka giełda, i prąd powinien potaniec ... do
    zera? Do ujemnej ?

    Tylko co z małymi prosumentami, oni pchaja w siec, a potem będą
    chcieli odebrac :-)

    J.

  • 35. Data: 2023-04-25 10:42:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 06:46:04 +0200, Cavallino wrote:

    > Przecież to nie o prywatnych odbiorców chodzi....
    > Ale - czemu nie - koszty produkcji na dziś na dziś to 0,60 zł, jak
    > słońce świeci to mniej.
    >
    > A rachunek na 1,22 zł dla domowych i 3 zł dla biznesu.
    > Narzucić 10% marży i niech się sprężają....

    Nie rozumiem - chcesz narzucic odbiorcom stałe wysokie ceny prądu, a
    komu sie nie podoba - niech sobie stawia solary?

    Czy chcesz ceny zmiennej rynkowej - teraz sloneczko swieci, to sie
    ustali powiedzmy 15 groszy.
    Skonczysz ładować auto, to sie okaze, ze od godziny byl niedobór, i
    ładowałes po 1.80 :-)

    > Jak mi zapłacisz - proszę bardzo.
    > Na dziś biorą za to kasę tysiące nic nie robiących leni.

    Leni powiadasz ... to jakie gory lub wąwozy po 100m wysokosci masz w
    okolicy?

    > No i?
    > Lepiej nie robić nic, a kasę z certyfikatów przepierdolić?
    > No nie - nie ma na to zgody.

    Kasa poszla na emerytow i na dzieci.
    I na partie, ale tylko troszeczke, i na Rydzyka :-(

    ale uzmyslow sobie, ze trzeba np 100 tys baterii i falownikow takich
    jak z twojego auta. To ile to będzie kosztować?

    > Pytasz co zrobić z gorącym olejem gdy już słońce zajdzie?
    > Poważnie?
    > Produkować z niego prąd - myślałem że to oczywiste.

    Sprawnosc ze 30% i starczy na krótko.

    Kiedys był pomysł stopionej soli ... taka elektrownia za miliard $
    wlasnie zbankrutowała i została porzucona.

    Teraz na youtube modny temat "sand battery", czyli grzanie piasku.
    Podobno dobre.

    J.

  • 36. Data: 2023-04-25 10:42:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-04-2023 o 10:21, J.F pisze:

    > Nie calkiem - ten skup przeciez jest. Przymusowy.
    > Po to PSE oglasza stan zagrozenia, żeby moc go nie skupowac.
    >
    > Tylko ... PSE go ogłasza, zeby móc kupic prąd od elektrowni węglowych.
    > Czemu woli węglowy niz zielony?

    W punkt.
    I dopóki mendy nie odpowiedzą na to pytanie, to dalsza dyskusja jest
    bezcelowa.

    > Zeby elektrowni nie musiec wyłączac, bo będą potrzebne wieczorem.
    > Ale .. czy na pewno musi wyłaczyć?
    >
    > No coz, byc moze koszt pracy jałowej jest taka sama jak koszt pracy np
    > na 30%.

    Ale to już problem posiadacza takiej elektrowni, a nie PSE.
    Podobnie jak cena tak wyprodukowanego prądu.
    Niech dopłaca, skoro produkuje drogo.

    Tak przynajmniej być powinno.

    I skoro juz trzeba płacic ... to chyba lepiej odebrac prąd
    > opłacony, niz dodatkowo płacic "panelowcom".
    > Powinna tez zadziałać jaka giełda, i prąd powinien potaniec ... do
    > zera? Do ujemnej ?

    Dokładnie.
    Od razu byłoby wiadomo, ile faktycznie jest wart prąd z węgla....

    A i tak pierwsza kWh z węgla powinna być kupiona, dopiero po sprzedaży
    całości wolumenu z OZE.

    > Tylko co z małymi prosumentami, oni pchaja w siec, a potem będą
    > chcieli odebrac :-)

    No i co w związku z tym?

  • 37. Data: 2023-04-25 10:48:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 06:40:15 +0200, Cavallino wrote:
    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > Do wieczora to już pv nie dawałyby maksa, to nie czerwiec i dzień dość
    > krótki jeszcze.
    > Przecież idzie wyliczyć ile kiedy dadzą....
    >
    > Sam bym to wylioczył dla swoich....
    > I zawczasu przywracać węglówki....

    No to przeciez wlasnie wyliczyli.
    I wyszlo im, ze prądu w południe jest za duzo, bo węglowych nie można
    wyłączyc.

    A ty mozesz:
    a) pogodzic sie z marnotrawstwem,
    b) kupic sobie baterie,
    c) siedziec po ciemku :-)

    d) zaglosowac na tych, co zamkną weglowe i postawia na ruski gaz,
    e) zaglosować bez pojęcia i c)

    > Oczywiście że o to drugie chodzi.
    > Lepiej nie kupić z OZE, żeby nie było strat na paleniu węglem na pusto.

    Ten rachunek chyba bardziej skomplikowany ... np elektrownie
    zakontraktowane dzien czy dwa dni wczesniej, i zaplacic im musisz.

    No, reguły mozna zmienic, ale wtedy prad bedzie po 3zl, bo elektrownie
    bedą tak kalkulować, zeby zarobic a nie stracic.

    J.

  • 38. Data: 2023-04-25 11:10:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-04-2023 o 10:48, J.F pisze:
> [...]
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > No to przeciez wlasnie wyliczyli.
    > I wyszlo im, ze prądu w południe jest za duzo, bo węglowych nie można

    Niby dlaczego nie można?

    > d) zaglosowac na tych, co zamkną weglowe

    Albo na tych, którzy nie będą traktowali je jako priorytetu w życiu i
    będą potrafili znaleźć inne alternatywy niż ruski gaz czy ruski atom.

    Od zawsze tak głosuję, więc już więcej nie musisz mi tego powtarzać.

    > Ten rachunek chyba bardziej skomplikowany ... np elektrownie
    > zakontraktowane dzien czy dwa dni wczesniej, i zaplacic im musisz.

    Nie kontraktować z takim wyprzedzeniem...
    Zresztą - to ich problem jak sobei zarządzą.
    Tyle że powinien być obowiązek przyjęcia każdej ilości prądu z OZE.
    Jak nie wykonują - kara, odciągana z pensji zarządu (a nie firmy).

    > No, reguły mozna zmienic, ale wtedy prad bedzie po 3zl,

    Właśnie tyle kosztuje obecnie prąd z węglówek....

  • 39. Data: 2023-04-25 11:12:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 06:37:42 +0200, Cavallino wrote:

    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > Cena sprzedaży.
    > A zakupu to już niekoniecznie - jak nie płacić, to tym od węglówek, bo
    > to oni syfią.

    > I wtedy płacić za węglówki.

    Ale węglowej nie możesz włączyc "na wieczor".
    Rozruch trwa pare godzin.

    > Chyba nie zrozumiałeś artykułu.
    > Nie chodziło w nim o to, o czym nawijasz.

    Artykuł jest IMHO troche skrzywiony przez stanowisko osoby.

    > Ten prąd można było sprzedać nawet w obecnym stanie, tylko trzeba było
    > dać dobrą cenę.
    > Ale jakoś akurat przy sprzedaży, ekonomia w PSSE się nie sprawdza -
    > zafiksowali się na jakimś kosmicznym pułapie cenowym i nie chcą
    > sprzedawać taniej....

    Tak by to jakos wychodzilo, tylko chetnie bym zobaczyl potwierdzenie
    notowań gieldowych.
    Ale czy PSE w ogole prąd sprzedaje?
    Bo ja mam prad z Taurona, czy tam z innego Plusa :-)

    > Kupować też nie.
    > Wszystko gra u nich na to, żeby palić wungiel i już.

    No ba - skoro oni mają zapewnic prąd zawsze i wszedzie,
    to dla nich najlepsze są stabilne elektrownie :-)

    fakt, ze mogliby sobie zbudowac pare elektrowni sz-p (jak góry
    wskażesz), tanio prąd kupować, drogo sprzedawać :-)

    > No właśnie wyjaśnili - nieprawda.
    > Większość to kontrakty w stałej cenie z gazówki/węglówki.

    No, jak Tauron ma klientow i ma elektrownie, to nawet nie wiem, czy to
    mozna kontraktem nazwac.

    Tym niemniej jakas gielda energii jest. I obejmuje ze 4GW.
    Na rynku dnia nastepnego.

    > I dlatego serwuje mu się tak drogi, że nikt w Europie go kupić nie chce....
    > Pisia logika.

    Ale tak w ogole nie chce, czy w niedziele nie chciał?

    Bo teraz np importujemy prąd z Niemiec, Szwecji i Litwy, a
    eksportujemy do Czech i Słowacji.

    J.

  • 40. Data: 2023-04-25 11:16:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-04-2023 o 10:42, J.F pisze:

    > Nie rozumiem

    Bo nie chcesz zrozumieć.

    >- chcesz narzucic odbiorcom stałe wysokie ceny prądu,

    A gdzie tak napisałem?
    Powyżej było coś dokładnie odwrotnego, czyli propozycja zmniejszenia
    opłaty z 1,22 na 0,66.....

    > Czy chcesz ceny zmiennej rynkowej - teraz sloneczko swieci, to sie
    > ustali powiedzmy 15 groszy.

    Mi bez różnicy, jak świeci słońce to mam nadmiar swojego prądu za 0 zł.

    > Skonczysz ładować auto, to sie okaze, ze od godziny byl niedobór, i
    > ładowałes po 1.80 :-)

    Nie ten przypadek.

    > Leni powiadasz ... to jakie gory lub wąwozy po 100m wysokosci masz w
    > okolicy?

    Zatrzymałeś się 50 lat wstecz?
    Pompowanie wody to nie jedyny sposób magazynowania energii w XXI wieku.

    > Kasa poszla na emerytow i na dzieci.
    > I na partie, ale tylko troszeczke, i na Rydzyka :-(

    O tym mówię.
    Przepierdzielona w 100%.

    A miała iść na energetykę i banki energii.

    > ale uzmyslow sobie, ze trzeba np 100 tys baterii i falownikow takich
    > jak z twojego auta. To ile to będzie kosztować?

    Nie mój problem.

    > Sprawnosc ze 30%

    A pompowanie wody w górę ile?

    > i starczy na krótko.

    Aż słońce zajdzie - taki czas wystarczy na wykorzystanie nadmiaru.
    Jak zajdzie to będzie można go od razu odebrać, bez potrzeby palenia węglem.

    Tu przykład:

    https://www.rp.pl/nowe-technologie/art1448461-slonec
    zny-prad-poplynie-z-afryki