  • 21. Data: 2023-04-24 23:35:29
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-24 o 18:05, Cavallino pisze:

    > Przez ostatnie 8 lat dałoby się już ich dużo zbudować.

    Pytanie czy niemieccy ekofaszyści by nie protestowali a KE za pomocą
    TSUE nie wydałaby zabezpieczenia...

    TFUUUUU RZYGAĆ SIĘ CHCE

    Atom w Polsce powinien już dawno być.

    Ale zbytni rozwój państwa polskiego jest nie na rękę jeuropiejskiej
    jelicie ;-)

  • 22. Data: 2023-04-24 23:42:50
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-24 o 18:08, Cavallino pisze:

    > Najłatwiej okraść naród:
    > https://next.gazeta.pl/next/7,172392,29694014,eksper
    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    "prezes Instytutu Energetyki Odnawialnej"

    Kurwa. myślałem że wypowie się jakiś inżynier fachowiec a to
    ekofaszystowski propagandzista.

    "Polska nie poradziła sobie z mocą fotowoltaiki. "Olbrzymie marnotrawstwo"

    A co Niemcy by sobie poradziły

    A z innej beczki

    To w Polsce jest dużo czy mało fotovoltaiki?

    To już teraz wiesz dlaczego ustawa została zmieniona.

    Bo kurwa sieci tego nie przyjmą

    Tak wiem trzeba było modernizować.

    Zapytaj też Tuska i Millera dlaczego nie potrafili zmodernizować sieci.

    A teraz masz obraz wieloletnich zaniedbań i chcesz fiftyfaje wprowadzać
    w Polsce

  • 23. Data: 2023-04-24 23:48:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-24 o 20:37, J.F pisze:
    > I co - chcesz wykonczyc branżę?

    Ta branża nie posiada technologii aby dostarczać prąd STALE a zmusza
    propagandą pseudoekologiczną rządzących do wykańczania konkurencji.

    To SKURWYSYŃSTWO JEST

  • 24. Data: 2023-04-24 23:53:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-24 o 21:03, LordBluzg(R)?? pisze:
    > Cały zachód 15 lat do przodu ale Polska jak zwykle zacofana.

    Przecież to zacofanie jest zaprogramowane uregulowaniami unijnymi.

    Tak ma być i ani kroku dalej. Konkurencja nie jest mile widziana

    Gonimy zachód w zaplanowanym tempie.

    czego się spodziewałeś? Że będziemy 4x bogatsi? naiwny ;-)

  • 25. Data: 2023-04-25 06:37:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-04-2023 o 18:33, J.F pisze:

    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > Cos w tym może być, bo wydaje mi się, ze i węglową elektrownie można
    > odstawić "na jałowy bieg".
    > Węgla przy tym trzeba sypac sporo ... wiec ktos podjął decyzje ze kupi
    > prąd z węgla, zamiast ze słonca.
    >
    > Ale nie bądzmy aż tacy demagogiczni jak miejscami artykuł:
    > -zapłacic za ten węgiel i tak by trzeba, jak nie teraz, to wkrótce,
    > gdy wzrosną ceny "za gotowość".
    >
    > -jak taki nadmiar energii ... cena powinna spasc do zera, a nawet
    > ujemnej, i co na to OZE?

    Cena sprzedaży.
    A zakupu to już niekoniecznie - jak nie płacić, to tym od węglówek, bo
    to oni syfią.

    > -a wieczorem bedziesz chcial miec prąd,

    I wtedy płacić za węglówki.

    > -pewnym rozwiązaniem byłoby zainwestowanie przed laty w elektrownie

    Chyba nie zrozumiałeś artykułu.
    Nie chodziło w nim o to, o czym nawijasz.

    Ten prąd można było sprzedać nawet w obecnym stanie, tylko trzeba było
    dać dobrą cenę.
    Ale jakoś akurat przy sprzedaży, ekonomia w PSSE się nie sprawdza -
    zafiksowali się na jakimś kosmicznym pułapie cenowym i nie chcą
    sprzedawać taniej....
    Kupować też nie.

    Wszystko gra u nich na to, żeby palić wungiel i już.

    > Aczkolwiek - te ceny energii moze by ktos wyjasnił, czy na pewno takie
    > wysokie. Tylko ze u nas większosc chyba z "rynku dnia następnego".

    No właśnie wyjaśnili - nieprawda.
    Większość to kontrakty w stałej cenie z gazówki/węglówki.

    > Bo naród sobie prądu życzy, w miare taniego,

    I dlatego serwuje mu się tak drogi, że nikt w Europie go kupić nie chce....
    Pisia logika.

  • 26. Data: 2023-04-25 06:40:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-04-2023 o 20:10, J.F pisze:
    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > Niech sobie bedzie w rezerwie wirującej, ale bez produkcji mocy.

    > W cały kraju naraz nie zajdzie.

    > No wlasnie - odłączy sie połowe odbiorców i prądu starczy :-)

    > Oni sie raczej bali wieczornego szczytu, gdy węglowe elektrownie będą
    > potrzebne.

    Do wieczora to już pv nie dawałyby maksa, to nie czerwiec i dzień dość
    krótki jeszcze.
    Przecież idzie wyliczyć ile kiedy dadzą....

    Sam bym to wylioczył dla swoich....

    I zawczasu przywracać węglówki....

    > Ale wczesniej ... nie da sie zejsc do zerowej mocy elektrowni,
    > czy da, ale to sie nie opłaca?

    Oczywiście że o to drugie chodzi.
    Lepiej nie kupić z OZE, żeby nie było strat na paleniu węglem na pusto.

  • 27. Data: 2023-04-25 06:46:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-04-2023 o 18:41, J.F pisze:

    > Jestes pewien, że chcesz?

    Przecież to nie o prywatnych odbiorców chodzi....
    Ale - czemu nie - koszty produkcji na dziś na dziś to 0,60 zł, jak
    słońce świeci to mniej.

    A rachunek na 1,22 zł dla domowych i 3 zł dla biznesu.
    Narzucić 10% marży i niech się sprężają....

    > Podasz stosowne góry?

    Jak mi zapłacisz - proszę bardzo.
    Na dziś biorą za to kasę tysiące nic nie robiących leni.

    > Wiesz o czym mówisz?
    > Pare GW trzeba i jeszcze wiecej GWh.

    No i?
    Lepiej nie robić nic, a kasę z certyfikatów przepierdolić?

    No nie - nie ma na to zgody.

    > Mozna, ale co z tym dalej?

    Pytasz co zrobić z gorącym olejem gdy już słońce zajdzie?
    Poważnie?
    Produkować z niego prąd - myślałem że to oczywiste.

  • 28. Data: 2023-04-25 07:27:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2023 o 06:40, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że o to drugie chodzi.
    > Lepiej nie kupić z OZE, żeby nie było strat na paleniu węglem na pusto.

    Czy ty właśnie przyznałeś, że OZE pasożytuje na systemie
    elektroenergetycznym i elektrownie powinny palić za darmowy węgiel na
    pusto, żeby panele mogły produkować darmowy i ekologiczny prąd?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-04-25 07:31:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.04.2023 o 18:08, Cavallino pisze:

    > Najłatwiej okraść naród:
    > https://next.gazeta.pl/next/7,172392,29694014,eksper
    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    W jednym zdaniu - pan postuluje interwencyjny skup energii z OZE:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-04-25 07:34:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.04.2023 o 14:54, J.F pisze:

    > I co tu robić?

    Proste. Nakazać że jak jest słonecznie to bydło ma siedzieć w robocie i
    zużywać prąd. Odbiorą sobie jak będzie padać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!