  • 1. Data: 2014-03-07 22:38:39
    Temat: prąd ładowania telefonu przez usb
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Parę tygodni temu, była dyskusja o wartości prądu ładowania telefonu. Że
    niby ładowarka nie wydala, że kabel za słaby....
    Kupiłem taki miernik-przelotkę-USB. z jednej strony wejście z drugiej
    wyjście - wpina się to między ładowarkę a telefon. otóż na tej samej
    ładowarce i kablu, ericsson arc "bierze" ponad 0.8A a sgs2 0.6a.
    niezależnie czy telefon jest załączony czy nie. Czyżby to była kwestia
    "wynegocjowania" prądu? Nie wygląda to na "niemoc" ładowarki.
    ToMasz

    PS
    samo urządzenie wskazuje naprzemiennie prąd i napięcie. po co napięcie -
    nie wiem. działa nadwyraz dobrze jak na produkt z chin za eruo z przesyłką.

  • 2. Data: 2014-03-08 07:24:07
    Temat: Re: prąd ładowania telefonu przez usb
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-03-07 22:38, ToMasz pisze:

    > PS
    > samo urządzenie wskazuje naprzemiennie prąd i napięcie. po co napięcie -
    > nie wiem. działa nadwyraz dobrze jak na produkt z chin za eruo z przesyłką.

    Daj no linka do tego gadżetu...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2014-03-08 11:23:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-07 22:38, Użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > niezależnie czy telefon jest załączony czy nie. Czyżby to była kwestia
    > "wynegocjowania" prądu? Nie wygląda to na "niemoc" ładowarki.

    Skoro jest ładowane to i prąd musi brać.
    Kolejna sprawa to czy na pewno odróżniasz wyłączenie telefonu
    od przejścia w stan uśpienia ? w tym drugim przypadku wyłączony
    masz tylko ekran a reszta potrzebuje zasilania.

    Co do długości ładowania przez USB to USB2 ma lub powinno mieć
    ograniczenia prądowe i praktyka wykazuje że naładowanie trwa
    dłużej niż z ładowarki.
    Jak masz czas to sprawdź ile czasu będzie trwało ładowanie
    z gniazda USB3, tam jest inne ograniczenie i powinno naładować
    szybciej niż przez USB2.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-03-08 12:30:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 07 Mar 2014 22:38:39 +0100, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:
    > Czyżby to była kwestia
    > "wynegocjowania" prądu? Nie wygląda to na "niemoc" ładowarki.

    Ale co jest nie tak? Wszystko jest w porządku, żaden tel nie pobiera
    podczas ładowania USB więcej niż 0.8A w trybie "AC" (standard to
    630mA) i 450mA w trybie bez zwarcia d+d-

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-03-08 12:35:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 08 Mar 2014 12:30:58 +0100, Marek napisał(a):

    > Ale co jest nie tak? Wszystko jest w porządku, żaden tel nie pobiera
    > podczas ładowania USB więcej niż 0.8A w trybie "AC" (standard to
    > 630mA) i 450mA w trybie bez zwarcia d+d-

    to jest trzeci rodzaj prawdy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 6. Data: 2014-03-08 12:53:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 08 Mar 2014 11:23:13 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jak masz czas to sprawdź ile czasu będzie trwało ładowanie
    > z gniazda USB3, tam jest inne ograniczenie i powinno naładować
    > szybciej niż przez USB2.

    to też jest trzeci rodzaj prawdy.

    USB 1.x ma ograniczenie do 500mA
    Tak samo USB2 i USB3
    Różne wykonania pozwalają czasem pobierać więcej, było to szczególnie
    przydatne do podpinania dysków twardych 2.5" na USB, które pobierają
    właśnie trochę poniżej 500mA plus plus trochę prądu dla kontrolera, co
    powodowało, że na tych portach, gdzie był ścisły limit, niektóre dyski nie
    chciały startować.

    Jest natomiast przewidziana przez standard USB specjalny tryb ładowania,
    który pozwalał pobierać znacznie więcej prądu. Co ciekawsze - w USB2 był on
    WYŻSZY niż w USB3 - 1.8A i 1.5A
    Tyle, że w USB2 w zasadzie w ogóle tego nie zastosowano. Tak samo jak
    kolejnego trybu przewidzianego w USB3 - 5A

    Nowe USB3.1 ma w trybie ładowania pozwalać pobierać do 2A z opcjami 5A a
    nawet z wyższym napięciem niż 5V. Jak to ktokolwiek zaimplementuje.

  • 7. Data: 2014-03-08 14:22:40
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 08.03.2014, o godzinie 11.23.13, na pl.misc.telefonia.gsm, RadoslawF
    napisał(a):

> [...]
    > Jak masz czas to sprawdź ile czasu będzie trwało ładowanie
    > z gniazda USB3, tam jest inne ograniczenie i powinno naładować

    Niech jeszcze sprawdzi czy coś się zmienia po zainstalowaniu
    http://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/

    Swoją drogą zastanawiam się dlaczego ipady się ładują wolno ze zwykłego
    portu (nawet kilkanaście godzin), a jak się zainstaluje to coś, to się
    ładują normalnie (kilka h). Większy prąd idzie do USB?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 8. Data: 2014-03-08 16:58:49
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Link do podobnego urządzenia.

    http://www.ebay.pl/itm/New-USB-Power-Portable-Mini-C
    urrent-Voltage-Tester-Detector-Blue-/261397811359?pt
    =LH_DefaultDomain_0&hash=item3cdc86109f

    sony ericsson arc - ładowarka - 800mA
    usb z monitora 470mA
    usb z komputera 460mA
    mam chyba usb2, na pewno nie 3.

    Sprawdzę jeszcze w samochodzie.
    ToMasz

  • 9. Data: 2014-03-08 17:14:13
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 08.03.2014, o godzinie 16.58.49, na pl.misc.telefonia.gsm, ToMasz
    napisał(a):

    > Link do podobnego urządzenia.
    >
    > http://www.ebay.pl/itm/New-USB-Power-Portable-Mini-C
    urrent-Voltage-Tester-Detector-Blue-/261397811359?pt
> [...]

    To sprawdź jeszcze proszę na komputerze jak zainstalujesz to:
    http://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/

    Ciekawy jestem, czy natężenie się zmieni, czy sprawa ładowania ipadów to
    coś innego.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 10. Data: 2014-03-08 20:32:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-08 12:53, Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > to też jest trzeci rodzaj prawdy.
    >
    > USB 1.x ma ograniczenie do 500mA
    > Tak samo USB2 i USB3

    A czwarty twierdzi ze dyski twarde w obudowach USB2 miały przeważnie
    specjalny podwójny kabel (lub dwa kable) w celu zapewnienia odpowiedniej
    ilości prądu a w obudowach USB3 już się tego rozwiązania nie
    stosuje. Raczej nie dlatego że wydajność prądowa gniazd USB 11, 2 i 3
    jest taka sama.