  • 21. Data: 2017-03-12 12:02:51
    Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 09:28, szod pisze:

    > a pieszy jakby celowo mu jeszcze
    > wbiegł pod koła.

    A to zły pieszy. Celowo się pod koła rzucił. Zupełnie jak przydrożne enty.

    Shrek

  • 22. Data: 2017-03-12 12:05:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 12:00, Budzik pisze:

    > Ty mowisz o przepisach a mnie sie przypomina znane powiedzenie ze cmentarze
    > sa pełna ludzi ktorzy mieli pierwszenstwo.
    > IMO trzeba być delikatnym idiotą zeby w takiej sytuacji nie przepuscic
    > jedynego auta w zasiegu wzroku tylko pokazywać, ze koniecznie musi sie
    > przejsc przed nim...

    To że się pieszy nie popisał w żaden sposób nie wybiela kierowcy. Jest
    to ewidentnie jego wina. To że się niespodziewał pieszego na przejściu
    nie jest okolicznością łagodzącą, wręcz przeciwnie. Jeśli będzie się tak
    tłumaczył w sądzie, to należy mu przypieprzyć maksymalną możliwą karę,
    bo jak widać nie rozumie swojego błędu.

    Shrek.

  • 23. Data: 2017-03-12 12:30:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

> [...]
    > przepuscic jedynego auta w zasiegu wzroku tylko pokazywać, ze
    > koniecznie musi sie przejsc przed nim...

    Trzeba być delikatnym idiotą żeby nie zachować "szczególne ostrożności"
    i puknąć kogoś na pasach, narazić się na ciąganie po sądach przez jakąś
    potencjalną patolę co zwietrzy szansę na wielkie odszkodowanie.

    --
    Piter

    no parking at any time

  • 24. Data: 2017-03-12 12:35:23
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 12:02, Shrek pisze:

    > A to zły pieszy. Celowo się pod koła rzucił. Zupełnie jak przydrożne enty.

    Z automatu powinni być surowo karani ci, którzy lezą przez przejście
    kompletnie nie interesując się, co się wokół dzieje. I podobne
    ograniczenie jak mają kierowcy - podczas przechodzenia przez przejście
    zakaz używania srajfonów, co jest często widoczne z gębą wklejoną w
    ekran. Pomiędzy pierwszeństwem na przejściu, a przejściem traktowanym
    jak droga z pierwszeństwem jest różnica. Piesi myślą że to drugie jest
    prawidłowe. Dopóki ktoś im w tyłek nie wjedzie. Wtedy się rozglądają.
    Jestem ciekawy, czy jakiś pieszy dostał kiedyś mandat za takie włażenie
    bez upewnienia się czy może. Zawsze spychają winę na kierowcę, bo
    najechał na pieszego.

  • 25. Data: 2017-03-12 12:51:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 12:35, szod pisze:

> [...]
    > Jestem ciekawy, czy jakiś pieszy dostał kiedyś mandat za takie włażenie
    > bez upewnienia się czy może. Zawsze spychają winę na kierowcę, bo

    Nie da się z tobą dyskutować - pieszy na przejściu ma pierwszeństwo i
    koniec. Kierowcę nic więcej nie powinno interesować - jak potrafi się
    zatrzymać w miejscu i nie boi się, ze ktroś mu w dupę wjedzie to ok, jak
    nie potrafi, to ma zwolnić wcześniej. Koniec.

    To że pieszy powinien dla własnego dobra czasem ustąpić, bo z toną
    żelaztwa nie wygra to inna sprawa. Ale nie róbmy pewexu - instynkt
    samozachowawczy (bądź jego brak) pieszego nijak nie zmienia tego, że w
    tytuowym przypadku wina jest kierowcy. A jak kierowca zamiast wyrazić
    sktuchę próbuje się tłumaczyć, że pieszy powinien mu ustąpić, bo aleje
    na cmentarzach dla tych z pierwszeństwem powinno skutkować najwyższą
    karą z dostępnych. Bo nie dość że potrącił, nie dość że nie zrozumiał,
    to w niewiedzy trwa i robi z niej cnote.

    Shrek

  • 26. Data: 2017-03-12 13:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > tak tłumaczył w sądzie, to należy mu przypieprzyć maksymalną możliwą
    > karę, bo jak widać nie rozumie swojego błędu.

    Nie znam miejsca ale pewnie masz racje - za szybko, za mało uwagi, za późna
    reakcja i efekty są.
    niemniej wychodzę z założenia ze o własne bezpieczenstwo należy dbac przede
    wszystkim samemu.
    I zgadzam się, ze wmawianie ludziom, ze maja pierwszenstwo na pasach co
    powoduje ze właza na ulice jak krowy to niebezpieczny kierunek edukacji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 27. Data: 2017-03-12 13:03:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 13:00, Budzik pisze:

    > niemniej wychodzę z założenia ze o własne bezpieczenstwo należy dbac przede
    > wszystkim samemu.

    Ale to są dwie różne sprawy. Pieszy niech się martwi o własne życie sam,
    a kierowca niech sprawdzi w PoRD jak się powinien na przejściu zachować
    i dlaczego pojawieniem się pieszego na przejsciu zaskoczony powinien nie
    być.

    > I zgadzam się, ze wmawianie ludziom, ze maja pierwszenstwo na pasach co
    > powoduje ze właza na ulice jak krowy to niebezpieczny kierunek edukacji.

    Przy czym uważają tak głównie kierowcy;) Ciekawe czemu?

    Shrek

  • 28. Data: 2017-03-12 13:07:47
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 12:51, Shrek pisze:

> [...]
    > zatrzymać w miejscu i nie boi się, ze ktroś mu w dupę wjedzie to ok, jak
    > nie potrafi, to ma zwolnić wcześniej. Koniec.

    Ja nie mówiłem akurat o tym przypadku, tylko ogólnie o traktowaniu
    przejścia jako drogi z pierwszeństwem. Widać tak to traktujesz. Ale nie
    bronię Ci stosować się do tego co piszesz. Selekcja naturalna czasami
    musi zadziałać.

  • 29. Data: 2017-03-12 13:11:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 13:07, szod pisze:

    > Ja nie mówiłem akurat o tym przypadku, tylko ogólnie o traktowaniu
    > przejścia jako drogi z pierwszeństwem. Widać tak to traktujesz.

    Jako kierowca staram się to właśnie tak traktować. Wyjąstek robię na
    wielopasmówkach, żeby jakiś zjeb nie wyprzedzał/omijał "zdejmując"
    mojego pieszego - tam nie przepuszczam z automatu, tylko mocno analizuję
    najpierw co widzę w lusteku.

    Jako pieszy - różnie, ale zawsze się najpierw rozglądam i wszystkim
    polecam.

    Shrek

  • 30. Data: 2017-03-12 13:23:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 12:35, szod pisze:

    > Pomiędzy pierwszeństwem na przejściu, a przejściem traktowanym
    > jak droga z pierwszeństwem jest różnica.

    Nie.

    > Piesi myślą że to drugie jest
    > prawidłowe.

    Oczywiście, każdy pieszy znajdujący się na przejściu jest na "drodze z
    pierwszeństwem".

    > Dopóki ktoś im w tyłek nie wjedzie. Wtedy się rozglądają.
    > Jestem ciekawy, czy jakiś pieszy dostał kiedyś mandat za takie włażenie
    > bez upewnienia się czy może.

    Nożeszk..mać!
    To tak, jakby kierowca samochodu musiał się upewniać, czy może jechać
    jezdnią, czy mu ktoś z podporządkowanej nie wyjedzie. I jaki mandat wtedy?

    > Zawsze spychają winę na kierowcę, bo
    > najechał na pieszego.

    Taka straszna ta policja i sądy. Wprost nie do uwierzenia, jakie są
    niesprawiedliwe w stosunku do tych biednych, niewinnych kierowców
    rozjeżdżających pieszych na przejściach.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl