-
131. Data: 2017-03-15 05:00:53
Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>> Ale oczywiście te statystyki sa porażające - niecały 1 zabity
>> dziennie i około 10 rannych dziennie...
>
> Trzy razy więcej niż średnia unijna, którą dodatkowo zawyżają podobne
> nam demoludy.
No to teraz pytanie ile w tym winy kierowców i pieszych a ile
infrastruktury.
>
>> Pytanie gdzie ginie reszta, skoro np. w 2013 zgineło ponad 1100 osób,
>> a na pasach i na skrzyzowaniu "tylko" około 400...
>> Co z resztą?
>
> Dobre pytanie - wynika ze pewnie na jezdni poza zabudowanym.
>
Czyli to tam jest główny problem.
>> I jeszcze mały cytat:
>> W większości poszkodowanymi byli sami piesi 1 140 zabitych i 8 802
>> ranne, którzy swoim zachowaniem często powodowali duże zagrożenie. W
>> omawianym roku spowodowali oni 8,9% zdarzeń z ofiarami w ludziach.
>
> Podkreśliłbym często i 8,9%.
>
:)
W sumie niewiele patrzac na to, jak czesto np. ludzie przebiegaja na pasach
na czerwonym zeby na tramwaj zdarzyc.
>>> A to nie ty narzekałeś na edukowanie, że piesi mają pierwszeństwo?
>>>
>> Narzekałem, ze nie uczy się ludzi myslec.
>> Ale to przeciez tylko jeden z aspektów.
>
> Podejrzewam, że to czy kierowcy się na przejściu spodziewają pieszych,
> czy uważają, że pieszych nie ma prawa tam być (to znaczy mogą, ale jak
> akurat ja nie jadę) jest właśnie kluczowym czynnikiem.
Nie wiem, praktycznie nie miałem takich sytuacji w zyciu zeby miec
wyrobione zdanie.
wiem jedno - jak przechodze przez ulice to staram się ocenic czy kierowca
mnie widzi czy nie i nie sotsuje podejscia - ide bo mam pierwszenstwo. I
polecam to kazdemu zdrowemu na umysle pieszemu.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson
-
132. Data: 2017-03-15 16:39:31
Temat: Re: potrącenie na pasach. A-16, D-6.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 15-03-2017 o 02:06, Lesko pisze:
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:oa98sr$c01$1@node1.news.atman.pl...
>> W dniu 14-03-2017 o 15:08, Lesko pisze:
>>> Użytkownik "Lesko" <j...@r...pl> napisał w wiadomości
>>> news:oa8s93$4od$1@news.mixmin.net...
>>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> news:58c7e749$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>>
>>>>>> Za to przy przejściu mam zachować szczególną ostrożność, oraz
>>>>>> *uwaga* nie mam obowiązku jechać z prędkością maksymalną.
>>>>>
>>>>> Nawet wiecej - masz obowiazek zwolnic "odpowiednio". Ale tylko przy
>>>>> przejsciach ze znakiem ostrzegawczym.
>>>>>
>>>>> J.
>>>>
>>>> Nie przy przejściach z znakiem ostrzegawczym,
>>>> a dotyczy to przejść z znakiem informacyjnym D-16.
>>>> Przejście dla pieszych zawsze oznakowane jest
>>>> znakiem informacyjnym D-16 i on nakazuje zmniejszyć prędkość.
>>>>
>>>
>>> Korekta:
>>> ma być znak D-6 przejście dla pieszych.
>>
>> No i widzisz - napisałbyś po ludzku, o znaku i jego nazwie, to byś się
>> nie
>> walnął.
>
> Znaki maja taką samą nazwę : A-16 i D-6
> obydwa "przejście dla pieszych".
Nie mówię o nazwie z rozporządzenia o kretyńskich numerkach.