  • 31. Data: 2014-11-14 20:43:05
    Temat: Re: poszukiwane grzałki na kaptonie...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie widziałem Twojego wyświetlacza, więc gdybam, ale czy nie
    > wystarczy jedna większa grzałka o rozmiarze wyświetlacza
    > umieszczona pod wyświetlaczem? Wtedy ograniczenia wielkości
    > są znacznie mniejsze.

    Wyświetlacz mniej więcej taki
    http://www.artronic.com.pl/o_produkcie.php?id=630?

    i tak : dłuższa grzałka przyklejona od spodu, dwie mniejsze z lewego
    boku i od góry (do metalowej obudowy).
    Nie jest to oczywiście superprofesjonalne rozwiązanie jak grzałka z
    folii na ekranie, ale - działa. Testowałem, i dzięki temu w temp. -20
    st. jako tako jeszcze się da urządzenie obsłużyć, a bez podgrzewania
    przy minus kilku stopniach można zapomnieć...

    > Po drugie, grzejesz prądem, a nie napięciem: P = R*I^2.
    > Mając narzucone wymiarami maksymalne R możesz dodać proste
    > impulsowe źródło prądowe i sobie ustalić takie I, jak Ci się
    > żywnie podoba. Zmieści się?

    No można oczywiście i tak zrobić, tyle że mam już gotowe urządzenie "w
    produkcji" i wszelkie zmiany w schemacie niemile widziane są.
    A w nowej wersji, którą planuję, będzie toto w ogóle niepotrzebne, bo
    mam zamiar przejść na OLED (właśnie z powodu temperatury).

  • 32. Data: 2014-11-14 21:00:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, November 14, 2014, 5:10:57 PM, you wrote:

    [...]

    > Po drugie, grzejesz prądem, a nie napięciem: P = R*I^2.

    Ejże! P=U^2/R :P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2014-11-15 16:09:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Hello Piotr,
    >
    > Friday, November 14, 2014, 5:10:57 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ejże! P=U^2/R :P

    Ty z kolei chcesz grzać samym napięciem. Też się nie da.
    Proponuję kompromis: P=U*I.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2014-11-15 16:17:19
    Od: s...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > tyle że mam już gotowe urządzenie "w
    > produkcji"

    Co wymodziles?

  • 35. Data: 2014-11-15 17:45:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Co wymodziles?

    to jest specyficzny sterownik do układu smarowania w przemyśle. Zrobiony
    pod wymagania klienta.

  • 36. Data: 2014-11-15 23:47:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > Ty z kolei chcesz grzać samym napięciem. Też się nie da.
    > Proponuję kompromis: P=U*I.

    Twój wzór ma tę dodatkową zalete, że moc grzania nie zależy
    od rezystancji grzałki, więc sundayman może dać dowolną. :-P

    Pozdrawiam, Piotr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 37. Data: 2014-11-20 23:46:40
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > I moje pytanie - czy znacie jakąś polską firmę, która coś takiego robi ?

    Nie wiem czy trafisz w to co potrzebujesz, ale mam grzałkę z Telpolu
    Krakowskiego - ceramika a na niej paski jak w potencjometrach. Może
    zrobią w/g Twojego projektu?

    Irek.N.