  • 1. Data: 2010-04-23 19:09:18
    Temat: [pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
    Od: Soulsick <s...@g...com>

    Witam po długiej przerwie. Jakoś tak wyszło, że nie pisałem bo "czasu
    nie miałem".

    Sprawa jest taka, że naczytałem się pewnie już ogólnie znanego
    artykułu:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/407251,fotorad
    ary_nieczytelne_zdjecie_wyklucza_mandat.html,3

    A dla tych co się nie boją skrócony:
    http://www.tinyurl.pl?o4a9Ikk3

    W skrócie:
    Podobno Policja i Straż Miejska/Gminna nakłada na nas mandaty za
    niewskazanie sprawcy wykroczenia nie zupełnie słusznie.
    Piszą tu, że osoba ukarana takim mandatem może wnieść do sądu "wniosek
    o uchylenie mandatu".

    Właśnie kilka dni temu Straż Miejska w Wejherowie przysłała zdjęcie
    kogoś na moim motocyklu w trakcie lekceważenia ograniczenia prędkości
    na obszarze zabudowanym. Ponieważ nie mam pojęcia, kto by chciał
    przytulić 10 punktów karnych, więc dostałem mandat za "niewiedzenie
    kto kierował" i tematem odwołania zrobiłem się żywo zainteresowany.

    A moja prośba brzmi następująco.
    Ma ktoś wniosek o uchylenie mandatu? Nie mogę za cholerę nic wygooglać
    a mój adwokat jest na wakacjach ;-). Może jakiś zmotoryzowany prawnik
    pomoże? Nie mam za bardzo pojęcia jak wniosek do sądu powinien
    wyglądać.

    pozdawiam

    --
    Soulsick

  • 2. Data: 2010-04-23 19:19:01
    Temat: Re: Fotoradary, policje i mandaty
    Od: Slane <k...@g...com>

    On Apr 23, 9:09 pm, Soulsick <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > a mój adwokat jest na wakacjach ;-). Może jakiś zmotoryzowany prawnik
    > pomoże? Nie mam za bardzo pojęcia jak wniosek do sądu powinien

    http://lmgtfy.com/?q=wniosek+o+uchylenie+mandatu
    do wyboru.

  • 3. Data: 2010-04-23 20:38:08
    Temat: Re: [pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-23 21:09, Użytkownik Soulsick napisał:

> [...]
    > a mój adwokat jest na wakacjach ;-). Może jakiś zmotoryzowany prawnik
    > pomoże? Nie mam za bardzo pojęcia jak wniosek do sądu powinien

    Na starcie postawiłeś się w niekorzystnej sytuacji.
    Trzeba było tego mandatu nie przyjąć.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-24 09:22:54
    Od: Soulsick <s...@g...com>

    On 23 Kwi, 21:19, Slane <k...@g...com> wrote:

    > http://lmgtfy.com/?q=wniosek+o+uchylenie+mandatu
    > do wyboru.

    A szukałem 2h wczoraj.
    Dzięki, o to chodziło!

    --
    Soulsick

  • 5. Data: 2010-04-24 22:49:57
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    >Podobno Policja i Straż Miejska/Gminna nakłada na nas mandaty za
    >niewskazanie sprawcy wykroczenia nie zupełnie słusznie.

    Podobno w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają samochody....

    >Właśnie kilka dni temu Straż Miejska w Wejherowie przysłała zdjęcie
    >kogoś na moim motocyklu w trakcie lekceważenia ograniczenia prędkości

    Bądź poważny.... przekroczyłeś to zapłać i nie miej pretensji, że ten kto
    Cię ściga dobrze wykonuje swoją pracę.

    > Ponieważ nie mam pojęcia, kto by chciał

    No niemożliwe.... nie wiesz kto jeździł Twoim motocyklem ??
    To może powinieneś zgłosić kradzież ??

    > Nie mam za bardzo pojęcia jak wniosek do sądu powinien
    >wyglądać.

    Daj sobie spokój - przegiąłeś to zapłać, bo pewnie wiesz za co.
    Jak się zaczniesz wozić z sądem (z sądem a nie z policją czy strażą, bo
    jeśli stwierdzisz że to nie Ty to odeślą sprawę) a jesteś winny, to stracisz
    na tym 2-3 razy więcej niż ten mandat bo są w stanie powołać biegłego który
    na podstawie szczelin między blachami na fotce stwierdzi czy to był Twój
    pojazd czy nie, a koszty tej ekspertyzy w przypadku uznania winy poniesiesz
    Ty.
    Jeśli to był Twój pojazd to za niewskazanie kto kierował, dostaniesz karę
    większą niż mandat plus koszty procesu plus koszty ekspertyzy. Jedyny plus
    takiego rozwiązania to to, że nikt nie dostanie punktów karnych, ale kasa z
    pewnością będzie większa niż mandat.
    Internetowe opowieści, że ktoś wygrał wsadź między bajki.
    Oni w skali kraju mają 1000 takich przypdków dziennie i mają doskonale
    rozpracowane co i jak robić.
    A poza tym podejdź do tego tak czysto uczciwie i po ludzku.
    Jeśli przegiąłeś i ktoś Cię na tym przyłapał, to ponieś konsekwencje jak
    mężczyzna a nie oszukuj jak szczeniak.
    A na przyszłość albo nie przeginaj, albo bądź bardziej czujny :)

  • 6. Data: 2010-04-24 22:52:52
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Soulsick pisze:
> [...]
    > na obszarze zabudowanym. Ponieważ nie mam pojęcia, kto by chciał
    > przytulić 10 punktów karnych, więc dostałem mandat za "niewiedzenie

    Jeśli ktoś jechał Twoim motocyklem to powinieneś wiedzieć kto i to jego
    problemem jest owych 10 punktów. Jeśli jednak jest inaczej, jak się
    łatwo domyślić, to należałoby wykazać się odwagą w ponoszeniu
    konsekwencji swoich czynów, zamiast publicznie manifestować postawę
    niegodną dorosłego człowieka.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 7. Data: 2010-04-25 06:40:18
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Tom01 wrote:
    > Jeśli ktoś jechał Twoim motocyklem to powinieneś wiedzieć kto i to
    > jego problemem jest owych 10 punktów.

    Mógł zapomnieć, nie ma prawnego obowiązku pamiętania, co było kilka
    dni temu.

    > Jeśli jednak jest inaczej,
    > jak się łatwo domyślić, to należałoby wykazać się odwagą w
    > ponoszeniu konsekwencji swoich czynów, zamiast publicznie
    > manifestować postawę niegodną dorosłego człowieka.

    Wiesz, niby masz rację, odwaga, postawa obywatelska itd, ale w polskim
    wymiarze sprawiedliwości obowiązuje zasada, że można kłamać na potęgę
    będąc oskarżonym i to po stronie policji/prokuratury lezy obowiązek
    udowodnienia winy. Patrząc na to w ten sposób bez sensu jest karanie
    posiadacza pojazdu za niewiedzenie kto jechał inną sankcją, to trochę
    tak, jak w przypadku kradzieży - łapią cię i mówią, że ukradłeś, ty
    mówisz, że nie ukradłeś, w związku z czym dostajesz 2 miesiące
    więzienia za to, że nie wiesz kto ukradł, skoro nie ty :)

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01

  • 8. Data: 2010-04-25 12:40:12
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Marcin Gardeła <d...@g...pl> wrote:

    >tak, jak w przypadku kradzieży - łapią cię i mówią, że ukradłeś, ty
    >mówisz, że nie ukradłeś, w związku z czym dostajesz 2 miesiące
    >więzienia za to, że nie wiesz kto ukradł, skoro nie ty :)

    I jak to doskonale by usprawnilo funkcjonowanie wymiaru.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 9. Data: 2010-04-25 12:46:00
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Mógł zapomnieć, nie ma prawnego obowiązku pamiętania, co było kilka dni
    > temu.

    ale masz obowiązek pamiętania komu użyczałeś pojazdu
    sądy karają za niepamiętanie nie na podstawie własnego widzimisię tylko na
    podstawie konkretnych przepisów

    > tak, jak w przypadku kradzieży - łapią cię i mówią, że ukradłeś, ty
    > mówisz, że nie ukradłeś, w związku z czym dostajesz 2 miesiące więzienia
    > za to, że nie wiesz kto ukradł, skoro nie ty :)

    błąd w rozumowaniu :)
    musiałby ktoś do kradzieży użyć Twoich narzędzi a Ty nie chciałbyś
    powiedzieć komu je pożyczyłeś

  • 10. Data: 2010-04-26 08:00:55
    Od: "Ritchie " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mustafa <M...@B...xx> napisał(a):

> [...]

    Mozesz odmowic wskazania sprawcy - mandat dostaniesz (za odmowe), ale
    unikniesz punktow. Sprawdzone. Pzdr. Ritchie.

    XV1700
    F650GS