  • 31. Data: 2010-04-27 14:44:42
    Temat: Re: [pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    ania pisze:
    > Użytkownik "gildor"
    >
    > nie - prewencja to radar w kuble na smieci

    zacytowałaś informacje o mandacie. przeciez radarów nie rozdają. i to
    jeszcze w promocji.

    > przeciez przed kazdym kublem trzeba zwolnic

    nie, tylko przed tymi, o których mówią na CB.
    zwalnianie jest niebezpieczne. żadna prewencja. a czarnuchy są skore do
    negocjacji w sprawie nierozpoznania.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 32. Data: 2010-04-29 11:49:16
    Od: "IvanoV" <i...@o...pl>

    Witam,

    podłączę się pod temat.

    Jakiś czas temu fotoradar pstryknął mi fotkę z przodu. Wkrótce dostałem
    wezwanie na policję, w sprawie o przekroczenie szybkości motocyklem o nr rej.
    (i tu podane moje numery).

    Okazało się, że policjant pilnujący fotoradaru, miał za zadanie spisywać numery
    rejestracyjne motocykli (ponoć dostał w tym celu nawet lornetkę(!) ).

    I co teraz? Albo przyjmuję mandat, albo spotykamy się w sądzie grodzkim. A tam,
    jak się domyślam, będzie moje słowo kontra słowo policjanta, bo dowodów
    "twardych" przecież brak. Nie trudno przewidzieć, jaki będzie werdykt...

    Co o tym sądzicie? Spotkał się już ktoś z takimi praktykami? Moim zdaniem
    identyfikacja pojazdu opierająca się na sokolim wzroku funkcjonariusza to
    naginanie przepisów...

    IvanoV

  • 33. Data: 2010-04-29 15:21:38
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-29 13:49, Użytkownik IvanoV napisał:

    > Co o tym sądzicie? Spotkał się już ktoś z takimi praktykami? Moim zdaniem
    > identyfikacja pojazdu opierająca się na sokolim wzroku funkcjonariusza to
    > naginanie przepisów...

    Sądy podobno ostatnio oddalają zarzuty przeciwko kierowcom jeśli
    nie można ich zidentyfikować na zrobionej fotce.
    Tyle że jak ten konkretny nie oddali to konsekwencje finansowe
    będą dotkliwsze.

    Najwygodniej by było gdybyś w czasie zrobienia fotki imprezował
    gdzieś z kolegami motocyklistami i jeśli któryś z nich pojechał
    sprawdzić czy na pewno równo jedzie to nie twoja wina.
    Pojazdu nikomu nie powierzałeś ale osoby obecne na imprezie
    trzeba będzie wymienić z adresami. Skoro policjant miał taki
    sokoli wzrok to niech rozpozna sprawcę. :-)

    I nie daj się namówić policji że damy mniej niech pan
    zapłaci lub to damy pięćset za niepodanie kto jechał
    ale będzie bez punktów.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-04-29 18:15:02
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@t...kropka.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'"

    > nie - prewencja
    > po to w koncu stawiaja fotoradary, zeby szalency nie jezdzili za
    > szybko tam gdzie nie ma ku temu warunkow: widza radar zwalniaja
    > dlatego najczesciej te radary montuja w pudlach do zludzenia
    > przypominajacych kosze na smieci i chowaja sie, zeby nie bylo widac
    > pojazdu straszakow gminnych

    Ale nie mogliby po prostu stawiać radarów _oznakowanych_ które
    działają?
    Jechałem ostatnio przez PL kilkaset kilometrów i nawet łamiąc przepisy
    znacznie nie wyzwoliłem ani jednego błysku.
    Prewencja to uświadomienie ludziom, że kary uniknąć nie można.
    A chowanie radarów w kiblu to uświadamianie ludziom, że mandat to
    podatek od łamania przepisów.

    --
    Jasio
    vx etz