    From: "Mustafa" <M...@B...xx>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
    Date: Sun, 25 Apr 2010 00:49:57 +0200

    >Podobno Policja i Straż Miejska/Gminna nakłada na nas mandaty za
    >niewskazanie sprawcy wykroczenia nie zupełnie słusznie.

    Podobno w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają samochody....

    >Właśnie kilka dni temu Straż Miejska w Wejherowie przysłała zdjęcie
    >kogoś na moim motocyklu w trakcie lekceważenia ograniczenia prędkości

    Bądź poważny.... przekroczyłeś to zapłać i nie miej pretensji, że ten kto
    Cię ściga dobrze wykonuje swoją pracę.

    > Ponieważ nie mam pojęcia, kto by chciał

    No niemożliwe.... nie wiesz kto jeździł Twoim motocyklem ??
    To może powinieneś zgłosić kradzież ??

    > Nie mam za bardzo pojęcia jak wniosek do sądu powinien
    >wyglądać.

    Daj sobie spokój - przegiąłeś to zapłać, bo pewnie wiesz za co.
    Jak się zaczniesz wozić z sądem (z sądem a nie z policją czy strażą, bo
    jeśli stwierdzisz że to nie Ty to odeślą sprawę) a jesteś winny, to stracisz
    na tym 2-3 razy więcej niż ten mandat bo są w stanie powołać biegłego który
    na podstawie szczelin między blachami na fotce stwierdzi czy to był Twój
    pojazd czy nie, a koszty tej ekspertyzy w przypadku uznania winy poniesiesz
    Ty.
    Jeśli to był Twój pojazd to za niewskazanie kto kierował, dostaniesz karę
    większą niż mandat plus koszty procesu plus koszty ekspertyzy. Jedyny plus
    takiego rozwiązania to to, że nikt nie dostanie punktów karnych, ale kasa z
    pewnością będzie większa niż mandat.
    Internetowe opowieści, że ktoś wygrał wsadź między bajki.
    Oni w skali kraju mają 1000 takich przypdków dziennie i mają doskonale
    rozpracowane co i jak robić.
    A poza tym podejdź do tego tak czysto uczciwie i po ludzku.
    Jeśli przegiąłeś i ktoś Cię na tym przyłapał, to ponieś konsekwencje jak
    mężczyzna a nie oszukuj jak szczeniak.
    A na przyszłość albo nie przeginaj, albo bądź bardziej czujny :)