    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: pomiar ciśnienia-podciśnienia.
    Date: Wed, 14 Mar 2012 22:30:51 +0100

    Potrzebuję mierzyć (niezbyt dokładnie) ciśnienie i podciśnienie, w
    zakresie gdzieś +/- 1atm (znaczy względem otoczenia lub drugiego wejścia
    odniesienia, bezwzględnie to od 0 do 2atm) . Dokładność nie jest
    krytyczna, 0.1bar to już byłby szczyt szczęścia. Prędkość pomiaru też
    nie jest krytyczna, wystarczy by była wykrywana odpowiedz na skok
    ciśnienia o długości trwania 0.3-0.4s

    Wyjście - chętnie jakieś analog napięciowe względem masy czy jakiegoś
    napięcia odniesienia, ważne żeby było samo-skompensowane, działało w
    dużym zakresie temperatur i było ogólnie idiotoodporne ;)
    Jeśli chodzi o mierzone medium - to ogólnie powietrze z ewentualnym
    pyłem, mogę wstawić filtro-przeponę na rurce, ale to mi znacznie
    zwiększy objętość połączenia i pogorszy odpowiedź impulsową. Zakładając
    że przepływu tam nie będzie do sensora - to i syf nie powinien się
    dostawać, nawet jak "w badanym obwodzie" jakiś się znajdzie.

    Teoretycznie podpowiada mi tu coś jak "map sensor" samochodowy, ale...
    patrząc po alledrogo, to drogie klocki. Ale pytanie - czy drogie, bo do
    samochodu jakiegoś (gdzie byle cewka-czujnik czy inny termistor NTC
    zalany w plastik potrafi kosztować kilkaset zł), czy dlatego że tyle to
    musi kosztować?
    Są tam jakieś scalaki z kominkiem, z serii MPX/MPV itp ale drogie to...
    W sumie - np chińczyk robi za cenę samego czujnika MPX cały "boost gauge
    elektroniczne"
    http://www.dealextreme.com/p/defi-link-meter-bf-2-5-
    white-red-light-boost-gauge-for-racing-cars-73535
    - tyle że sam przetwornik ciśnienie-elektryka jest zalaną kostką i
    diabli wiedzą co tam siedzi.
    Spotkał się ktoś z czymś prostym i tanim do takich celów?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173