  • Data: 2012-04-02 11:43:11
    Temat: Re: pomiar ciśnienia-podciśnienia.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    >He he he. Życzę powodzenia :)
    >Samo skalibrowanie takiego ustrojstwa nie jest rzeczą łatwą. Trzeba
    >dysponować dokładnym kalibratorem i barometrem, o pompie próżniowej
    >już nie wspominając.

    W dodatku ... nie wiem jak teraz, ale kilkanascie lat temu te czujniki
    w stanie "surowym" tzn nieskompensowane mialy rozrzut parametrow rzedu
    100%,
    i dryft temperaturowy tez rzedu 100%, tzn zmiana temperatury w
    dopuszczalnym zakresie 0-70C mogla np zmienic czulosc dwukrotnie i
    przesunac napiecie zerowe o cale nominalne napiecie wyjsciowe.

    Skompensowane uzywaja tych samych czujnikow, ale skompensowanych w
    fabryce. Amator musialby jeszcze dokladniej kalibrowac ... no i
    zapewnic stalosc parametrow pracy, a tu mowa o zmiennej temperaturze
    medium, beda problemy z jednorodnoscia nagrzewania.

    J.