  • 1. Data: 2013-03-23 09:32:05
    Temat: polar marumi dhg - nie moge doczyscic
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    panowie czym i jak czyscicie filtry?
    nie moge usunac smug. woda, woda destylowana, woda z ludwikiem, w koncu
    plyn do czyszczenia optyki do tego bibulki lub ircha = za cholere nie
    moge wyczyscic. ciagle okragle smugi. filtr przed czyszczeniem wygladal
    lepiej niz po.

    co robic?

  • 2. Data: 2013-03-23 11:51:23
    Temat: Re: polar marumi dhg - nie moge doczyscic
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-23 09:32, h.w.d.p. pisze:
> [...]
    > plyn do czyszczenia optyki do tego bibulki lub ircha = za cholere nie
    > moge wyczyscic. ciagle okragle smugi. filtr przed czyszczeniem wygladal

    Metanol i bibułki do czyszczenia białych tablic. W ostateczności myjka
    ultradźwiękowa.
    P.P.

  • 3. Data: 2013-03-23 12:55:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-23 11:51, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Metanol i bibułki do czyszczenia białych tablic. W ostateczności myjka
    > ultradźwiękowa.

    Zauważyłem, że kluczem może być siła z jaką czyści się szkło. Jeśli jest
    zbyt duża, to smugi nawet po metanolu zostają. Nie wiem dlaczego ale tak
    jest: im lżej tym lepiej. Po drugie - płyn rozsmarowuję jedną stroną
    ściereczki a koniec czyszczenia suchą jej częścią i delikatnie.

    Sam stosuję ten płyn polskiego producenta:
    http://www.rotin.pl/produkt,767.html

    Rewelacyjnie usuwa paluchy, plamy po wodzie.

    Marek

  • 4. Data: 2013-03-23 18:54:34
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    >
    > Sam stosuję ten płyn polskiego producenta:
    > http://www.rotin.pl/produkt,767.html
    >
    > Rewelacyjnie usuwa paluchy, plamy po wodzie.

    gdzie to mozna kupic ? czy jakies fotodżokery to sprzedaja albo jakies
    markety dla idiotow?

    probowalem dzisiaj izopropanolem i lipa. smugi nadal zostaja.

    jeszcze jedno pytanie.
    czym sie roznia w dzialaniu bibulki od sciereczki (ircha?) ?

  • 5. Data: 2013-03-23 21:22:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-23 18:54, h.w.d.p. pisze:

    > gdzie to mozna kupic ?

    To po prostu metanol.

    > probowalem dzisiaj izopropanolem i lipa. smugi nadal zostaja.

    Też mam takie doświadczenie. Nawet cz.d.a. zostawia smugi.

    > jeszcze jedno pytanie.
    > czym sie roznia w dzialaniu bibulki od sciereczki (ircha?) ?

    Tym, że ircha zostawia smugi ;-)
    Ściereczki z mikrofazy są OK. Jeśli są czyste (nie były dotykane paluchami).

    P.P.

  • 6. Data: 2013-03-23 23:53:44
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik h.w.d.p. napisał:
> [...]
    > plyn do czyszczenia optyki do tego bibulki lub ircha = za cholere nie
    > moge wyczyscic. ciagle okragle smugi. filtr przed czyszczeniem wygladal

    Zapewne źle czyścisz. Zauważ, że filtry mają dookoła pierścień, pokryty
    czarną farbą przeciwodblaskową lub jakąś inną powłoką, może nawet
    galwaniczną. Rozpuszczalniki mają paskudną właściwość rozpuszczania
    części tych materiałów i potem na szkle rozsmarowujesz właśnie resztki
    tych farb/powłok, ewentualnie brudu zgromadzonego na krawędzi lub innych
    cudów, jakie użytkownik tam wepchnął przy czyszczeniu.
    Zacznij od przedmuchania i opędzlowania z pyłu, mogącego zarysować szkło.
    Spróbuj najpierw zwykłego alkoholu izopropylowego ale nie lej na szkło,
    tylko na szmatkę. Nie stosuję żadnych cudów techniki, tylko zwykłą,
    starą bawełnianą szmatkę, spraną, czystą i przechowywaną w woreczku,
    żeby nie zebrała jakiś drobin, mogących zarysować powłoki. W kazdym bądź
    razie nie leży na stole i nie zbiera kurzu. Lekko pokropię szmatkę i
    zbieram w taki mały gałganek, zwitek, którym przecieram szkło kolistymi
    ruchami od środka do krawędzi. Bardzo uważam, żeby fragment materiału,
    jaki zetknie się z oprawą, nie dotknął potem do szkła. Nie czyszczę,
    cisnąc palcem przez jedną wastwę tkaniny, ponieważ alkohol rozpuszcza
    tłuszcz z palca i przechodzi na szkło.
    Powtarzam parę razy czystym fragmentem szmatki i na koniec chuch na
    szkło i przetracie suchym (kolejnym) fragmentem szmatki.
    Pamiętaj, że filtr polaryzacyjny nie jest jednolitym kawałkiem szkła,
    tylko zawiera conajmniej dwie płytki szklane i polaryzator. Jeżeli lałeś
    na szkło, to płyn mógł przeniknąć między warstwy filtra i załatwić go
    definitywnie.
    Maciek

  • 7. Data: 2013-03-24 09:20:38
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > tych farb/powłok, ewentualnie brudu zgromadzonego na krawędzi lub innych
    > cudów, jakie użytkownik tam wepchnął przy czyszczeniu.

    woda rozpuszcza materialy? stary, co ty jarasz?

  • 8. Data: 2013-03-24 10:16:28
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, March 24, 2013 4:20:38 AM UTC-4, h.w.d.p. wrote:

    > woda rozpuszcza materialy? stary, co ty jarasz?

    Jestes wtorny analfabeta, czegos sie najarales, czy po prostu imbecyl,
    uwazajacy rozpuszczalniki za wode?
    Podpowiem, ze jednak woda moze byc rozpuszczalnikiem,
    natomist rozpuszczalniki nie musza byc woda.

    Slon

  • 9. Data: 2013-03-24 10:49:22
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Jestes wtorny analfabeta, czegos sie najarales, czy po prostu imbecyl,
    > uwazajacy rozpuszczalniki za wode?
    > Podpowiem, ze jednak woda moze byc rozpuszczalnikiem,
    > natomist rozpuszczalniki nie musza byc woda.

    idioto, pisalem ze mylem filtr woda a gosc mi wyjezdza ze od
    rozpuszczalnikow farba schodzi.

    to kto tu jest imbecylem, procz ciebie?

    nie zamierzam z toba dyskutowac sfrustrowany stary bucu. plonk.

  • 10. Data: 2013-03-24 11:02:26
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, March 24, 2013 5:49:22 AM UTC-4, h.w.d.p. wrote:

    > idioto, pisalem ze mylem filtr woda a gosc mi wyjezdza ze od
    >
    > rozpuszczalnikow farba schodzi.

    Tylko potwierdziles, ze jestes imbecylem,
    czego jedynie sie wczesniej domyslalem.

    > to kto tu jest imbecylem, procz ciebie?

    Dodatkowo na twoje imbecylstwo albo wtorny analfabetyzm,
    moze wskazywac fakt,
    ze nie potrafisz pisac zdania wielka litera.

    > nie zamierzam z toba dyskutowac sfrustrowany stary bucu. plonk.

    Nastepny fakt, ze jestes imbecylem, to jest wlasnie to ostatnie zdanie,
    ze swoje niezamierzanie dyskutowania, musiales potwierdzic ta wypowiedzia.

    Imbecyli wyczuwam po paru zdaniach przez nich napisanych
    i jak do tej pory, prawie nigdy sie nie mylilem.
    Czasami zeby sie utwierdzic w przypuszczeniach,
    wysylam odpowiednio prowokujacy tekst i imbecyl twojego pokroju,
    sam potwierdza ten fakt.

    Slon