  • 21. Data: 2013-07-05 17:01:45
    Temat: Re: pojemność a moc
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ZIWK wrote:

    > Na podstawie?

    > np. 2 tysiące???
    > A po 150 000 silnik na złom....

    Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem?

  • 22. Data: 2013-07-05 18:13:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    (...)

    Duzy moze wiecej :)

    Ja bym szukal troche wiekszego silnika, ktorego nie trzeba krecic na 5 tys.
    obrotow, zeby w ogole jechal.

    Niech ma te 120-140 koni, ale z 2 litrow albo wiecej. Majac LPG nie
    odczujesz bolesnie roznicy w spalaniu, a OC to dzisiaj nie problem, jest
    mnostwo tanich ofert.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2013-07-05 18:14:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-05 17:01, Użytkownik cef napisał:

    > Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem?

    Konieczność tankowania w czasie jazdy.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2013-07-05 18:32:40
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda
    kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie
    używa benzyny.
    --

    Dzięki za info :) Czytałem nie tak dawno temu, ale widać minąłem ważny element.
    Czekam na odpowiedź STAGa ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 25. Data: 2013-07-05 19:08:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 4 Jul 2013 13:29:24 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Czyli ten silnik już trochę przejechał.
    >
    > Nie znam się na autach ale wiem jedno.
    > ZA DARMO NIC NIE MA.
    > Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)

    Płacić przyjdzie pewnie po przejechaniu około 200-300tys km, ale rzadko się
    zdarza ktoś kto przejeżdża aż tyle nowo kupionym samochodem, a samochody
    kupują klienci salonów, a nie czwarci właściciele, więc trudno się dziwić
    że właśnie w tą stronę idzie technika.

    Oczywiście można by zamiast małego turbo wstawić w to miejsce jakiegoś
    small blocka 5.7l który po pierwszym milionie ilometrów byłby dopiero
    dotarty, ale tak jak mówisz - coś za coś, czyli z 18l/100km w mieście :)

  • 26. Data: 2013-07-05 22:01:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-05 18:13, Użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    >
    > Duzy moze wiecej :)
    >
    > Ja bym szukal troche wiekszego silnika, ktorego nie trzeba krecic na 5 tys.

    Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w
    cenie do 100 tysięcy. Bo w cenie tej skody to na pewno nie znajdziesz.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2013-07-05 22:12:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 22:01:03 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w
    > cenie do 100 tysięcy. Bo w cenie tej skody to na pewno nie znajdziesz.

    Nic watkodawca nie pisal, ze to ma byc nowe auto. Zakadalem, ze po prostu
    mlodsze niz 13-letni Seat.

    W nowych to faktycznie kiszka... chyba zeby ciagnac cos zza oceanu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 28. Data: 2013-07-05 22:37:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 5 Jul 2013 18:13:51 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    >
    > Duzy moze wiecej :)
    >
    > Ja bym szukal troche wiekszego silnika, ktorego nie trzeba krecic na 5 tys.

    Tylko zauważ że to jest jednostka z turbiną sterowaną elektronicznie.
    Turbina nadmucha z dołu i nawet jak kierowca ma obrotofobie, to całkiem
    dobrze może się zbierać z niskich obrotów.
    A większa pojemność to będzie jednostka wolnossąca i całkiem duże szanse na
    to, że poniżej 3krpm będzie gorzej niż w tym 1.4 turbo.

  • 29. Data: 2013-07-05 23:11:48
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:

    > Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
    > jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
    > przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D

    Wysilone silniki, raczej nie będą miały szans na osiągnięcie wielkich
    przebiegów :(

    Wyższa moc przy mniejszych rozmiarach oznacza większe obciążenia
    mechaniczne elementów i ich połączeń. Porównaj np. rozmiary panewek stóp
    korbowodów ze spokojnego 1.4/70KM i z wysilonego 1.4/120KM - są w miarę
    podobne :(
    Prawie 2x wzrost mocy oznacza, że na daną powierzchnie panewki przypada
    odpowiednio większy nacisk a więc następuje szybsze jej zużycie.

    Tak samo z blokiem silnika czy wałem - przy większej mocy musi być
    znacznie sztywniejszy - brak takiej sztywności powoduje wcześniejsze
    padanie uszczelnień, lub niepożądane drgania które trzeba wytłumić
    kolejnym kołem 2/3/4 masowym.

    Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy
    wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej
    należało wymieniać co... 7.5kkm.
    Pewnie niedługo pojawią się silniki "lifetime lubricated" ;) tylko z
    broszurki nie dowiesz się lifetime-ile to jest.

    Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to
    kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów
    Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli...
    A nie uwierzę w kombinowanie w aucie za ~5.000 zł i to nieprestiżowym.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 30. Data: 2013-07-05 23:34:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jul 2013 22:37:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > A większa pojemność to będzie jednostka wolnossąca i całkiem duże szanse na
    > to, że poniżej 3krpm będzie gorzej niż w tym 1.4 turbo.

    Wiele gorzej nie musi byc. Poza tym - wiem, ale ja dziekuje za takie
    wynalazki. Pojemnosc jak w kosiarce, pincet koni, zywotnosc jeszcze do
    konca nieznana, ale pewnie niezbyt duza.
    Wole wiecej placic za benzyne, bo to jest wydatek przewidywalny.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio