  • 11. Data: 2011-12-02 09:06:56
    Temat: Re: plyta z FM1 i procesor do tego
    Od: " Andre" <d...@N...gazeta.pl>

    Vituniu <v...@p...fm> napisał(a):

    > Oszalales? Chcesz pusic producentow plyt glownych z torbami?? ;P

    No przeciez nie umarli za czasow Socket A :)

    > Hm... to poczytaj o takiej E35M1-M PRO moze?
    > Bedzie sporo wolniej niz na A4-3000, ale za to z pasywnym chlodzeniem
    > A "FullHD" i tak bedzie odtwarzac z jedna reka w kieszeni...

    W sensie, zeby ograniczyc halas z wentylatorow?
    A taki A4 3400 bardzo sie grzeje?
    Jak w porownaniu z powiedzmy wspomnianym przeze mnie Athlonem II 245 45W?

    > Przesun widelki cenowe ponad 1k PLN, to zobaczysz ;)
    > (tak, wiem ze to szalenstwo ;))

    Taaaak, ja caly komputer chce zmiescic w ok. 1100zl :)

    A rozszerzajac nieco temat, dobralem do tego zasilacz Be Quiet SFX 300W.
    Mysle, ze 300W spokojnie wystraczy, a ktos wie jak z glosnoscia?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 12. Data: 2011-12-02 09:51:47
    Od: Marcin N <m...@w...onet.pl>

    W dniu 2011-12-01 23:31, Andre pisze:

    > Hmm a co bedzie po FM2 i AM3+ ?
    > Bedzie wreszcie jakis jeden standard przez dluzszy czas, tak jak
    > dawniej Socket A?

    Przesadzasz,

    Platforma AM2 może być spokojnie używana do dziś.
    Sam miałem starą płytę AM2, w której pracował nowy procek Athlon II
    3-rdzeniowy dedykowany do AM3.

    Miałbym ją do dzisiaj, ale się zużyła po jakichś 4 latach.

    AMD naprawdę uczciwie zmieniał te sockety: AM2, AM2+, AM3. Pojawiał się
    nowy, ale stary był kompatybilny.

  • 13. Data: 2011-12-02 10:28:11
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A taki A4 3400 bardzo sie grzeje?
    > Jak w porownaniu z powiedzmy wspomnianym
    > przeze mnie Athlonem II 245 45W?

    Googli zapytaj przeciez. :)

    Z suchych danych:
    A4-3400 - 65W TDP
    Athlon II 245e - 45W TDP (+ grafika)
    E-350 - IIRC ~20W TDP

    Z tym, ze TDP kompletnie nic nie mowi o tym ile mocy tak na prawde bedzie
    pobieral uklad podczas wykonywania konkretnego zadania.

    Moim zdaniem:
    - przewidujesz za 2 lata rozbudowe/aktualizacje sprzetu o nowszy procesor
    lub karte graficzna - bierz AM3+
    - nie zalezy Ci, skladasz sprzet na teraz, a za 4 lata kupisz caly nowy -
    bierz FM1

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 14. Data: 2011-12-02 16:04:31
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A jezeli zalozymy, ze nie montuje dodatkowej karty graficzne, to czy
    > wbudowana w procesor karta jest w stanie poradzic sobie ze wszystkimi
    > obecnie istniejacymi standardami?
    > Mowimy tu o rozdzielczosciach do Full HD. Bez gier.

    Bierz na FM1 z HD 6xxx a nie na AM3 na 880G z HD 4xxx.
    Wydajnosc tych 2 grafik to niebo i ziemia
    i nie tylko jesli chodzi o sprzetowe odtwarzanie filmow
    (przy HD 6xxx (UVD 3) proc bedzie sie nudzil -
    - przy HD 4xxx (UVD 2) juz nie).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Video_Decoder

    Jesli chodzi o gry wtedy dopiero zobaczysz przepasc
    jaka dzieli integry HD 6xxx od HD 4xxx.

  • 15. Data: 2011-12-02 16:06:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Z olbrzymim zapasem.

    HD 6xxx ma UVD 3 a nie UVD 100,
    wiec troche wyolbrzymiles ten olbrzymi zapas :).

  • 16. Data: 2011-12-02 16:30:19
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Q wrote:

    > Jesli chodzi o gry wtedy dopiero zobaczysz przepasc
    > jaka dzieli integry HD 6xxx od HD 4xxx.

    No nie zobacze, bo kupie tylko jedna platforme ;)

    Dzieki za sugestie.

    Zauwazylem tez, ze sprzedawcy (w Krakowie) powoli wycofuja plyty glowne
    z AM3 na 880G. Nie bardzo rozumiem czemu. Jedyne co mi przychodzi do
    glowy, to ze podstawka mialaby odejsc w zapomnienie juz niedlugo...

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 17. Data: 2011-12-02 17:13:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A rozszerzajac nieco temat, dobralem do tego zasilacz Be Quiet SFX 300W.
    > Mysle, ze 300W spokojnie wystraczy, a ktos wie jak z glosnoscia?

    Wystarczy, ja mam akurat Be Quiet SFX 350 i mogę powiedzieć, że jest
    cichy w porównaniu z tym co było oryginalnie zamontowane w obudowie
    Spire/Tacens, takiej jak w tym linku:
    http://www.dtpsoft.pl/product_info.php?products_id=2
    35689

  • 18. Data: 2011-12-02 19:55:29
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2011 17:06:07 +0100, Q napisał(a):

    > HD 6xxx ma UVD 3 a nie UVD 100,
    > wiec troche wyolbrzymiles ten olbrzymi zapas :).

    Na leciwym Turionie x2 2.100 MHz i grafice w chipsecie (HD3100) przy
    odtwarzaniu HD mam zajętość procesora rzędu 60%. HD 6xxxx to jednak dużo
    mocniejsza grafika, a procesora tak wolnego do desktopa to już nie idzie
    kupić.

  • 19. Data: 2011-12-02 20:52:13
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > odtwarzaniu HD mam zajętość procesora rzędu 60%. HD 6xxxx to jednak dużo
    > mocniejsza grafika, a procesora tak wolnego do desktopa to już nie idzie

    A pusc na swoim sprzecie jakis testowy material
    h.264 @ full HD @ _60Hz_
    i napisz czy w ogole ogladales film czy slajdszol :).

    Dlatego jeszcze raz - HD 6xxx nie jest na wyrost -
    - ona jest akurat na nasze czasy :).

  • 20. Data: 2011-12-02 21:04:01
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > No nie zobacze, bo kupie tylko jedna platforme ;)

    W testach syntetycznych wzrost jest rzedu 7-8x,
    w grach fps podskakuje 3-4x:
    (miec 15 klatek/s czy 60 robi roznice)

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_porow
    nanie-3889/strona/14709.html