  • 1. Data: 2011-05-23 18:55:34
    Temat: plyta glowna- ma trzaski.
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam dosc leciwy kiomputer oparty na plycie glownej gigabyte GA-K8N-SLI do
    tego athlon 3200+ 4 Gb ramu, zailacz tagan 500+ 2 dyski 80 GB i 250 + grafa
    GF 6600 GT
    Po zlozeniu komputer dzialal okey, w sumie to ok roku. Pozniej zaczal miec
    jakies trzaski.
    Startowal ladnie, napedy znalezione etc, chwila moment i system uruchomiony.
    Pieknie, do czasu,gdy pewnego dnia nie chcial zamykac systemu i zamykal go
    bardzoo dlugoo ( kilkanascie min ). Plyta pofrunela na gwarancje. Wrocila,
    dzialalo ladnie..
    Nie minelo pol roku i sytuacja sie odmienila analogicznie. Przy starcie
    systemu szuka dlugo napedow, a jesli znajdzie i rozpoczyna sie proces
    ladowania systemu komp sie wywala na `veryifing dmi pool data` pomysli
    pomysli i jedynie co zostaje do czarny ekran z migajacym kursorem.Nie idzie
    odpalic systemu.
    W tej chwili czasami udaje sie zaladowac system. Przy starcie wciskam F12
    wybor botowania ) i przelaczam na HDD, Ale warunek jest jeden- w napedzie
    musi byc plyta instalacyjna windowsa.
    Nie twierdze ze to pomaga, bo gdy przelacze na HDD komp startuje ponownie i
    rozpoczyna sie rozruch z CD ( pomimo ze jest ustawione botowanie na HDD )
    Czasami bywa tak ze komputer zaczyna instalwoac swieza kopie windowsa, a
    czasami pokazuje mi komunikat z trybem wybrania kopii windowsa ktory ma byc
    uruchomiony.
    Juz nie wiem co mam z tym zabytniem zrobic. Nie mozna go normalnie uruchomic
    a pomyslow na niego juz nie mam.
    Z tego co wiem ma wrzucony bios w wersji 6,0 wiec chyba najnowszy ( nie
    wgrywalem innego bo nie wiem jak )
    Zatem, smietnik ? czy kupic cos innego ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-23 22:04:09
    Temat: Re: plyta glowna- ma trzaski.
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    zasilacz? dysk? pamięć?

  • 3. Data: 2011-05-23 23:55:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "CeZ__134" napisał:

    > Mam dosc leciwy kiomputer oparty na plycie glownej gigabyte
    > GA-K8N-SLI do tego athlon 3200+

    Wyjątkowy przypadek. Musisz mieć straszliwego pecha.

> [...]
    > wciskam F12 wybor botowania ) i przelaczam na HDD, Ale warunek
    > jest jeden- w napedzie musi byc plyta instalacyjna windowsa.

    Bateryjkę sprawdzałeś? Bo wygląda, jakby NVRAM zgłupiał. Czyściłeś CMOS,
    próbowałeś przeprogramować BIOS?

    > Zatem, smietnik ? czy kupic cos innego ?

    Nigdy w życiu. Masz najlepszą platformę na świecie.

    JoteR

  • 4. Data: 2011-05-24 02:41:52
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    > Wyjątkowy przypadek. Musisz mieć straszliwego pecha.

    > Bateryjkę sprawdzałeś? Bo wygląda, jakby NVRAM zgłupiał. Czyściłeś CMOS,
    > próbowałeś przeprogramować BIOS?

    > Nigdy w życiu. Masz najlepszą platformę na świecie.

    Bateria sprawna. Wzialem ja wyciagnalem na 2 dni z kompa. Zresetowal sie
    bios i na tym koniec.
    Cmosu nie czyscilem ( zworka ? ) a za programowanie biosu nawet sie nie
    bralem ..

    CeZ__134

  • 5. Data: 2011-05-24 11:11:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 20:55:34 +0200, CeZ__134 napisał(a):

    > Nie minelo pol roku i sytuacja sie odmienila analogicznie.

    To wskazuje że raczej nie płyta. Pozostaje ci rozebranie na kawałki i
    składanie po kolei począwszy od minimalnej konfiguracji. Moze coś wyczaisz.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2011-05-24 13:19:14
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    > To wskazuje że raczej nie płyta. Pozostaje ci rozebranie na kawałki i
    > składanie po kolei począwszy od minimalnej konfiguracji. Moze coś
    wyczaisz.

    Mi sie wydaje ze to plyta skoro komp udaje ze botuje..Co z tego ze po 2
    minutach znajduje dyski, jak nie potrafi z jednego z nich uruchomic systemu.

    pozdr

    CeZ__134

  • 7. Data: 2011-05-24 15:30:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 15:19:14 +0200, CeZ__134 napisał(a):

    > Mi sie wydaje ze to plyta skoro komp udaje ze botuje.

    Zgaduj-zgadula :) Jak nie potestujesz to się nie dowiesz.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2011-05-25 21:04:22
    Temat: Odp: plyta glowna- ma trzaski.
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "CeZ__134" <D...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Mi sie wydaje ze to plyta skoro komp udaje ze botuje..Co z tego ze po 2
    > minutach znajduje dyski, jak nie potrafi z jednego z nich uruchomic systemu.

    a moze po prostu ktorys dysk czy tasiemka sygnalowa\zasilajaca?