  • 1. Data: 2010-03-02 15:32:36
    Temat: [play] niemozliwy ACR...
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witam,

    diabli mnie ostatnio przeniesli do pleja i chcialem przy okazji sprawdzic
    co w temacie ACR-a maja do powiedzenia. napisalem wiec zgloszenie via web
    i otrzymalem odpowiedz:

    "Szanowny Panie Pawle, informujemy, że zapoznaliśmy się z Pana zgłoszeniem.
    Zgodnie z Ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z
    dnia 3 sierpnia 2004 r.) art. 171 ust.2 pkt. 3: "abonentowi wywoływanemu
    - możliwość eliminacji dla połączeń przychodzących prezentacji identyfikacji
    linii wywołującej, o ile będzie to technicznie możliwe, a jeżeli taka
    prezentacja jest dostępna przed rozpoczęciem połączenia przychodzącego,
    także możliwość blokady połączeń przychodzących od abonenta lub użytkownika
    końcowego stosującego eliminację prezentacji identyfikacji linii
    wywołującej". Na podstawie powyższych danych informujemy, że nie mamy
    możliwości technicznych do filtrowania oraz eliminowania połączeń
    przychodzących od użytkownika posiadającego numer zastrzeżony (...)"

    zainteresowalo mnie stwierdzenie "o ile będzie to technicznie możliwe"
    wplecione w odpowiedz mlodszego konsultanta ds. olewania klientow.

    jesli mnie oczy nie myla, to w tekscie ujednoliconym ustawy dostepnym
    na stronie sejmu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2004171
    1800
    takiego zwrotu nie widze.

    czy myslicie ze mnie perfidnie oklamali? :)

  • 2. Data: 2010-03-02 16:38:07
    Temat: Re: [play] niemozliwy ACR...
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-03-02 16:32, Paweł pisze:

    > diabli mnie ostatnio przeniesli do pleja i chcialem przy okazji sprawdzic
    > co w temacie ACR-a maja do powiedzenia. napisalem wiec zgloszenie via web
    > i otrzymalem odpowiedz:
    [...]
> [...]
    1800
    > takiego zwrotu nie widze.
    >
    > czy myslicie ze mnie perfidnie oklamali? :)

    Oczywiście że tak. Zresztą, sam napisałeś, że to konsultant ds. olewania
    klientów. Wyszukał w internecie stary tekst ustawy, zinterpretował
    odpowiednio, uznał, że taka odpowiedź wystarczy żebyś się odczepił i
    odpowiedział.

    Nie wiem, z jakiego powodu prezentacja miałaby być niedostępna przed
    rozpoczęciem połączenia przychodzącego - przecież zanim rozpoczniesz
    połączenie, na Twoim telefonie prezentuje się numer. Jeżeli prezentuje
    się tekst "Numer zastrzeżony", to operator wie o tym fakcie zanim
    połączenie się rozpocznie, więc ma prawny obowiązek udostępnić możliwość
    blokady takich połączeń przychodzących.

    Marek

  • 3. Data: 2010-03-02 17:03:38
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Paweł nadaje:
    > jesli mnie oczy nie myla, to w tekscie ujednoliconym ustawy dostepnym
> [...]

    Czy Play obsługuje wysyłanie i odbieranie faksów? Jeśli nie to nie jest
    operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej i pkt. o ACR go nie
    dotyczy.

  • 4. Data: 2010-03-02 17:36:41
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    MarekM wrote:

> [...]
    > klientów. Wyszukał w internecie stary tekst ustawy, zinterpretował
    > odpowiednio, uznał, że taka odpowiedź wystarczy żebyś się odczepił i

    otwarlem kolejny case, zobaczymy co wyskrobia za ilestam dni...

  • 5. Data: 2010-03-02 17:46:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-02 18:03, JanKo wrote:

    > Czy Play obsługuje wysyłanie i odbieranie faksów? Jeśli nie to nie jest
    > operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej i pkt. o ACR go nie
    > dotyczy.

    A co ma piernik do wiatraka? Wysyłanie faksów nie jest nieodzownym
    czynnikiem, by być operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej.
    Warunki wynikające z art.2 pkt. 28 to alternatywa, nie koniunkcja.

  • 6. Data: 2010-03-02 18:03:10
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > A co ma piernik do wiatraka? Wysyłanie faksów nie jest nieodzownym
    > czynnikiem, by być operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej.
    > Warunki wynikające z art.2 pkt. 28 to alternatywa, nie koniunkcja.

    a co ma wiatrak do piernika ? jak faksow w wiaderkach nie nosza to
    najwidoczniej uwazaja, ze acr nie musi dzialac
    co do meritum: warto sprawdzic w uke (konkretnie p. marian podniesinski),
    czy p4 wystepowala o zgode na zawieszenie wykonywania obowiazku dotyczacego
    acr (taka era np. wystapila i dostala)
    jesli obowiazek nie zostal zawieszony, to "uprzejmie donosze"...

  • 7. Data: 2010-03-02 19:03:26
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    brum wrote:

    > co do meritum: warto sprawdzic w uke (konkretnie p. marian podniesinski),
    > czy p4 wystepowala o zgode na zawieszenie wykonywania obowiazku
    > dotyczacego acr (taka era np. wystapila i dostala)

    a gdzie mozna o tym poczytac? ciekawi bowiem szarego na jakiej
    podstawie urzednicy z uke zwolnili ere z ustawowego obowiazku.

  • 8. Data: 2010-03-02 20:56:33
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > a gdzie mozna o tym poczytac? ciekawi bowiem szarego na jakiej
    > podstawie urzednicy z uke zwolnili ere z ustawowego obowiazku.

    to nie urzednicy, tylko prezes uke
    a jak chcesz podstawy, to zadzwon do wskazanego czlowieka lub skorzystaj z
    dobrodziejstw ustawy oddip

  • 9. Data: 2010-03-02 23:09:12
    Od: K <...@...c>

    W dniu 02-03-2010 21:56, brum pisze:

    > to nie urzednicy, tylko prezes uke
    > a jak chcesz podstawy, to zadzwon do wskazanego czlowieka lub skorzystaj z
    > dobrodziejstw ustawy oddip

    ale era twierdzi ze ACR beda mieli dostepny w drugim kwartale tego roku.
    teraz usluga podobno jest w testach. nie wiem kiedy dostali zgode na
    zawieszenie i na jak dlugo, ale najwidoczniej ten czas dobiega konca.

  • 10. Data: 2010-03-03 00:07:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-02 20:03, Paweł wrote:

    > a gdzie mozna o tym poczytac? ciekawi bowiem szarego na jakiej
    > podstawie urzednicy z uke zwolnili ere z ustawowego obowiazku.

    Tak, jak każde tego typu zwolnienie: z powodu braku możliwości
    technicznych. Nowelizacja ustawy weszła w życie w lipcu ub.r., po
    krótkim okresie vacatio legis, i w zasadzie naturalnym jest, że przez
    dwa tygodnie nie da rady tego zrobić.
    W takim przypadku, gdzie trzeba zmodyfikować wszystkie centrale,
    dodatkowo budowane w różnych okresach czasu, pół roku to w zasadzie
    bardzo szybko.