  • 51. Data: 2009-12-10 14:07:34
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Cavallino wrote:

    > Ale on był pełnowartościowy, skoro oficjalnie dvb-t do dziś w
    > Polsce nie działa, to analog wystarcza.

    Ależ nie był. Nie był przez przynajmniej (około) rok
    wstecz. Wcześniej by się można by spierać - z racji
    braku mocy prawnej projektu rozporządzenia, które w
    końcu zostało zatwierdzone i weszło w życie.

    Co więcej NIE jest pełnowartościowy, gdyż zwracam Ci
    uwagę że rozpoczęto pierwszą fazę cyfryzacji, i już
    oficjalnie (nie testowo) w niektórych rejonach jest
    już DVB-T nadawane.

    > W przypadku zakazu również.
    > Nikt by dobrowolnie nie złomował sprzętu który ma leżeć na
    > magazynach.

    Bez demagogii proszę. Czy ktoś tu pisze o złomowaniu?
    Producenci musieliby ściągnąć z rynku modele z MPEG2
    (tak jak miało to miejsce "za miedzą"), a co z tym by
    dalej zrobili to ich broszka. Mogliby przekierować je
    do krajów w których MPEG2 obowiązuje. I pewnie tak to
    się odbyło.

    Co do telewizorów obsługujących wyłącznie MPEG2, które
    zostały nabyte JUŻ PO terminie wydania rozporządzenia,
    to uważam że klienci mieliby pole do manewru. Nasze
    prawo przewiduje nieważność umowy ze względu na
    działanie pod wpływem błędu czy podstępu.

    W tych ramach moim zdaniem mieści się sprzedawanie
    niepełnowartościowych telewizorów nieświadomym ich
    niepełnowartościowości klientom.

    Polecam szczegółnej uwadze kodeks cywilny dotyczące
    takich sytuacji, chociażby artykuły 84 i 88.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 52. Data: 2009-12-10 14:15:32
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał:
    [...]
    > sprzedawcy powinni mieć obowiązek umieszczania info o
    > tym że odbiornik (nie)wspiera docelowego standardu DVB-T
    > w Polsce w .. oczo^H^H^H^H w bijący po oczach sposób. By

    To by było dobre rozwiązanie, IMO rozsądny kompromis. I wtedy jak ktoś
    nie zrozumie, co to znaczy "docelowy standard DVB-T", a co więcej nie
    zapyta, to Cavallino będzie mógł spokojnie mówić o nieukach. ;-)

  • 53. Data: 2009-12-10 14:18:50
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > A jak sam nie wie?

    To tak jakbyś pisał programy, nie mając wiedzy informatycznej.

  • 54. Data: 2009-12-10 14:19:01
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Cavallino wrote:

    > Ale co ma zapamiętać, jak on tego po prostu NIE WIE.
    > Ty nie wiesz i on też.
    > Macie do swojej niewiedzy dokładnie takie samo prawo.

    Mylisz relację klient <> personel sklepu (która nas
    nic nie interesuje) z relcjacją klient <> po(d)miot
    gospodarczy. Przyjmuje się założenie iż klient jako
    strona transkacji ma słabszą pozycję. Zakłada się iż
    firma winna jest w ramach swojego funkcjonowania
    należytej staranności. W tym wypadku niewiedza kogoś
    z personelu to problem sklepu, w interesie którego
    jest by personel był przeszkolony należycie. Nie ma
    tak dobrze, że sprzedawanie towarów nie wiąże się z
    odpowiedzialnością za ich sprzedawanie. Sprzedasz
    coś, co wyrządzi szkodę, to masz problem. Sprzedasz
    oszukując klienta co do istotnych cech towaru, to
    też masz problem, bo klient ma podstawy by domagać
    się uznania umowy za nieważną ze względu na działanie
    pod wpływem błędu (klienta) czy podstępu (ze strony
    sprzedawcy). O "niezgodności towaru z umową" już nie
    wspominając.

  • 55. Data: 2009-12-10 14:26:15
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Oni nawet sygnału z nich nie posiadali w sklepie żeby praktycznie
    > sprawdzić jaki sprzęt posiada jaki tuner (o wiedzy teoretycznej nie
    > wspominam).

    Wiedzy teoretycznej mieć nie musi, bo od tego są naukowcy, po części
    także inżynierowie, ale nie sprzedawcy. Sprzedawcy wystarczy wiedzieć,
    jakie systemy transmisji dany model wspiera i czy w dłuższej
    perspektywie da się z tego korzystać.
    To trochę tak, jak ze sprzedażą "internetu komórkowego". Uczciwie jest
    sprawdzić, czy u klienta jest zasięg. I sprzedawca powinien zaproponować
    klientowi np. kilka dni na sprawdzenie - jak nie ma sygnału, ma prawo
    zrezygnować.
    A co do wiedzy teoretycznej. Wiesz dokładnie jak działa komputer
    sterujący pracą silnika w Twoim aucie? Czy tylko oczekujesz, że będzie
    poprawnie sterował tak, że auto spełni wymogi co do parametrów silnika?

  • 56. Data: 2009-12-10 14:26:54
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

> [...]
    > jak ktoś nie zrozumie, co to znaczy "docelowy standard DVB-T",
    > a co więcej nie zapyta, to Cavallino będzie mógł spokojnie

    Oł yes ;) Ale jak sprzedawca przed klientem zatai dane,
    to nie może spać spokojnie, bo moim zdaniem klient mógł

  • 57. Data: 2009-12-10 14:28:54
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Big Jack wrote:

    > W wiadomości
    t.pl

    > Bo komuś, kto go będzie chciał podłączyć do dowolnie wybranej
    > cyfrowej platformy SAT będzie rybka czy ma MPEG2 czy MPEG4

    Ależ oczywiście. I niech może taki telewizor kupić TANIEJ,
    dysponując wcześniej jasno+jawnie przedstawioną informacją
    że telewizor ma tylko MPEG2 i że DVB-T nie odbierze.

  • 58. Data: 2009-12-10 14:32:26
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Jak przez ruskich narzucony, jak to francuski system i sami rosjanie go
    > przyjeli

    Wg http://pl.wikipedia.org/wiki/SECAM
    rozróżnia się m. in. SECAM francuski i SECAM D/K, które nie są zgodne ze
    sobą.

  • 59. Data: 2009-12-10 14:33:37
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    net.pl

    > Jak przez ruskich narzucony, jak to francuski system i sami rosjanie go
    > przyjeli

    tak, wymyślili Francuzi, ale oni korzystali z secam-u L.
    a ruscy kazali używać nam to co oni

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 12, Gnome, Compiz-Fusion

  • 60. Data: 2009-12-10 14:34:53
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > I w tym tkwi problem.
    > Przecież ja wcale nie mówię, że takim rzeczoznawcą nie może być
    > sprzedawca. Może i nawet powinien być.
    > I pewnie nawet niektórzy są.
    > Ale ich znalezienie to również trochę roboty, na pewno więcej
    > niż "iść do sklepu" więc dla zorki odpada.

    > LOL !!
    > Z jedną sztuką czy z tysiącem?
    >
    > Ja Ci z praktyki mówię, pamiętam jak z pół roku temu
    > tłumaczyłem gościowi w MediaMarkt co to jest mpeg-4, dvb-t i w
    > ogóle naziemna telewizja cyfrowa. W tym samym czasie w Poznaniu

    No i ? To jest nie tylko problem klienta, ale i sklepu.
    Jak źle wyszkolony pracownik popełni błąd, to nie ma
    zmiłuj się. Sklep ma zmartwienie.

    Przez to że ludzie zazwyczaj wolą machnąć ręką niż
    powalczyć o swoje, to mamy tak jak mamy, że np. RTV w
    dużych sklepach jest sprzedawane jak ziemniaki na kg.