  • 1. Data: 2012-02-24 13:33:39
    Temat: pijak
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,1122537
    8,Trzy_tysiace_za_jazde_na_koniu_po_pijaku.html

    Jak tłumaczył policjantom, miał przetransportować konia. Postanowił,
    że nie będzie prowadził zwierzęcia za uzdę, tylko pojedzie na nim.

    A prowadzic za uzde po pijaku wolno ?

    J.

  • 2. Data: 2012-02-24 13:38:27
    Temat: Re: pijak
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Friday, February 24, 2012, 1:33:39 PM, you wrote:

> [...]
    > Jak tłumaczył policjantom, miał przetransportować konia. Postanowił,
    > że nie będzie prowadził zwierzęcia za uzdę, tylko pojedzie na nim.

    Też chyba nie. To tak samo jak z prowadzeniem roweru piechotą - jak
    nie chcesz stracić prawa jazdy, to rower możesz nieść ale nie wolno go
    prowadzić. Bo prawo nie odróżnia prowadzenia w sensie jazdy i
    kierownia nim i prowadzenia w sensie pieszej wędrówki z rowerem
    jadącym pusto. W obu przypadach bowiem kierujesz pojazdem.

    Podobnie może być z koniem - bez względu na to, czy wierzchem, czy
    pieszo - "powodujesz" koniem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-02-24 13:50:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > jadącym pusto. W obu przypadach bowiem kierujesz pojazdem.
    >
    > Podobnie może być z koniem - bez względu na to, czy wierzchem, czy

    Chyba żeby tego konia nieść.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2012-02-24 14:03:03
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

> [...]
    > kierownia nim i prowadzenia w sensie pieszej wędrówki z rowerem
    > jadącym pusto. W obu przypadach bowiem kierujesz pojazdem.

    Prowadzić w sensie iść obok to zdaje się można

  • 5. Data: 2012-02-24 14:17:59
    Od: LEPEK <n...@n...net>

> [...]
    > jadącym pusto. W obu przypadach bowiem kierujesz pojazdem.
    >
    > Podobnie może być z koniem - bez względu na to, czy wierzchem, czy

    BŁĄD

    "kierujący - osobę, która kieruje pojazdem lub zespołem pojazdów, a
    także osobę, która prowadzi kolumnę pieszych, jedzie wierzchem albo
    pędzi zwierzęta pojedynczo lub w stadzie;"

    Mi z tego wynika, że konia za uzdę po pijaku prowadzić można (bo tylko
    jazda wierzchem jest wymieniona).

    "pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą
    na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za
    pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą
    rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki,
    osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10
    lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;"

    Pieszy też może być pijany :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2012-02-24 14:18:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 24 Feb 2012 13:38:27 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz wystukał:

> [...]
    >
    > Też chyba nie. To tak samo jak z prowadzeniem roweru piechotą - jak nie
    > chcesz stracić prawa jazdy, to rower możesz nieść ale nie wolno go

    oczywiście, ze można prowadzić rower.

    PoRD Art. 2 ust 18
[...]

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2012-02-24 14:28:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello yabba,

    Friday, February 24, 2012, 1:50:32 PM, you wrote:

    >>> http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,1122537
    8,Trzy_tysiace_za_jazde_na_koniu_po_pijaku.html
    > Chyba żeby tego konia nieść.

    Życzę powodzenia. I chciałbym to zobaczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2012-02-24 14:28:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    Friday, February 24, 2012, 2:03:03 PM, you wrote:

    >>> http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,1122537
    8,Trzy_tysiace_za_jazde_na_koniu_po_pijaku.html
    > Prowadzić w sensie iść obok to zdaje się można

    Tylko zdaje się - ludzie potracili prawa jazdy...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-02-24 14:29:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello LEPEK,

    Friday, February 24, 2012, 2:17:59 PM, you wrote:

    > BŁĄD
    > "kierujący - osobę, która kieruje pojazdem lub zespołem pojazdów, a
    > także osobę, która prowadzi kolumnę pieszych, jedzie wierzchem albo
    > pędzi zwierzęta pojedynczo lub w stadzie;"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Mi z tego wynika, że konia za uzdę po pijaku prowadzić można (bo tylko
    > jazda wierzchem jest wymieniona).

    Podkreślenie. I kłóć się z sądem, jak nalezy to rozumieć.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-02-24 14:34:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    8,Trzy_tysiace_za_jazde_na_koniu_po_pijaku.html

    > Życzę powodzenia. I chciałbym to zobaczyć.

    Rozważmy konia o kształcie kuli, poruszającego się ruchem harmonicznym...

    --
    Pozdrawiam,

    yabba