  • 61. Data: 2015-05-19 12:35:14
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-18 o 22:37, Shrek pisze:

    > Oczywioście że nie - chyba że przyjąć, że nad osobówkami pierwszeństwo
    > mają tiry a nadpierwszeństwo tramwaje.

    no jak dla mnie to mają pierwszeństwo, tak samo jak jestem pieszym to
    pierwszeństwo dla mnie ma samochód i żadna ustawa tego nie zmieni, a na
    przekór rządowi takiego myślenia uczę swoje dzieci

    Łukasz

  • 62. Data: 2015-05-19 12:36:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--No ale mozesz umyc auto i nagrac inny film :-)
    >nie mam takiej potrzeby ... ja wiem jak jest a jak ktos nie wierzy to
    >juz jego problem ale IMHO zderzenie z rzeczywistoscia moze byc:
    >a) bolesne
    >b) kosztowne
    >c) a&b na raz

    Nie mowie nie, ale chetnie bym jednak obejrzal jak to Niemcy wchodza
    na przejscie bez rozgladania - jednak co film, to film :-)

    >--Fakt, ze stosunkowo niewiele jezdzilem po jakis mniejszych
    >niemieckich ulicach. Bo tez i nie ma potrzeby :-)
    >Niemcy tez kiedys musieli zmienic przepisy nt. pieszych i my wlasnie
    >znajdujemy sie w tym momencie ... lepiej jest uczyc sie na cuchych
    >bledach niz na wlasnych choc obserwujac poczynania polskiego rzadu
    >jestem przekonany ze ta oczywista prawda do nich nie dociera

    A kiedy oni to pierwszenstwo dla pieszych wprowadzili ?

    J.

  • 63. Data: 2015-05-19 12:37:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 12:35, dddddddd pisze:
    > no jak dla mnie to mają pierwszeństwo, tak samo jak jestem pieszym to
    > pierwszeństwo dla mnie ma samochód i żadna ustawa tego nie zmieni, a na
    > przekór rządowi takiego myślenia uczę swoje dzieci

    Lepiej nie kupuj im samochodu.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2015-05-19 12:54:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > z tak konstruktywna krytyka trudno polemizowac :-)

    No jak głosisz tezy ex cathedra to nie ma z czym dyskutować.

    > --Edukujemy od początku że pieszy w zderzeniu z samochodem nie ma szans.
    > to jest fizyka, dopiero 5-ta klasa jesli sie nie myle ?

    ROTFL. Potrzebujesz wsparcia szkoły i nauczycieli fizyki aby wytłumaczyć
    dziecko że ma się nie pchać pod auto? Ja potrafiłem to wytłumaczyć moim
    dzieciom znacznie, znacznie wcześniej.

    > --Dlatego tam nikt się przed koła nie pcha.
    > kolokwialnie mowiac (bez obrazy): PIERDOLISZ JAK POTLUCZONY

    ROTFL

    > ja moge syna samego wysylac do szkoly: jedno przejscie jedno bez swiatel,
    > jedno ze swiatlami bez obawy ze go jakis pierdolec na pasach rozjedzie, to
    > wlasnie jest ta roznica

    Jaka różnica? Twierdzisz że Twój syn może wejść na jezdnię pod koła
    samochodu bez patrzenia bo samochody mają jakieś magiczne teleporty? Jak
    wejdzie pod koła to zginie i żadne tupanie nóżką tego nie zmieni.

    > obawiam sie ze po zmianie przepisow w PL nagle mozesz zmienic IP o ile w
    > celi bedzie internet, zachowaj czujnosc na drodze !

    A to te przepisy wprowadzają zakaz poruszania się samochodami czy może nakaz
    teleportacji albo zniknięcia samochodu gdy ktoś się pcha pod koła? Zdradzę
    Ci sekret samochód nie potrafi się zatrzymać w miejscu ot tak po prostu
    tylko wymaga _drogi_ _hamowania_. I żaden przepis ani żadne ograniczenie
    tego nie zmieni.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2015-05-19 12:56:22
    Od: p...@g...com

    --No coz, pozostaje podziwiac precyzje niemieckiego sadu, 58km/h, ciekawe jak oni to
    ustalili :-)

    bolszaja technika nie to co u nas

    --A tak z ciekowosci - potrafisz coz znalezc o wspolwinie pieszego, trafionego na
    przejsciu, bo nieuwaznie wszedl ?

    znaczy sie teleportacja ? ciezko bedzie bo pieszy dopiero zblizajacy sie do przejscia
    ma pierwszenstwo a kierowca raczej wie ze dojezdza do przejscia :-)
    co moge sobie wyobrazic to rowerzysta wjezdzajacy np 30 km/h na przejscie, wtedy moze
    sad klepnie jego wspolwine, reszta z klucza kierowca ...

    --Czy takie cos nie wystepuje i precyzja niemieckich sadow jest jednostronna :-)

    rule number one:
    winny jest zawsze kierowca, ktory potracil pieszego na oznaczonym przejsciu dla
    pieszych

    IMHO tu juz lekko przegieli :-)
    http://www.autokiste.de/psg/archiv/a.htm?id=0222

    pare takich 1/3 i moze sie zrobic nieciekawie ...

    P.

  • 66. Data: 2015-05-19 13:03:37
    Od: p...@g...com

    --Zdradzę Ci sekret samochód nie potrafi się zatrzymać w miejscu ot tak po prostu
    tylko wymaga _drogi_ _hamowania_.

    zaliczylem 5-ta klase, ten sekret jest mi znany :-)

    --I żaden przepis ani żadne ograniczenie tego nie zmieni.

    alez przepis nic nie zmienia ... po prostu przerzuca na kierowce obowiazek ustapienia
    pierwszenstwa pieszemu co oczywiscie implikuje zredukowanie predkosci do koniecznej
    do zatrzymania

    ps jako ze sprawa jest banalna obawiam sie ze przechodzisz jeszcze faze zaprzeczania
    :-) miliony niemieckich kierowcow w DE jezdza wg tej reguly ba tysiace Polakow tez
    daja rade wiec da sie zrobic ...

    P.

  • 67. Data: 2015-05-19 13:16:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > --Zrobiłem sporo tysięcy km głównie po Niemczech, Francji i Włoszech i to
    > nie po autostradach ale po drogach lokalnych i w miastach i nigdy nie
    > musiałem nagle hamować bo ktoś mi się pcha pod > koła. Nigdy!

    > to jest niesamowite ! moze jezdzisz wozem strazackim na sygnale albo
    > chociaz karawanem ?

    Skoro Ty twierdzisz że lezą pod koła to przyznaj się ilu rozjechałeś.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2015-05-19 14:03:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Icek wrote:

    > szkic zajefajny ;)
    >

    > ale to dość częste, że pieszy dochodzi do połowy i albo staje albo wraca.

    ile razy w życiu to ci się zdarzyło?
    bo mi może raz czy dwa.
    faktycznie straszny problem na kilkadziesiąt lat jeżdżenia.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 69. Data: 2015-05-19 14:18:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 19:45, Cavallino pisze:

    > Na przykład zaraz po pokryciu CAŁEGO kraju siecią autostrad?
    > I gdy już żadna droga krajowa nie będzie prowadziła przez teren zabudowany?

    Tak nie ma nigdzie na świecie.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 70. Data: 2015-05-19 14:42:53
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Dla tego samego powodu, co tiry nie mają pierwszeństwa nad osobówkami.

    W takim razie wracam do pytania: dlaczego tramwaje maja pierwszenstwo przed
    innymi pojazdami?

    >A jeszcze prościej tłumacząć z powodu takiego, że na całym świecie tak
    >jest, a my podpisaliśmy pewną konwencję.

    To, ze tak jest na swiecie, nie jest zadnym argumentem. "Wiekszosc" nie
    oznacza "rozumu" ani "racji".
    Ale ja nie o tym.
    Widze, ze nie jestes w stanie wytlumaczyc sprzecznosci, ktora tu
    rozpatrujemy.

    bart