  • 31. Data: 2009-09-30 21:40:19
    Temat: Re: model piecyka
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 30, 11:28 pm, Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > Przecież podał, przeczytaj wątek _od początku_  ;)

    patrz, przeoczyłem, odszczekuję :)

    W takim razie: piecyk, tfu, ogrzewacz przepływowy do serwisu. To nie
    ma prawa tak żreć baterii.

    Marek

  • 32. Data: 2009-09-30 22:28:33
    Temat: Re: [OT] Re: piecyk gazowy
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    .

    tterkofferattentater

    > Eee ja nie ściągałem, sam wymyśłiłem podczas pisania posta. hi hi

    No przecież nie sugeruję że ściągałeś... Tak mi się tylko skojarzył ten
    tekścik, który chciałem kiedyś odczytać ku uciesze znajomych, ale zaplułem
    się już w połowie :-)

    Gute Nacht :-)
    --
    Artur Stachura

  • 33. Data: 2009-10-01 05:52:54
    Temat: Re: piecyk gazowy
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Adam C" <acanka NOSPAM @kr.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ma to sens (ekonomiczny) jeżeli zasilacz będziemy włączać po stronie
    > zasilania 230V
    > przy starcie pieca.

    Tak właśnie chciałem zrobić.

    > Pobór prądu do 1,5A przy starcie, zalecana napięcie 1,5V.

    Może wystarczyłby jakiś mały zasilacz i porządny kondensator
    elektrolityczny?
    Zależy od tego, jak rozciągnięty w czasie jest ten start.
    Przy pierwszej nieudanej próbie startu druga byłaby już niemożliwa.

    No i musiałbym umieścić rezerwową baterię przez przekaźnik na wypadek, gdyby
    wycięli prąd.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2009-10-01 06:37:21
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    Marek Lewandowski pisze:

    > Tylko przy instalacji ogniwa wyczerpanego równolegle z nowym. Ale
    > załóżmy raz, że użytkownik stosuje się do instrukcji obsługi.

    Instrukcji obsługi czego?
    W instrukcji obsługi piecyka nic nie ma na temat doboru
    baterii, ani że tego samego producenta, ani że tej samej serii
    czy daty produkcji.

    Krzysztof

  • 35. Data: 2009-10-01 07:40:01
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    Troche wyzej kolega AJT zaproponowal wsadzic dwa akumulatory.
    ja bym je chetnie wsadzil , a do 220V wsadzil taki programowalny zegar i do
    tego ladowarke akumulatorow.
    Efekt bylby taki, ze piecyk startowal by z akumulatorow a zegar w gniazdku
    co 2 dni by wlaczal ladowarke tych aku i bylby spokoj na dlugo.

    co o tym myslicie?

  • 36. Data: 2009-10-01 07:53:52
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 1, 8:37 am, Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> wrote:

    > Instrukcji obsługi czego?
    > W instrukcji obsługi piecyka nic nie ma na temat doboru
    > baterii, ani że tego samego producenta, ani że tej samej serii
    > czy daty produkcji.

    Ale onie nie muszą być ani tego samego producenta, ani tej samej
    serii, ani tej samej daty produkcji.
    Nie mam instrukcji do tego pieca, ale podejrzewam, że jest tam
    napisane, że jak baterie są słabe, to należy je wymienić na nowe. Jest
    to warunek wystarczający - że baterie są nowe.
    Nie okręcaj kota ogonem, napisałeś bzdurę, zamiast brnąć dalej
    przyznaj się.

    Marek

  • 37. Data: 2009-10-01 08:42:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "doktorek" <q...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Efekt bylby taki, ze piecyk startowal by z akumulatorow a zegar w gniazdku
    > co 2 dni by wlaczal ladowarke tych aku i bylby spokoj na dlugo.

    Nieekonomiczne i nieekologiczne. Lepszym rozwiązaniem będzie klasyczny
    zasilacz buforowy.

  • 38. Data: 2009-10-01 18:01:53
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > VAILLANT
    >
    > atmMAG mini PL 11-0/0 XI H

    Mam ten piec. Baterie wytrzymują około roku. Spróbuj dogiąć zapalnik do
    dyszy. Tak zrobił serwisant przy pierwszym uruchomieniu.

    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 39. Data: 2009-10-01 19:40:02
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Ja proponuje zwykły akumulatorek AA i podłączony do niego równolegle jakiś
    zasilacz z dołożoną diodą i rezystorem w celu ograniczenia prądu.
    Prąd dla akumulatorka 5 - 10 mA i tak nalezy dobrać opornik.
    R = (Napięcie zasilacza - (1,2 +0,7))/0,008
    W podobny sposób mam zasilanych kilka urządzeń i zapomniałem, że są zabudowane
    w nich jakieś baterie czy akumulatorki.

  • 40. Data: 2009-10-01 20:27:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

    > Ciekawa teoria.

    Co do ogniw masz oczywiście rację - ale baterii ogniw to już łączyć nie
    należy bo zwykle najsłabsze ogniwo słabszej baterii długo nie pożyje...
    I dlatego jak się zestawia baterie zrównoleglone to należy na każdym
    poziomie spinać ogniwa szynami wyrównującymi.

    --
    Darek