  • 21. Data: 2009-09-30 14:25:21
    Temat: Re: model piecyka
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    doktorek pisze:
    > kurcze, naprawde nikt nie jest w stanie mi powiedziec jakim ukladem zastapic
    > dwie baterie?
    > moge sobie podpiac zasilacz regulowany ale nie chcialbym spalic elektroniki
    > tego piecyka. :(

    Mam od prawie 10 lat piecyk marki Junkers, również zasilany dwiema R20
    połączonymi równolegle. Jakiś czas temu też miałem dość wymiany baterii,
    więc postanowiłem spróbować z akumulatorkami. Włożyłem 1 sztukę R20
    NiMH, jednak napięcie dość szybko (po dwóch tygniach) spadało na tyle,
    że piecyk nie chciał działać. Połączyłem więc 2 sztuki szeregowo, ale na
    wszelki wypadek dałem jeszcze w szereg zwykłą diodę prostowniczą, żeby
    nieco zmniejszyć napięcie. Być może te moje akumulatorki (z Lidla, w
    przyszłym tygodniu chyba znów mają być, jakby ktoś chciał) nie są zbyt
    dobre, bo co miesiąc trzeba było je ładować. W zeszłym roku sąsiad
    pozbywał się starych ogrodowych lamp solarnych, więc skorzystałem z
    okazji i tak bardziej dla zabawy umieściłem na dachu połączone w szereg
    dwa "kapelusze" z tych lamp i od tego czasu akumulatorki są w ten sposób
    doładowywane (kabel w przewodzie wentylacyjnym, a przy akumulatorkach na
    wszelki wypadek kolejna dioda, żeby uchronic się przed skutkami
    ewentualnego zwarcia. Pewnie takie codzienne doładowywanie, zależnie od
    pogody, prądem kilka-kilkadziesiąt mA, nie służy zbyt dobrze
    akumulatorkom, ale póki co wszystko działa ok :)
    Można też zrobić tak: piecyk zasilany z 1 szt NiMH (nawet AA), cały czas
    doładowywanej prądem w okolicach 30mA. Wystarczy jakikolwiek zasilacz o
    możliwie małej mocy i napięciu kilka V na wyjściu, plus rezystor
    ograniczający prąd.
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 22. Data: 2009-09-30 14:54:48
    Temat: Re: piecyk gazowy
    Od: "Adam C" <acanka NOSPAM @kr.onet.pl>

    > Też myślałem o zasilaczu.
    Ma to sens (ekonomiczny) jeżeli zasilacz będziemy włączać po stronie
    zasilania 230V
    przy starcie pieca.

    >Ale może akumulatorek? Zależy od tego, na ile czasu wystarczy jedno
    >naładowanie.
    Akumulatorów o napięciu 1,2V nie polecam, piec nie pracuje w warunkach
    optymalnych.
    Akumulatory dość szybko się samorozładowują.
    Pobór prądu do 1,5A przy starcie, zalecana napięcie 1,5V.
    Duży wpływ na zużycie baterii ma stan pieca, głównie jego zanieczyszczenie.

    Pozdrawiam
    A..m

  • 23. Data: 2009-09-30 14:57:12
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    nooo, niezly pomysl, bardzo dziekuje

  • 24. Data: 2009-09-30 15:31:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >
    > Mała pomyłka
    > Oczywiście ma byc Schibedach.

    Nie rozumiem o co Ci zatem chodzi...
    Przecież widać, że taki dach ma schibę. :-)

  • 25. Data: 2009-09-30 16:37:51
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    A wracając do samego piecyka - coś musi być nie tak albo z bateriami,
    albo z piecykiem.
    Pierwsza sprawa - połączenie równoległe dwóch ogniw powoduje szybsze ich
    zużycie,
    gdyż "mocniejsze" rozładowuje się przez "słabsze".
    Jedna R20 w zupełności wystarcza, bo pobór prądu nie przekracza 100 mA.
    Wiem bo mam taki i mierzyłem.
    Ja dałem zasilacz buforowy, przerobiony z jakiegoś dalekowschodniego, ze
    stabilizatorem na 1,5 V i z
    przekaźnikiem przełączającym na baterię, gdy prądu z sieci zabraknie.
    Nie trzeba ingerować w instalację piecyka - trzeba tylko dodać kilka
    męskich i żeńskich konektorów, poprzełączać wszystko i działa.
    U mnie działa już 1,5 roku.

    Jeśli są dwie R20-tki o różnych właściwościach, to szybko się nawzajem
    wykończą.
    Spróbuj najpierw na jednej, a potem się możesz bawić z zasilaczem. 4,5
    niestabilizowane, z niego zasilana
    cewka przekaźnika i stabilizator na 1,5 V.

    Krzysztof

  • 26. Data: 2009-09-30 18:16:50
    Temat: [OT] Re: piecyk gazowy
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Wed, 30 Sep 2009 11:18:01 +0200, marko1a <m...@l...de> wrote:

    > Perforiertstahlmaskeglaspersonenwagenashiebedach - przesuwany dach szklany
    > z perforowaną maską stalową pojazdu ciężarowego.

    Hottentottenstottertrottelmutterbeutelrattenlattengi
    tterkofferattentater

    stąd: http://www.jniemiecki.pl/humor.html

    :-)

    --
    Artur Stachura

  • 27. Data: 2009-09-30 19:45:36
    Temat: Re: [OT] Re: piecyk gazowy
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Artur Stachura" <s...@i...univ.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhc7820.2go.stachura@localhost.localdomain..
    .

    > Hottentottenstottertrottelmutterbeutelrattenlattengi
    tterkofferattentater
    > stąd: http://www.jniemiecki.pl/humor.html

    Eee ja nie ściągałem, sam wymyśłiłem podczas pisania posta. hi hi

    Marek

  • 28. Data: 2009-09-30 21:21:40
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 30, 6:37 pm, Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> wrote:

    > Pierwsza sprawa - połączenie równoległe dwóch ogniw powoduje szybsze ich
    > zużycie,

    Ciekawa teoria.

    > gdyż "mocniejsze" rozładowuje się przez "słabsze".

    Tylko przy instalacji ogniwa wyczerpanego równolegle z nowym. Ale
    załóżmy raz, że użytkownik stosuje się do instrukcji obsługi.

    > Jeśli są dwie R20-tki o różnych właściwościach, to szybko się nawzajem
    > wykończą.

    Tylko, jeśli jedna już na starcie jest wyczerpana (w momencie
    instalacji mają różne napięcia). Znowu, załóżmy jednak, że użytkownik
    nie robi idiotyzmów.

    Marek

  • 29. Data: 2009-09-30 21:25:26
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 30, 4:04 pm, "doktorek" <q...@m...pl> wrote:

    > kurcze, naprawde nikt nie jest w stanie mi powiedziec jakim ukladem zastapic
    > dwie baterie?

    Kurczę, na prawdę nie możesz powiedzieć, ile Ci te baterie żyją?
    Nie rozumiesz, że jest to istotna informacja?

    Marek

  • 30. Data: 2009-09-30 21:28:50
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-09-30 23:25, Marek Lewandowski napisał/a:

    > Kurczę, na prawdę nie możesz powiedzieć, ile Ci te baterie żyją?
    > Nie rozumiesz, że jest to istotna informacja?

    Przecież podał, przeczytaj wątek _od początku_ ;)

    --
    Cz.