  • 21. Data: 2010-07-09 10:25:18
    Temat: Re: [piatkowo] Znow polscy zlodzieje aut szaleja w DE
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 9 lipiec (piątek), gdy o godzinie 10:16 *krzysiek82* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > to fakt, ale mnie nadal jakoś wstyd pokazać się u naszych zachodnich
    > sąsiadów z tablicami polskimi.
    gdybyś poznał historię Niemiec i Polski, nie miałbyś poczucia niższości.

    > Oczywiście, że nie jest, ale złe wrażenie pozostaje w pamięci dłużej.
    > spora część polaków to nadal fleje, partacze i pijaki. Czego przykładem
    > jest np koleś który mi teraz taras robi. Jak on to stwierdził, belki
    > drewniane muszą pękać bo to naturalne drewno. Takie kocopoły opowiada
    > stolarz? Kolejnych przykładów pseudo fachowców mogę wymienić jeszcze
    > kilka. To wszystko ma wpływ na wizerunek i ja się nie dziwie postawie
    > przeciętnego Niemca.

    Niemiec to też człowiek, "poddany" swoistej edukacji
    kulturowo-historycznej. Jeżeli go "uwikłasz" warunki bytowe podobne do
    Twego stolarza, przestanie być taki butny i wyniosły.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-07-09 10:18:48

  • 22. Data: 2010-07-09 10:45:25
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Heraklit pisze:
    > gdybyś poznał historię Niemiec i Polski, nie miałbyś poczucia niższości.

    znam historię polski wstyd mi za nią, i znam historie Niemiec. Jakie
    niuanse dokładnie masz na myśli?

    > Niemiec to też człowiek, "poddany" swoistej edukacji
    > kulturowo-historycznej. Jeżeli go "uwikłasz" warunki bytowe podobne do
    > Twego stolarza, przestanie być taki butny i wyniosły.

    Nie bardzo zrozumiałem, ja nie znam żadnego wyniosłego Niemca, znam za
    to wielu dokładnych Niemców, profesjonalistów dociekliwych ludzi którzy
    dążą do perfekcji.

    --
    krzysiek82

  • 23. Data: 2010-07-09 10:58:19
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 9 lipiec (piątek), gdy o godzinie 10:45 *krzysiek82* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > znam historię polski wstyd mi za nią, i znam historie Niemiec. Jakie
    > niuanse dokładnie masz na myśli?
    wstyd Ci za polską historię - podaj te wstydliwe "momenty" historyczne.
    "Niuanse" niemieckiej historii?? Rządy Konrad Adenauer i antysemickie
    akty przemocy.
    To już wykracza bardzo poza tematykę tej grupy - przejdź na grupę
    pl.sci.historia.

    > Nie bardzo zrozumiałem, ja nie znam żadnego wyniosłego Niemca, znam za
    > to wielu dokładnych Niemców, profesjonalistów dociekliwych ludzi którzy
    > dążą do perfekcji.
    to wcale nie jest żaden wyróżnik Niemców. Znam takich wśród swoich
    znajomych i żaden nie jest narodowości niemieckiej.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-07-09 10:51:31

  • 24. Data: 2010-07-09 11:08:12
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Heraklit pisze:
    > wstyd Ci za polską historię - podaj te wstydliwe "momenty" historyczne.

    wiesz jakie życie było w polsce przed 1939r? Smród brud, złodziejstwo
    brak pracy. Przyszedł Niemiec powywieszał buractwo i od razu się zrobiło
    spokojniej. Moja babcia i dziadek z łezką w oku wspominają te czasy
    porządku. Zobacz jak zachowali się Czesi i jak na tym wyszli. Trzeba
    było zrobić dokładnie tak samo.

    > to wcale nie jest żaden wyróżnik Niemców. Znam takich wśród swoich
    > znajomych i żaden nie jest narodowości niemieckiej.

    Prawda, ale u nas takich ludzi jest za mało. 1000 osób na milion nie
    zmienią wizerunku całego społeczeństwa.

    --
    krzysiek82

  • 25. Data: 2010-07-09 11:38:58
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 9 lipiec (piątek), gdy o godzinie 11:08 *krzysiek82* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > wiesz jakie życie było w polsce przed 1939r? Smród brud, złodziejstwo
    > brak pracy.
    taa, a w Niemczech po I wojnie to drapacze chmur budowano i wszyscy
    szparagi jedli.
    Ze znajomości historii pała.

    >Przyszedł Niemiec powywieszał buractwo i od razu się zrobiło
    > spokojniej. Moja babcia i dziadek z łezką w oku wspominają te czasy
    > porządku.
    argumentacja niemieckiej propagandy wyjaśniająca narodowi niemieckiemu
    wyżynanie innych narodowości (Słowian, Żydów itd).
    Manipulują Tobą jak małym dzieckiem...

    > Prawda, ale u nas takich ludzi jest za mało. 1000 osób na milion nie
    > zmienią wizerunku całego społeczeństwa.
    jest większość, ale Twój fanatyzm tego nigdy nie dostrzeże.

    EOT

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-07-09 11:31:09

  • 26. Data: 2010-07-09 11:46:01
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Heraklit pisze:
    > taa, a w Niemczech po I wojnie to drapacze chmur budowano i wszyscy
    > szparagi jedli.
    > Ze znajomości historii pała.

    zwróć uwagę jak szybko posunęli się do przodu.

    > argumentacja niemieckiej propagandy wyjaśniająca narodowi niemieckiemu
    > wyżynanie innych narodowości (Słowian, Żydów itd).
    > Manipulują Tobą jak małym dzieckiem...

    Mylisz się, nawet mój facet od historii kiedyś powiedział, jak zobaczył
    chmarę głupków w klasie. A mogło być tak pięknie i większości z Was by
    tu nie było. Jak go zapytałem co miał na myśli wyjaśnił mi pewne kwestie :)

    > jest większość, ale Twój fanatyzm tego nigdy nie dostrzeże.

    To dlaczego non stop napotykam pojebów na swojej drodze? Zastanów się to
    chyba twój fanatyzm polskości tak działa. Nie jestem żadnym fanatykiem,
    dla mnie liczą się fakty i to co każdego dnia mnie spotyka. Gdybym tylko
    miał możliwość przeniesienia się z całą rodziną tą bliższą i dalszą do
    Niemiec dawno bym to uczynił. Ale niestety pewnych rzeczy nie da się
    zrobić, co nie znaczy, że trzeba siedzieć cicho i nie zwracać uwagi na
    zło i głupotę która rozgrywa się w koło.

    --
    krzysiek82

  • 27. Data: 2010-07-09 13:41:57
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-08 14:42, Mirek Ptak pisze:

    > Link był połamany i D a nie DE :)

    wg. ISO 3166-1 rozpowszechnionym międzynarodowym kodem dla Niemiec jest DE

  • 28. Data: 2010-07-09 13:43:22
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-08 14:46, M1SLQ pisze:
    > Minister MSW i tylko A4?

    Polski minister udał się w oficjalną podróż do Francji. Jednym z punktów
    wizyty była kolacja u francuskiego odpowiednika. Widząc jego wspaniałą
    willę, z obrazami wielkich mistrzów na ścianach, pyta się, jak on
    zapewnia sobie taki poziom życia ze skromnej pensji urzędnika republiki.
    Francuz zaprasza go do okna:
    - Widzi pan tę autostradę?
    - Tak.
    - Ona kosztowała 20 miliardów franków, firma wypisała fakturę na 25, a
    różnicę przekazała mi. Dwa lata później minister francuski udaje się do
    Polski i odwiedza swojego polskiego odpowiednika. Kiedy podjeżdża pod
    domostwo ministra, jego oczom ukazuje się najpiękniejszy pałac jaki
    widział w życiu. Pyta od razu:
    - Nie rozumiem, dwa lata temu stwierdził pan, że prowadzę książęce
    życie, ale w porównaniu do pana... Polski minister podchodzi do okna:
    - Widzi pan tam autostradę?
    - Nie.
    - No właśnie.

  • 29. Data: 2010-07-09 13:50:46
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-09 08:46, Heraklit pisze:

    > a niby czemu za jednego mają odpowiedzialność ponosić wszyscy? Jeżeli
    > Erika Steinbach fałszuje historię czy to znaczy, że wszyscy niemcy są
    > kłamcami?

    Jedź do Włoch to zrozumiesz.

    Wchodzisz do niewielkiego sklepu, obsługa usłyszy, że mówisz po polsku,
    to ile osób tam pracuje (sprzątaczki, ochrona, kasjerki) tyle wychodzi
    "na sklep" i patrzy Ci na ręce. Ostatnimi czasy nie jest to tak
    nagminne, ale jeszcze kilka lat temu było to bardzo powszechne.

    Tabliczki przed wejściem po polsku "Prosimy Polaków, aby bagaż
    zostawiali przed sklepem" też nie były/są rzadkością.

  • 30. Data: 2010-07-09 13:56:33
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-09 11:08, krzysiek82 pisze:

    > Moja babcia i dziadek z łezką w oku wspominają te czasy
    > porządku. Zobacz jak zachowali się Czesi i jak na tym wyszli. Trzeba
    > było zrobić dokładnie tak samo.

    To fakt. Moi rodzice i dziadkowie bardzo chwalili życie pod zaborem. Jak
    ktoś był fachowcem czy miał chęci do pracy to niczego nie brakowało.