  • 81. Data: 2010-10-06 14:38:15
    Temat: Re: Mandat na OSie.
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Rajd Karkonoski posiada regulamin. Wg tego regulaminu, jeśli
    kierowca coś zniszczy (swój samochód, samochód innego uczestnika,
    płot, dom, trawnik, pole, etc.) odpowiada za szkody ze swojego OC.

    chyba sie zgadza, tez znalazlem cos podobnego

    //organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i
    straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych
    przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób
    trzecich i ich mienia, z wyłączeniem zarządcy drogi

    czyli w tym przypadku mamy wyjatek, bo organizator mogl teoretycznie
    olac wlasciciela tego ogrodzenia i przekierowac go do rajdowca, nie
    zrobil tego oczywiscie z dobroci serca, prawda ?
    w takim przypadku trzeba uderzyc wiec do starostwa i uprzejmie zapytac
    czy znane im sa takie praktyki organizatorow

    ps wie ktos jak kontroluje sie czy OC zawodnika jest "normalne" czy
    "rajdowe" ? wysokosc skladki jest zbyt oczywista :-)

    P.

  • 82. Data: 2010-10-06 14:45:40
    Temat: Re: [piatek] Mandat na OSie.
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 14:19, Myjk pisze:
    (...)

    > Tak, potwierdzam! Ja mam takie zdanie na ten temat.

    To sobie przy nim pozostań.

    > Jakie jest Twoje zdanie na ten temat,

    Już napisałem.

  • 83. Data: 2010-10-06 14:51:17
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 14:38:15 PJ

    > czyli w tym przypadku mamy wyjatek, bo organizator mogl
    > teoretycznie olac wlasciciela tego ogrodzenia
    > i przekierowac go do rajdowca, nie zrobil tego
    > oczywiscie z dobroci serca, prawda ?

    Mógł być taki dobroduszny, czemu nie. :P

    > w takim przypadku trzeba uderzyc wiec do starostwa i uprzejmie zapytac
    > czy znane im sa takie praktyki organizatorow

    Ale jakie praktyki? Czy ustawa nakłada na organizatora
    rajdu odpowiedzialność za "głupotki" wyprawiane
    przez uczestników? To są dorośli ludzie.

    > ps wie ktos jak kontroluje sie czy OC zawodnika jest "normalne"
    > czy "rajdowe" ? wysokosc skladki jest zbyt oczywista :-)

    Po pierwszej wypłacie z OC się wyrównuje. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 84. Data: 2010-10-06 14:57:31
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 14:45:40 Artur 'futrzak' Maśląg

    > Już napisałem.

    Odwinięcie kota ogonem, to nie jest odpowiedź.

    --
    Pozdor Myjk

  • 85. Data: 2010-10-06 15:23:35
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Mógł być taki dobroduszny, czemu nie. :P

    aha, to przelicz sobie o ile wzrosnie mu skladka, i jaka skladke
    placi :-) ja niezle sie zdziwilem

    //Ale jakie praktyki? Czy ustawa nakłada na organizatora rajdu
    odpowiedzialność za "głupotki" wyprawiane przez uczestników? To są
    dorośli ludzie.

    starostwo udziela pozwolenia organizatorowi, ktory w regulaminie
    przerzuca odpowiedzialnosc na zawodnikow

    //Po pierwszej wypłacie z OC się wyrównuje. ;)

    nonsens

    ale teraz robi sie naprawde ciekawie, koles ma kolizje na trasie,
    organizator (dobrowolnie, patrz regulamin) przejmuje na siebie szkode,
    wiec pan rajdowiec jest czysty przed ubezpieczalnia, ale tu niczym zly
    duch pojawia sie szeryf i daje mu mandacik, sytuacja sie komplikuje
    rajdowiec wpada na wspanialy (jego zdaniem) pomysl naglosnienia
    sprawy przy pomocy TVN i ustawienia sprawy w mediach.
    Ale wlasciwie nie mogl przyjac mandatu ani zaakceptowac wyroku bo
    narobilby klopotow organizatorowi, ktory podstawil sie za niego ze
    swoja polisa OC u wlasciciela ogrodzenia :-) zgodnie z regulaminem
    szkoda powinna byc usunieta z polisy OC rajdowca a nie organizatora,
    chyba ze OWU jest elastycznei dopuszcza takie numery ...

    P.

  • 86. Data: 2010-10-06 18:37:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 14:57, Myjk pisze:
    > 2010-10-06 14:45:40 Artur 'futrzak' Maśląg

    > Odwinięcie kota ogonem, to nie jest odpowiedź.

    To sięgnij pamięcią do wypadku np. Kuzaja podczas Rajdu Praskiego.
    Popełnił błąd, wyleciał w plener, przy okazji zginęły 2 osoby.

    Później możesz się zastanowić nad tym, co napisałem wcześniej:
    <cite>
    > W takim razie dziękuję za ciąg dalszy - popełnienie
    > błędu przez kierowcę nie jest jednoznaczne
    > z odpowiedzialnością kierowcy za ewentualne skutki.

    Kto w takim razie ma brać odpowiedzialność
    za ew. błędy kierowcy? Święta Teresa?
    </cite>

    Mogę tylko powtórzyć co napisałem wcześniej - możesz się nad tym
    zastanowić.

  • 87. Data: 2010-10-06 19:19:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-06 14:38, PJ pisze:
> [...]
    >
    > ps wie ktos jak kontroluje sie czy OC zawodnika jest "normalne" czy
    > "rajdowe" ? wysokosc skladki jest zbyt oczywista :-)

    Wymagana do startu w rajdzie polisa to normalne komunikacyjne OC,
    identyczne jak każdego innego samochodu który porusza się po drogach.
    W praktyce podlegające normalnemu zniżkowaniu/zwyżkowaniu za wiek
    kierowcy, czy bezszkodowość. I z tego ubezpieczenia pokrywane są szkody
    zawinione przez kierowcę, bo ubezpieczenie takie nie może zawierać
    wyłączeń odpowiedzialności obejmujących np. rajd.

    Nie ma tu żadnego "rajdowego" ubezpieczenia.
    Tzn. są ale chodzi albo o dodatkowe, nieobowiązkowe ubezpieczenia np. na
    życie załogi, które w typowej formie zazwyczaj mają wyłączenia np. na
    wypadek uprawiania sportów ekstremalnych.

    W niektórych formułach (np. wyścigi górskie), gdzie startować mogą
    "nienormalne" pojazdy które nie mogą zostać zarejestrowane (np. otwarte
    bolidy), nie posiadające numerów rejestracyjnych ani innych VIN-ów
    stosuje się specjalne ubezpieczenia pozwalające na warunkach
    komunikacyjnych ubezpieczyć takiego cudaka na czas trwania zawodów.
    Ale to nie ma miejsca w rajdach gdzie startują normalne, zarejestrowane
    samochody objęte obowiązkowym OC komunikacyjnym.

    A chodzi o to że obowiązkowe, komunikacyjne OC posiada pewne ogólne
    warunki co do których nie ma żadnych wątpliwości, bo są wspólne dla
    wszystkich polis i wynikają z odpowiedniej ustawy/rozporządzenia.

    Natomiast jakieś prywatne ubezpieczenia zawsze by mogły jakimś drobnym
    druczkiem mieć zapisane coś że potem okazałoby się że odszkodowania nie
    będzie. A organizator rajdu fizycznie nie jest w stanie studiować OWU
    wszystkiego co zawodnicy przynieśli.
    I dlatego wymaga się po prostu OC komunikacyjnego.

  • 88. Data: 2010-10-06 19:24:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-06 14:51, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Ale jakie praktyki? Czy ustawa nakłada na organizatora
    > rajdu odpowiedzialność za "głupotki" wyprawiane
    > przez uczestników? To są dorośli ludzie.

    Akurat organizator powinien tego dopilnować w swoim dobrze pojętym
    interesie.
    Bo za rok pewnie będzie chciał znowu zorganizować rajd, i to pewnie na
    tej samej drodze.
    I jeżeli nie chce mieć wielkich problemów z uzyskaniem wymaganych
    zezwoleń, to lepiej dla niego żeby dobrze żył z ludźmi którzy mieszkają
    wzdłuż trasy rajdu.

    Bo jak ktoś będzie wystarczająco zdeterminowany, to będzie w stanie
    narobić organizatorowi różnych formalnych problemów, które ten
    niekoniecznie zdąży do dnia rajdu rozwiązać.

  • 89. Data: 2010-10-06 19:29:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 19:19, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > I dlatego wymaga się po prostu OC komunikacyjnego.

    A co powiesz na to?
    http://rajdpolski.pl/files/2010_REG_PL%5B1%5D.pdf

  • 90. Data: 2010-10-06 19:29:20
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Artur Maśląg napisać:

    > To sięgnij pamięcią do wypadku np. Kuzaja podczas Rajdu Praskiego.
    > Popełnił błąd, wyleciał w plener, przy okazji zginęły 2 osoby.

    Kombinujesz jak koń pod górę.
    Popełnił błąd, i wypadł z trasy. Prawda.
    Winnymi w tej sytuacji byli sami kibice.

    Poza tym zniszczył jedynie słup (za który z pewnością
    w polskich warunkach odpowiadałby organizator), oraz
    kawałek bezpańskiej na pierwszy rzut oka trawy.

    Podaj jakiś adekwatny przykład.

    > Mogę tylko powtórzyć co napisałem wcześniej
    > - możesz się nad tym zastanowić.

    No tak, bo Ty jesteś cały czas na etapie rozstrzygania
    czy tutaj zaistniał błąd kierowcy, czy też nie. To może
    obejrzyj jeszcze raz materiał filmowy z TVN Turbo
    i na podstawie tego co mówi sam kierowca odpowiedz
    w końcu na to skomplikowane pytanie.

    --
    Pozdor Myjk