  • 21. Data: 2011-07-06 22:12:52
    Temat: Re: pękająca opona na autostradzie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Bardzo dziwne - na A4 zmieliło mi tylną lewą oponę w Lanosie przy
    > przędkości ponadprzepisowej i to sporo - podczas wyprzedzania. Było
    > nerwowo ale włączyłem awaryjne i jakoś zdołałem na pas awaryjny
    > zjechać. Po stronie wewnętrznej opona na 3/4 obwodu całkowicie
    > przecięta.

    Moja opona, a raczej to co z niej zostalo, prawie zaczela plonac,
    jeszcze jak wkladalem kolo do bagaznika to dymila.
    Dzisiaj zaluje, ze zdjecia nie zrobilem, bo niezle dostala podczas tych
    kilkuset metrow jazdy bez powietrza.
    IMHO to wystarczy trzymac kierownice i nie wykonywac gwaltownych
    manewrow, czego wielu niestety jednak nie robi, szczegolnie podczas
    leniwej jazdy ekspresowkami czy autostradami, a wystrzalu opony w
    osobowce, obawiac sie specjalnie nie trzeba.

    --
    Karolek

  • 22. Data: 2011-07-06 22:49:12
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:91858069.20110706215548@pik-net.pl>:

    > na A4 zmieliło mi tylną lewą oponę w Lanosie przy
    > przędkości ponadprzepisowej i to sporo - podczas wyprzedzania. Było
    > nerwowo ale włączyłem awaryjne

    Nie trąbiłeś, nie hamowałeś -- ot włączyłeś z nerwów awaryjne ;P

    > W tym samym samochodzie, w prawym tylnym kole ciśnienie zjechało
    > blisko zera akurat jak syn prowadził. Też na A4. Ale przy niższej
    > prędkości i nie zdołało opony zniszczyć do końca.

    Niewątpliwie wina A-4 -- raz prawe tylne koło, raz lewe tylne koło, i takie
    tam pogięte barierki to z prawej, to z lewej, których nie zliczysz...

    > Rozerwanie opony przedniej zdarzyło mi się w Lanosie i w Polonezie -
    > przy małej prędkości.

    Pojadę tekstem z niejakiego Romana:
    Nie widzę nic w wątku o małej prędkości - coś przegapiłem?
    ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 23. Data: 2011-07-06 22:49:45
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > przecięta.
    > Mam nauczkę, że rosnący hałas jest wart zatrzymania się i sprawdzenia

    Mi przecięło oponę tylną lewą w Megance I przy jakichś 60km/h (serpentyny
    pod górkę) i też tak po 100 metrach dopiero jakoś tak dziwnie mi się zaczęło
    prowadzić więc zjechałem zobaczyć co się stało ;)

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2011-07-06 23:22:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Wednesday, July 6, 2011, 10:49:12 PM, you wrote:

    [...]

    Trolujesz - wiesz o tym?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2011-07-06 23:30:38
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:409332949.20110706232255@pik-net.pl>:

    > Trolujesz - wiesz o tym?

    Masz pretensje, że inni w tą samą ścieżką, którą Ty podążasz chadzają ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 26. Data: 2011-07-07 01:33:33
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 6.7.2011, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jaką jazdę równoległą? Spokojnie sobie jechał, gdy facet ze środkowego
    > zjechał mu przed nos - musiał zwolnić, żeby mu w zad nie wjechał.

    Chyba oglądaliśmy różne filmy. ;D
    Moja pierwsza reakcja była podobna jak Kieromama, pomyślałem "to się
    kapelusznik doigrał". Oczywiście współczuję poszkodowanym.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 27. Data: 2011-07-07 09:17:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > i gdzie są wszyscy Ci co całkiem niedawno próbowali udowodnić tu, ze
    > pęknięta opona to nic takiego i jedzie sie dalej jakby nigdy nic...

    bo i nic, przecież konkluzją tej rozmowy wyraźnie było powiedziane, że nic,
    pod warunkiem że nie pęka ci przód na zakręcie po zewnętrznej, ty właśnie
    tak było, opona mu pękła w trakcie zmiany pasa i pociągnęła go na auto po
    zewnętrznej, poza tym to dostawczak, więc i różnica w wysokości opony jest
    większa, a co za tym idzie sam fakt niebezpieczniejszy

  • 28. Data: 2011-07-07 09:44:58
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-07-06 16:21, pablo eldiablo pisze:

    > Masakra, to ze ten 'rezyser' sie nie zatrzymal, zeby pomoc poszkodowanym...

    na autostradzie obowiązuje zakaz zatrzymywania poza miejscami wyznaczonymi

  • 29. Data: 2011-07-07 12:30:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello komar,

    Thursday, July 7, 2011, 9:44:58 AM, you wrote:

    >>> masakra
    > na autostradzie obowiązuje zakaz zatrzymywania poza miejscami wyznaczonymi

    Znasz pojęcia "stan wyższej konieczności" oraz "obowiązek udzielenia
    pomocy"?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-07-07 23:54:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Użytkownik "Wikol" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > i gdzie są wszyscy Ci co całkiem niedawno próbowali udowodnić tu, ze
    > pęknięta opona to nic takiego i jedzie sie dalej jakby nigdy nic...

    Tu masz:
    http://www.youtube.com/watch?v=NsUe8mEbau0

    00:34 - po naciśnięciu hamulca, prawa, przednia opona zrobiła "pach..."
    (w rzeczywistości huknęło bardziej odczuwalnie niż to się nagrało
    telefonem), potem opona spadła zupełnie.
    Na tym nagraniu dźwięk jest minimalnie opóźniony w stosunku do obrazu -
    w rzeczywistości huknęło dokładnie w chwili naciśnięcia hamulca, wtedy
    dopiero pociągnęło auto w prawo.

    Skręcanie w lewo stało się wyraźnie utrudnione, ale poza tym jak widać
    nie ma tragedii - 12s straty do mety.