  • 1. Data: 2011-07-06 07:05:39
    Temat: co za 80 tys
    Od: Tomisk <t...@w...pl>

    Witam

    Przyszła pora na zakup auta i zaczęły się problemy z wyborem. Po krótce
    budżet plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to
    około 15 tys km a poza tym nie chce słyszeć słów turbina koło dwumasowe
    wtryski, DPF itp itd.). Wstępnie na oku są:

    1. Honda Accord 2.0 sedan

    2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi

    3. Passat 1.8 TSI sedan

    w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do
    około 90 tys.

    Moim faworytem jest Honda co prawda najdroższa z całej trójki drugie
    miejsce ford można kupić już za około 70tys (najbardziej mnie się podoba
    i mam obecnie focusa II z którego jestem bardzo zadowolony) ale dużo
    traci na wartości ma najsłabszy silinik i troche odstaje wykończeniem
    wnętrza w porównaniu z Hondą. I trzeci passat przy którym głównie
    obawaim się o wynalazek zwany TSI no i to już stary model. Mam pytanie
    może ktoś miał doczynienia z w/w autami i mógł wrzucic jakieś wskazówki
    albo dorzucić inną propozycję. Odpadają auta francuskie chociaż nic do
    nich jak i do ich właścicieli nie mam. Z zakupem się nie pali auto
    będzie raczej kupione w Niemczech mam tam znajomego który zgodzili się
    pomóc w wyszukaniu.

    Pozdrawiam Tomek

  • 2. Data: 2011-07-06 09:35:18
    Temat: Re: co za 80 tys
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 06 Jul 2011 07:05:39 +0200, Tomisk <t...@w...pl> wrote:

    >/.../ nie chce słyszeć słów turbina /.../

    >3. Passat 1.8 TSI sedan

    czy to nie stoi w sprzeczności?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-07-06 09:45:41
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > 3. Passat 1.8 TSI sedan

    Nie wiem czy wiesz ale TSI ma turbinę, o której podobno nie
    chcesz słyszeć ;-). Tak na marginesie zupełnie nie wiem
    dlaczego nie chcesz o niej słyszeć, ale to już Twoja
    sprawa...

  • 4. Data: 2011-07-06 09:59:18
    Od: Tomisk <t...@w...pl>

    wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakichś problemach
    może być kosztowne i kłopotliwe. Wymieniłem passata ze względu na to że
    jest to auto solidne i dobrze trzyma wartość a jedyny występujący
    "zwykły" silnik benzynowy 1.6 102KM odpada.

  • 5. Data: 2011-07-06 10:05:43
    Od: Tomisk <t...@w...pl>

    IMHO chyba nie ten segment, gdybym szukał civica, focusa lub golfa być
    może też zainteresowałbym się octavia. A poza tym nie chcę auta nowego
    za mało jeżdżę.
    Pozdrawiam Tomek

  • 6. Data: 2011-07-06 10:24:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.07.2011 10:05, Tomisk pisze:
    > IMHO chyba nie ten segment, gdybym szukał civica, focusa lub golfa być
    > może też zainteresowałbym się octavia. A poza tym nie chcę auta nowego
    > za mało jeżdżę.

    Primo: Cytuj po ludzku.

    Secundo: Czego konkretnie oczekujesz od samochodu? Czym dla ciebie jest
    samochód? Narzędziem, symbolem statusu, zabawką czy wszystkim po trochu?
    Do czego będziesz go wykorzystywać i dlaczego chcesz zmieniać posiadany
    aktualnie? (póki co rzuciłeś kilka dość różnych modeli i fasonów, więc
    co się dziwisz, że ktoś Octavię proponuje)

    Tertio: Gaźnikowców już raczej nie produkują, więc jeśli nie chcesz
    słyszeć o wtryskach, to zostaje tylko samochód elektryczny ;->

  • 7. Data: 2011-07-06 10:27:17
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-07-06 09:59, Tomisk pisze:
    > Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne

    :-)

    P.

  • 8. Data: 2011-07-06 10:49:23
    Od: Tomisk <t...@w...pl>

    Primo: Cytuj po ludzku.
> [...]
    >
    > Tertio: Gaźnikowców już raczej nie produkują, więc jeśli nie chcesz
    > słyszeć o wtryskach, to zostaje tylko samochód elektryczny ;->

    ad secundo:
    - ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.
    - do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
    dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)
    - chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II) ma 6 lat i jak dla
    mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)
    ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp
    poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.

  • 9. Data: 2011-07-06 11:10:40
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Jul 2011 09:59:18 +0200, Tomisk <t...@w...pl> wrote:

    >Wymieniłem passata ze względu na to że
    >jest to auto solidne

    Raczej było solidne. Obecne Passaty są tak samo solidne jak inne auta
    tego segmentu, niezależnie od producenta.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-07-06 11:13:35
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.07.2011 10:49, Tomisk pisze:

    Z góry uprzedzam, że konkretnie Tobie nie doradzę, bo mam inne
    zainteresowania w dziedzinie samochodów ;) więc się w takich, jakie
    opisałeś nie orientuję... Ale za to ci, co się orientują już mają więcej
    informacji, czego chcesz.

    > - ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.

    Czyli powinien być w miarę solidny i dość ekonomiczny, ale trochę więcej
    mocy się przyda.

    > - do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
    > dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)

    Czyli znowu: ma niezbyt dużo palić, ale większa pakowność się przyda.

    > - chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II) ma 6 lat i jak dla
    > mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)

    No cóż, tutaj mogę powiedzieć tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
    chociaż twoja wypowiedź sugeruje, że samochód dla ciebie to ewentualnie
    _dodatkowo_ narzędzie, a głównie ma być to zabawka i symbol
    statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podejścia napędzanego przez
    marketoidów, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie stać, to tylko
    zysk dla pośredników i kupujących tańsze używki ;-)

    Zatem warto byś dodał, jaka stylistyka ci odpowiada, a jaka nie. Z
    kolorami włącznie - bo niektórzy producenci mają dość ograniczone palety
    kolorów.

    Pewnie też wyposażenie będzie istotne, czyż nie?

    > ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp
    > poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.

    O wtrysku też pisałeś ;) (tak się tylko czepiam ;) )