  • 1. Data: 2009-10-06 20:33:34
    Temat: pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
    Od: "kameleon" <l...@g...pl>

    Jest tak ze 2x po 300 m podwórka do pilnowania, w sumie okolice domu i czegoś tam...
    myślę kilka kamer... 4 tu 4 tam 2 gdzie indziej oraz dwie dodatkowe. Chciałbym żeby
    coś
    widziały nocą też... można by dać jakieś lampki podczerwieni (chyba lampiony)
    włączane
    przez czujnik podczerwieni. I tak się zastanawiam, jak to robić najtaniej,
    oczywiście.
    Jakieś internetowe kamerki, wydzielony reuter bez dostępu do internetu...? W domu
    jest
    superowy internet, natomiast tam, gdzie wyjeżdżamy, taki słaby (może plus ma lepszy).
    Mam
    wolny komputer agp 3,4ghz... Jeśli ktoś może zasugerować skoncentrowane w kilku
    punktach
    rozwiązanie, byłoby fajnie. Skąpi jesteśmy wiecie a ja sam inwestuję w co innego,
    więc
    interesuje mnie max cięcie kosztów. Tak zrobić, czy też zrobić inaczej, jakiś alarm
    plus
    centralka plus.... plus... plus... Chyba rozwiązanie w oparciu o komputer jest
    najprostsze... a więc chciałbym wiedzieć:
    - jakie kamery
    -jaka karta
    - jaki system dla komputera... (teraz jest xp prof)
    -ewentualnie jaki reuter... partia kamer przy domu i partia kamer w miejscu odległym
    jakieś 250 metrów (jest albo może być tam zasilanie)
    - jakie oświetlenie nocą
    Mam też wolny komputer słabszy, ale chyba to nie wchodzi w grę. Może by wpinać reuter
    do
    sieci, kiedy wyjeżdżamy :) nie byłoby tak źle. Wtedy by było trzeba zrobić zdalne
    włączanie komputera.

  • 2. Data: 2009-10-06 21:15:29
    Temat: Re: pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > - jakie kamery

    Najpierw napisz, co chcesz obserwowac i w jakim celu. A jest to istotne,
    bo jesli myslisz, ze kamerka za 100zl nagrasz w nocy zlodzieja z
    kilkunastu metrow i to tak, zeby sie go dalo rozpoznac, to zapomnij.
    Do monitoringu w budynkach wystarczaja kamery 400 linii, w terenie sens
    ma cos z 600 liniami i oczywiscie odpowiednia optyka i szczelna obudowa
    z grzalka.
    Reszta spraw typu jaki program/karta itp., to sprawy drugorzedne.
    Osobiscie odradzam peceta w tej roli - jak sie powiesi, to nic nie
    nagra, a zgodnie z prawami Murphy'ego zawiesi sie w minute po Twoim
    wyjezdzie po rocznej, bezblednej i nieprzerwanej pracy;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-10-06 21:23:16
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    kameleon pisze:
    > Jest tak ze 2x po 300 m podwórka do pilnowania,
    1. jak chcesz zobaczyć co sie dzieje na terenie- OK. nawet rozpoznasz
    czy naruszył go człowiek czy pies. ale o rozpoznaniu twarzy z odległości
    wiekszej niz 1 m - zapomnij.
    2. rejestrator. naprawde solidne maszynki, widzą cały czas, mogą
    nagrywać tylko ruch(plus wcześniejsze 5 sekund), mogą być podpięte do
    nietu i nie wieszają sie.
    3. kamery dostaniesz od 100 do chocho cho zł. im droższe tym lepsze, ale
    tak na oko, minimalna różnica w jakości to +100% ceny kamery. czyli
    bez wydania 200 zapomnij ze zobaczysz chociaż minimalnie lepszy obraz
    niż z kamery za 100. Kolejna sprawa. kamera "widzi" 90stopni, ale
    oświetlacz doświetla jakieś 20stopni. rozwiazanie "b" - halogeny z
    czujnikami ruchu, ale one czasem stają sie celami dla kamieni.

    ToMasz

    (ps doświadczenia mam niewielkie, ale za to _swoje_ nie wyczytane)

  • 4. Data: 2009-10-06 21:28:52
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009 22:33:34 +0200, "kameleon" <l...@g...pl>
    wrote:

> [...]

    reuter do
    >sieci, kiedy wyjeżdżamy :) nie byłoby tak źle. Wtedy by było trzeba zrobić zdalne

    nie wiem na jak dlugo wyjezdzasz, ale nie psulbym sobie wyjazdu.
    wynajmnij jakiegos zaufanego kolesia, albo kogos z rodziny, zeby ci
    dobytku dogladal. sa servisy, ktorym sie zglasza wolne mieszkanie na
    jakis czas i one umieszczaja tam zaufanych np. turystow, ktorych
    zadaniem jest miedzy innymi opieka nad tym mieszkaniem, a staraja sie
    robic to dobrze, bo sami oddaja swoje, w tymczasowe posiadanie innych.
    jesli jestescie skapi, jak piszesz, to taniej cie to wyjdzie niz
    instalowanie systemu, ktory prawdopodobnie i tak nie bedzie w 100%
    sprawny, chocby z tego wzgledu, ze ty nie bedziesz monitorowal tych
    kamer 24/24.
    jesli to ma byc jakis staly projekt, to zupelnie inna historia, ale
    zeby to bylo dobrze zrobione, to nie bedzie znowu takie tanie. powiedz
    ile masz do wydania na to, to moze bedzie wiadomo, czy w ogole twoj
    plan jest realny do przeprowadzenia. <rs>

  • 5. Data: 2009-10-06 22:59:41
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > niż z kamery za 100. Kolejna sprawa. kamera "widzi" 90stopni, ale
    > oświetlacz doświetla jakieś 20stopni.

    Kamera widzi różnie, zależnie od ogniskowej.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 6. Data: 2009-10-06 23:34:23
    Od: "kameleon" <l...@g...pl>

    Dzięki za wszystkie posty...
    Faktycznie, chyba lepiej zrobić to sprzętem dedykowanym.... No i byłoby bardziej
    ekologicznie, bo załączałoby się jak trzeba. Ojjj to nie będzie wersja szkocka.
    Zobaczymy.... a kartę i tak kupię :) jakąś fajną, zobaczę jak to działa i co z tym
    zrobić. Tak tak, ekologia to grunt.

  • 7. Data: 2009-10-06 23:46:05
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Firmy produkujące sprzęt CCTV mają zwykle w ofercie pare gotowych "zestawów" spinasz
    kable i jedziesz.
    Dość typowy zestaw to 4 kamery zewnetrzne + 4 kamery wewnetrzne + zasilacze +
    rejestrator + okablowanie.
    Przy większym terenie może być sens wi-fi.
    Na moje oko liczenie kosztów trzeba zaczynać (!) od "2 tys. zł od punktu"
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-10-07 05:50:05
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Mam takie coś: komputer + soft + 4 kamery ip, w tym dwie zewnętrzne.
    Wszystko postawione jakieś pół roku temu, działa stabilnie. Całe ustrojstwo
    skonfigurowane tak, że nagrywa ruch. Koszt bez kompa - jakieś 2 tysiące z
    kawałkiem.

    Pozdr,
    ABS

  • 9. Data: 2009-10-07 06:37:15
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    =Marcos= pisze:

    > Kamera widzi różnie, zależnie od ogniskowej.

    jasne jasne, tylko ze kamery ze tak to nazwe mało profesjonalnie z
    "zoom-em" nie mają diodek doświetlajacych. trzeba by zainstalować
    zewnętrzne doświetlenie i tak zgrać jego moc i oswietlany obszar z
    pokryciem kamery zeby uzyskać 100% widoczności nocą. Tyle ze w praktyce
    to zazwyczaj niemozliwe.

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-10-07 06:46:58
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Przy większym terenie może być sens wi-fi.
    > Na moje oko liczenie kosztów trzeba zaczynać (!) od "2 tys. zł od punktu"

    rejestrator np aper na 4 kamery - ok 800-1000zł, kamery takie minimum -
    100-300zł za szt. (te z wymienną optyką "widzą" lepiej ale mają mniejszą
    głębie ostrości - mnie to akurat w 3 punktach na 4 przeszkadza). kabel
    video+zasilanie 70-150zł za 100m - zależy jak Ci sie uda kupic. fabryka
    w Warszawie sprzedaje oficlanie po 710netto za km. zasilacz na 4 kamery
    -30-50zł. Twardy dysk.. sam sprawdź 250gb nagrywa sklep z 2 kamer od
    początku lipca i dysk jest prawie pełny. to wszystko. ja jeszcze
    musiałem dokupić monitor bo sprzet apera wymaga do zdalnej obsługi
    windowsa+IE których to nie posiadam.

    ToMasz