  • 1. Data: 2009-10-07 11:42:58
    Temat: Po co S/PDIF
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Po co łączy się kabelkiem S/PDIF płytę główną z kartą dźwiękową? Jakie i
    kiedy są tu przesyłane sygnały dźwiękowe?

  • 2. Data: 2009-10-07 11:54:16
    Temat: Re: Po co S/PDIF
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "jureq"
    >Po co łączy się kabelkiem S/PDIF płytę główną z kartą dźwiękową? Jakie i
    >kiedy są tu przesyłane sygnały dźwiękowe?

    Płytę z kartą? Bez sensu. S/PDIF służy do wyprowadzenia sygnału
    cyfrowego z komputera (czyli interfejsu dźwiękowego) do zewnętrznego
    przetwornika D/A (zazwyczaj w jakimś amplitunerze, albo innym takim
    wynalazku).

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 3. Data: 2009-10-07 12:22:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Oct 2009 13:54:16 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

> [...]
    > cyfrowego z komputera (czyli interfejsu dźwiękowego) do zewnętrznego
    > przetwornika D/A (zazwyczaj w jakimś amplitunerze, albo innym takim

    Tfu. Sorry, napisałem bzdurę. Chodziło o kartę graficzną. I Właśnie tu
    jest pytanie: po co doprowadzać dźwięk z płyty głównej do karty
    graficznej?

  • 4. Data: 2009-10-07 12:28:18
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Tfu. Sorry, napisałem bzdurę. Chodziło o kartę graficzną. I Właśnie tu
    >jest pytanie: po co doprowadzać dźwięk z płyty głównej do karty

    Po to, żeby go wypluć w HDMI do telewizora.

    --

  • 5. Data: 2009-10-07 21:55:20
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    > Tfu. Sorry, napisałem bzdurę. Chodziło o kartę graficzną. I Właśnie tu
    > jest pytanie: po co doprowadzać dźwięk z płyty głównej do karty
    > graficznej?

    Bo Geforce nie mają (w przeciwieństwie do Radeonów) własnej, wbudowanej
    karty dźwiękowej i trzeba dostarczyć audio do HDMI z innego źródła. Kabelek
    to najprostsze rozwiązanie w takim przypadku.