  • 1. Data: 2009-10-05 18:32:23
    Temat: Drukarka laserowa
    Od: free <j...@o...lp>

    Szukam kolorowej drukarki laserowej do małego biura.
    Główne założenia to:
    - format A4
    - zakładane wykorzystanie ~ 1000 stron/m-c
    - cena do 1000 pln
    - w miarę tanie materiały eksploatacyjne.
    W zasadzie nie jestem zwolennikiem jakiejś konkretnej firmy/producenta.
    Chodzi tylko i wyłącznie o trafny wybór, bo nie będę jej zmieniać przez
    jakiś czas.
    Pomóżcie coś wybrać.

  • 2. Data: 2009-10-05 19:30:33
    Temat: Re: Drukarka laserowa
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    free pisze:
> [...]
    > W zasadzie nie jestem zwolennikiem jakiejś konkretnej firmy/producenta.
    > Chodzi tylko i wyłącznie o trafny wybór, bo nie będę jej zmieniać przez

    Nie kupuj samsungów. Drukarki super ale serwis gwarancyjny jest totalnie
    do bani. Trzeci raz (dwie drukarki) miałem nieprzyjemność współpracować
    z ich serwisem.

  • 3. Data: 2009-10-05 22:35:16
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 5 października 2009 (20:32:23) napisano:

> [...]
    > W zasadzie nie jestem zwolennikiem jakiejś konkretnej firmy/producenta.
    > Chodzi tylko i wyłącznie o trafny wybór, bo nie będę jej zmieniać przez

    Dołączę się z własnymi doświadczeniami: nie kupuj tanich Xeroxów
    (w sumie to spójne z opinią Kolegi, bo na przykład model 6110 to tak
    naprawdę Samsung) - psują się na potęgę, drukują średnio, w
    eksploatacji są drogie.

    Z kolei jedyna Minolta, z jaką miałem do czynienia co prawda nie psuła
    się i drukowała w miarę przyzwoicie, ale koszty eksploatacji
    przekraczały granice zdrowego rozsądku.

    Generalnie, to nie spotkałem się jeszcze z osobą, która byłaby
    zadowolona z kolorowego lasera (pomijam tutaj naprawdę duże kombajny,
    z których przeważnie zadowoleni są wszyscy, ale to nie ta liga
    cenowa).

    Jeżeli mogę coś doradzić, to sensownym rozwiązaniem jest kupno zamiast
    taniego lasera drogiej plujki - w firmie mamy od kilku miesięcy HP8000
    i pod każdym względem przebija tanie kolorowe lasery (a mieliśmy
    wcześniej Minoltę i Xeroxa) - za mniej niż 700zł otrzymujesz
    urządzenie z dupleksem i kartą sieciową.

    Do tego koszty eksploatacji w normie (a napewno znacznie niższe, niż
    wspomnianych laserów) - oddzielnie każdy kolor atramentu, oryginalne
    duże i wydajne pojemniki HP (wystarczają na 1500-2000stron) po
    70zł/kolor. Tusz wymieniamy oddzielnie (jak się skończy), głowice
    drukujące oddzielnie (dopiero, jak się zużyją). Do tego drukuje
    kilkakrotnie szybciej od Phasera 6110...

    Yakhub
    Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

  • 4. Data: 2009-10-06 11:37:42
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Jeżeli mogę coś doradzić, to sensownym rozwiązaniem jest kupno zamiast
    > taniego lasera drogiej plujki - w firmie mamy od kilku miesięcy HP8000

    oo-rzeczywiście-niezły sprzęcik! parametry rewelacyjne i brutto poniżej
    600zł testy wnecie bardzo zachęcające (pomicham chipową kryptoreklamę)
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 5. Data: 2009-10-06 13:42:07
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Yakhub <y...@g...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > (w sumie to spójne z opinią Kolegi, bo na przykład model 6110 to tak
    > naprawdę Samsung) - psują się na potęgę, drukują średnio, w

    To samo zdanie o Xeroxach - jeśli ta firma to tylko drogie modele. Czyli
    do małego biura mało sensowne. Tańsze są chyba zaprojektowane żeby się
    psuć.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2009-10-11 15:24:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    free pisze:
    > - zakładane wykorzystanie ~ 1000 stron/m-c

    Kolorowych czy różnie?

    Bo może się okazać, że bardziej się opłaci kupić jedną, nie-
    zbyt wyszukaną, czarno-białą laserówkę do typowej masówki,
    a drugą, może bardziej wyrafinowaną, kolorową do druku pre-
    zentacyjnego i kolorowego. A może nawet wtedy nie tak drogą
    atramentówkę do koloru?

    Kolorowy laser to wciąż niestety dosyć duże koszty eksploa-
    tacji. Szczególnie, jak chcesz mieć lepszą drukarkę (np. HP)
    a nie coś taniego bez własnego procesora i obsługi PDLa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |